کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی منچستریونایتد، همچنان به رکوردشکنی‌هایش ادامه می‌دهد.

وقتی متوقف بشوی روز  غم انگیزی خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دکتر ریپولی یک سال قبل در گفتگو با مارکا اظهار داشت:« سن بیولوژیکی کریستیانو رونالدو بسیار پایین‌تر از سن واقعی او است. این بازیکن می‌تواند تا 40 سالگی بازی کند.»

در واقع رونالدو 37 بهار را سپری کرده اما گذر این سال‌ها تاثیر خاصی روی شرایط فیزیکی و بدنی این بازیکن نداشته است. 

رونالدو بار دیگر به رکورد 30 رسیده است. این ستاره سابق رئال مادرید برای سیزدهمین فصل متوالی موفق شد که آمار 30 گل زده یا بیشتر را به نام خودش ثبت کند. پنالتی او در جریان پیروزی 0-3 برابر برنتفورد به او اجازه داد که این فصل نیز به آمار 30 گل زده دست پیدا کند. 

او این فصل 24 گل با پیراهن منچستریونایتد به ثمر رسانده که شامل 18 گل در لیگ برتر و شش گل در لیگ قهرمانان بوده و شش گل نیز برای تیم ملی پرتغال زده است. تنها هیونگ مین سون با 19 گل و محمد صلاح با 22 گل در زمینه گلزنی موفق‎تر از او بوده‌اند. 

ستاره پرتغالی از فصل 10-2009 تا به حال هر فصل حداقل 30 گل در تمامی رقابت‌های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده است

رافائل واران که در رئال مادرید نیز با این بازیکن هم تیمی بوده گفت:« او یک بازیکن حرفه‌ای فوق العاده است و استعدادی باورنکردنی دارد. او علیرغم این که سنش بالا رفته اما به گلزنی ادامه می‌دهد. او با چنین عطشی می‌تواند همچنان به این تیم کمک کند.»

دیمیتار برباتوف درباره این بازیکن اظهار داشت:« کریستیانو عملکردی باورنکردنی در این سن دارد. به ثمر رساندن گل‌های زیاد در لیگ برتر دستاوردی باورنکردنی است. سبک بازی او تغییر کرده است اما او همچنان به گلزنی ادامه می‌دهد. وقتی که او دست از بازی کردن بکشد روز غمگینی برای این فوتبال خواهد بود.»

رونالدو در طول این 13 فصل عملکرد درخشانی را در زمینه گلزنی با پیراهن رئال مادرید، یوونتوس، یونایتد و همچنین تیم ملی پرتغال داشته است

سن برای کریستیانو تنها یک عدد است. تنها جانی هانکاکز (ولورهمپتون، 56-1955) موفق شده بود که پیش از او در سن 37 سالگی بیشتر از 18 گل در لیگ انگلیس به ثمر برساند. 

آمارهای بهتری هم درباره این بازیکن وجود دارد. کریستیانو حالا موفق شده با تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ برتر از آخرین فصل حضور در منچستریونایتد (09-2008) برابری کند. او پس از آن فصل به رئال مادرید پیوست. در آن زمان 33 بازی طول کشید تا او به این رکورد برسد و حالا تنها در 29 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده است. او آن فصل 24 ساله بود.

با وجود تمامی این دستاوردها، آینده رونالدو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. یک سال دیگر از قرارداد او باقی مانده اما هیچ تضمینی مبنی بر ادامه حضور او در منچستریونایتد با توجه به حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت این تیم وجود ندارد. 

نمودار فراوانی شوت‌های کریستیانو رونالدو به سمت دروازه حریفان در فصل 22-2021 لیگ برتر قابل توجه است

رالف رانگنیک پس از پیروزی برابر برنتفورد مدعی شد:« در آخر همه چیز به اریک و کریستیانو بستگی دارد. این موضوع به من مربوط نیست که درباره آن حرف بزنم. او یک سال دیگر قرارداد دارد و مهم است که بدانیم او چه می‌خواهد و آیا می‌خواهد در این تیم بماند. این چیزی است که باید بین اریک، هیئت مدیره و من درباره آن صحبت شود.»

روی کین که در اولین دوران حضور رونالدو در یونایتد با او هم‌بازی بود نظر بسیار متفاوتی دارد:« می‌دانم که شایعاتی وجود دارد اما نمی‌توانم نبودن رونالدو در این تیم برای فصل آینده را تصور کنم، مگر این که تغییرات گسترده‌ای صورت بگیرد.»

این کاپیتان سابق شیاطین سرخ همچنین از عملکرد رونالدو تمجید کرده و گفت:« اگر به گل‌هایی که او می‌زند نگاه کنید، می‌بینید که او تهدیدی مداوم برای حریف است. هر مربی‌ای می‌خواهد با او کار کند. همه چیز به همین سادگی است.»

ریو فردیناند، دیگر ستاره سابق یونایتد، نیز با اشاره به ثبات این بازیکن اظهار داشت:« هر مربی باید بنشیند و با تاثیرگذارترین بازیکنش صحبت کند. او باید به این بازیکن بگوید که این چیزی است که من از تو می‌خواهم. تو دیگر نمی‌توانی هر فصل 50 یا 60 گل بزنی.»