سهراب انتظاری معتقد است یحیی گل محمدی با وجود مشکلات، عملکرد بسیار خوبی داشته و باشگاه پرسپولیس باید قدر این سرمایه را بداند.

انتظاری: پیشکسوتان پرسپولیس از آب گل‌آلود ماهی نگیرند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش ورزش سه، پس از تساوی پرسپولیس برابر ذوب آهن و پیروزی استقلال برابر شهرخودرو فاصله سرخابی ها در صدر جدول به شش امتیاز رسید تا شرایط برای قهرمانی سرخپوشان در لیگ بیست و یکم سخت شود. سهراب انتظاری درباره عملکرد پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر به خبرنگار ما گفت: اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که بازی در شرایط آب و هوایی فولادشهر برای همه تیم های لیگ سخت است. خود من بیشتر از ده بار در فولاد شهر بازی کرده‌ام و آنجا بخاطر ارتفاع زیاد نسبت به سطح دریا، هوای سنگینی دارد و از نظر تنفسی بازیکن را دچار مشکل می‌کند. همین مسئله هم باعث شد ما خیلی زود گل بخوریم. از طرفی هر تیمی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند انگیزه بالایی دارد؛ الان هم آخر فصل است و بازیکنان می‌خواهند خودشان را به تیم ها ثابت کنند.

او ادامه داد: ذوب آهن تیم خوبی است و تیم ما هم با وجود اینکه بد شروع کرد اما بد بازی نکرد. نیمه دوم بهتر شدیم؛ توانستیم گل بزنیم و موقعیت های خوبی هم ایجاد کنیم اما مثل بازی های گذشته باز هم خیلی راحت موقعیت ها را از دست دادیم تا بازی ۱-۱ به پایان برسد و به ضرر پرسپولیس و به سود استقلال باشد.

پیشکسوت پرسپولیس که به عملکرد شرزود تمیروف انتقاد داشت درباره گلزنی این بازیکن برابر ذوب آهن گفت: من به صورت کلی گفته بودم که هر بازیکن خارجی که می‌خواهد وارد فوتبال ایران شود، باید یک سر و گردن از فوتبالیست های ما بهتر باشد. وقتی بازیکنان خارجی پول سنگینی می‌گیرند، از آنها انتظار می‌رود که با کیفیت تر از بازیکنان داخلی باشند. درست است که تمیروف گل زد اما من فکر می‌کنم ما فوتبالیست های داخلی قابلی داریم؛ برای مثال در حال حاضر توانایی مهدی عبدی خیلی بالاتر است و می‌تواند به تیم کمک کند. تمیروف در هر بازی ۵-۶ موقعیت دارد اما موفق به گلزنی نمی‌شود و این خیلی عجیب است. البته من تمیروف را مقصر نمی‌دانم؛ مقصر مدیریت باشگاه است که باید بازیکنی جذب کند که به کار تیم بیاید. باز هم من امیدوارم اتفاقات بهتری برای این بازیکن رخ بدهد و بتواند گل بزند.

او سپس در مورد دو بازیکن تاجیک پرسپولیس عنوان کرد: ما مهدی شیری را داشتیم اما دو بازیکن تاجیک را آوردیم. سوال من این است که چرا این بازیکنان را جذب کردیم؟ مگر برای نیمکت بازیکن گرفتیم؟ مشخص است که برنامه ریزی پشت این قضیه نبوده است. باید یک برنامه ریزی درست انجام می‌شد؛ وقتی بازیکن خارجی جذب می‌کنید و دلار می‌دهید باید از آن استفاده کنید. ما هر سال بخاطر شکایت بازیکنان خارجی دچار مشکل می‌شویم. اگر قرار است بازیکن خارجی را روی نیمکت بنشانیم بهتر است از بازیکنان داخلی استفاده کنیم که این مشکلات هم پیش نیاید و پنجره نقل و انتقالات مدام بخاطر شکایت بسته نشود‌.

انتظاری که همیشه یکی از حامیان یحیی گل‌محمدی بوده است، در واکنش به اینکه برخی از پیشکسوتان پرسپولیس مخالف ادامه همکاری با این سرمربی هستند گفت: این نهایت بی انصافی است. ما در شرایط سخت باید کنار تیم باشیم. من شاید سالی یکبار آقای گل‌محمدی را ببینم و رفاقت نزدیکی با او ندارم اما قلبا دوستش دارم. یحیی یک مربی ایرانی است و ما باید به خودمان ببالیم که او موفق شد تیم را به فینال آسیا ببرد و دو بار قهرمان لیگ شد. مگر ما از یک مربی ایرانی چه انتظاری داریم؟ در فوتبال اینطور نیست که شما هر سال بتوانی تیم را قهرمان کنی. جانبداری احساسی نمی‌کنم اما یحیی امسال مشکلات زیادی داشت و از طرفی همه چیز هم به نفع استقلال پیش رفت؛ برای مثال اگر دو امتیاز به استقلال نمی‌دادند شرایط متفاوت بود.

او تاکید کرد: پرسپولیس از ابتدای امسال درگیر مشکل بود؛ مدیرعامل نداشتیم، پنجره بسته بود، پول نداشتیم، بازیکن نگرفتیم. بی انصافی نکنیم و این مشکلات را هم ببینیم. یحیی با دست خالی و روحیه بد لیگ را شروع کرد ولی باز هم از اول فصل جزو تیم های بالای جدول بودیم و این باعث افتخار است. الان هم هنوز روی کاغد شانس داریم اما اگر قهرمان نشویم هم اتفاقی رخ نمی‌دهد. باید دوباره فرصت بدهیم و سرمایه سوزی نکنیم. تیم بزرگ حاشیه ها و مشکلات بزرگ دارد اما با این حال یحیی و بچه ها فوق العاده کار کردند. بعضی ها می‌خواهند در این شرایط از آب گل آلود ماهی بگیرند و به همین دلیل یحیی را تخریب می‌کنند. یحیی سرمایه باشگاه است و باید حفظ شود. اگر می‌خواهیم با قطع همکاری با یحیی یک مربی تاپ لول خارجی بیاوریم بحث جداست اما اگر می‌خواهیم دنبال گزینه ایرانی بگیریم باید با یحیی تمدید کنیم.
انتظاری در واکنش به اینکه تعدادی از پیشکسوت ها در دوره تمام سرمربی ها انتقاد و فشار زیادی به تیم وارد کرده‌اند گفت: من نمی‌توانم از طرف آنها صحبت کنم و هر کسی دلایل خاص خودش را دارد. من از جانب خودم صحبت می‌کنم و به عنوان هوادار و عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس می‌گویم یحیی هنوز برای حضور در پرسپولیس جا دارد. شما یک بار امکانات کامل را از ابتدای فصل برای او تهیه کنید و بازیکن های مدنظرش را جذب کنید، اگر نتوانست بگویید ما این امکانات را به شما دادیم و نتوانستید. تمام پیشکسوتان عزیزان ما هستند و نظر آنها هم قابل احترام است اما ما باید از سرمایه خودمان حمایت کنیم. یحیی در حال حاضر جزو سه مربی برتر ایران است و نشان داده می‌تواند پرسپولیس را به خوبی هدایت کند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس بیان کرد: ما روی کاغذ شانس داریم و در فوتبال هم امکان هر اتفاقی هست. ناامید نیستیم اما جبران شش امتیاز در چهار بازی دشوار است. در مجموع از دید من با توجه به مشکلاتی که امسال بود و اینکه کل لیگ امسال بسیج شده‌ بودند که پرسپولیس قهرمان نشود، این تیم تا همینجا هم برای ما قهرمان است.