تاریخ تکرار شد؛ در روزی که پرسپولیس مقابل سپاهان بازنده شد، درست مثل 9 سال قبل استقلال قبل از پایان فصل قهرمان لیگ برتر لقب گرفت.

تکرار تاریخ بعد از 9 سال؛ این اردیبهشت تلخ و شیرین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شنبه 24 اردیبهشت ماه تاریخ بعد از 9 سال تکرار شد و در روزی که استقلال با برد مقابل فولاد قهرمانی‌اش را مسجل کرد، پرسپولیس مقابل سپاهان شکست خورد.

اتفاقات دو بازی دیروز دقیقا 9 سال پیش رخ داده بود؛ 15 اردیبهشت ماه 1392 استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی و کاپیتانی فرهاد مجیدی در اهواز و در ورزشگاه تختی این شهر مقابل فولاد قرار گرفت و آن بازی را با نتیجه دو بر یک به سود خاتمه داد.

استقلال با آن برد در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی اش را مسجل کرد و توانست در اهواز جشن قهرمانی بگیرد. نکته قابل توجه این است که در همان روز 9 سال پیش پرسپولیس و سپاهان در قالب فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند، درست مثل روز گذشته که این دو تیم در لیگ مقابل هم بازی کردند.

در آن تاریخ تیم یحیی گل‌محمدی که با کنار زدن تیم های مختلف به فینال جام حذفی رسیده بود، در مسابقه نهایی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مقابل سپاهان تن به شکست داد تا جام قهرمانی حذفی را هم مثل لیگ از دست بدهد. دیروز 24 اردیبهشت 1401 دقیقا همان اتفاقات تکرار شد.

استقلال در حالی که اینبار فرهاد مجیدی را نه به عنوان کاپیتان که در مقام سرمربی بالای سر خود داشت، بازهم در اهواز فولاد را با نتیجه دو بر یک شکست داد و قهرمانی اش را در فاصله 3 هفته تا پایان لیگ قطعی کرد. پرسپولیس اینبار در اصفهان مقابل سپاهان قرار گرفت و این بازی در چارچوب لیگ برتر بود و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد. شکستی که جام قهرمانی را 3 هفته مانده به پایان به آبی های پایتخت هدیه کرد.

جالب اینکه آن سال استقلال در جام حذفی و در ضربات پنالتی مقابل سپاهان بازنده شد تا طلایی پوشان به فینال بروند و مانع از قهرمانی جام حذفی شوند.

تلخی 15 اردیبهشت 92 که با کوتاه ماندن دست یحیی و شاگردانش از جام حذفی و قهرمانی استقلال در لیگ حاصل شده بود،‌ برای پرسپولیسی‌ها پابرجا بود. اگرچه قهرمانی های متوالی در لیگ برتر باعث ایجاد فضای خوبی بین هواداران سرخ شده بود، اما دیروز بار دیگر خاطرات تلخ 9 سال پیش برای هواداران پرسپولیس تکرار شد و البته که آبی ها نیز با رقم خوردن این دژاوو شب هیجان انگیزی را در اردیبهشت 1401 پشت سر گذاشتند.