مجیدی حالا با اختلافی بیشتر از قبل، محبوب هواداران استقلال است.

فرهاد مجیدی؛ قاتل خجالتیِ سه نسل از کاپیتان‌های استقلال!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هرچه فرهاد در تیم ملی پشت خط علی دایی و خداداد مانده بود، در استقلال همیشه در نقطه کانونی توجه قرار داشت. همین پرداختن دائمی رسانه ها به مجیدی گاه و بیگاه شعله هایی از حسادت و نارضایتی در بین همبازیان او ایجاد می کرد. فرهاد که ابتدای دوران حضورش در استقلال با محبوبیت فوق العاده منصوریان و زرینچه همراه بود در پایان فوتبالش با ستاره‌هایی چون جباری و نکونام همبازی بود. یکپارچه نبودن دوران حضور مجیدی در استقلال همیشه دست مایه کنایه های چهره های شاخص اردوگاه آبی به مجیدی بود.

به همان اندازه‌ای که می‌توان قاطعانه از این موضوع صحبت کرد که فرهاد مجیدی نه بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است، نه رکورددار تعداد بازی با پیراهن آبی است و نه حتی پر افتخار ترین بازیکن این تیم، می‌توان از این موضوع هم سخن به میان آورد که او محبوبترین شخصیت در قید حیات باشگاه استقلال است.

پایان دوران بازی او اگرچه از نظر سنی زود نبود  اما ناگهانی‌تر از تصور هوادارانش، در یک بعدازظهر سرد و خلوت در آزادی رقم خورد چرا که فرهاد طاقت خداحافظی جلوی ۱۰۰ هزار نفر را نداشت.

وقتی فرهاد مجیدی در اینستاگرام خودش قول داده بود یک روز به استقلال برمی گردد و بهترین استقلال تاریخ را می سازد، فقط برای کسانی که با جاه طلبی تمام نشدنی ستاره همیشه محبوب سه دهه مختلف استقلال آشنا بودند قابل پیش بینی بود که او به وعده‌اش عمل می‌کند.

سرانجام عصر جایگزین شدن مجیدی به جای سرمربیان استقلال به پایان رسید و او این فرصت را داشت تا استقلال مدل ۱۴۰۰ را خودش ببندد. خروج قایدی و دیاباته به همراه میلیچ، فرشید اسماعیلی و محمد نادری از جمع آبی پوشان ذره‌ای از امید فرهاد به تیمش را کم نکرد.

کار مجیدی از آن جهت سخت تر از همیشه بود که او علاوه بر اینکه باید یک استقلال بی ستاره را راهی رقابت‌های لیگ می کرد، با وجود تمدید قراردادش در ابتدای فصل به خوبی می دانست که هر نتیجه‌ای جز قهرمانی به معنای خروج چند ساله‌اش از باشگاه استقلال خواهد بود.

فرهاد که خودش پرورش یافته باشگاه استقلال است، در راه کسب اولین قهرمانی اش به عنوان سرمربی بیشتر از آنچه که تمرکزش روی حریفان اصلی خودش باشد مجبور بود ذهنش را معطوف به شکست دادن دوستان، همبازیان و دشمنان استقلالی‌اش کند.

برکسی پوشیده نیست که فرهاد به همان اندازه‌ای که در بین هواداران استقلال محبوب است، به طور ناخواسته در بین چهره های شاخص هم‌نسل خودش و صدالبته نسل قبلی استقلال محبوب نیست. وجهه خجالتی و البته باهوش شخصیت مجیدی به همان اندازه که دل هواداران را می‌برد، هم‌نسلان خونگرم او در استقلال را از او دور کرده بود.

اگرچه حمایت کردن از تیم برنده و صدرنشین کار خیلی سختی به نظر نمی رسد اما انتقادهای بیشتر مغرضانه و کمتر دلسوزانه برخی از بازیکنان سابق استقلال در داخل و خارج ایران علی‌رغم دایورت شدن، انگیزه های او را برای قهرمانی با استقلال بیشتر از هر زمان دیگری کرده بود.

فرهاد در این فصل با مدعیان سرمربی گری نیمکت استقلال در سال های آینده چندین بار سرشاخ شد و بدون استثنا به دوست و دشمن رحم نکرد و طعم تلخ شکست را به همه آنها چشاند. مهدی رحمتی و محمود فکری دو کاپیتان سابق استقلال بودند که در فصل گذشته با مجیدی رو به رو‌ شدند و برابر او مغلوب بودند.

فرهاد که تا قبل از این فصل هم رکوردی عجیب و غریب از نظر کسب پیروزی برابر امیر قلعه نویی ثبت کرده بود، در این فصل هم او را مغلوب کرد تا یک بار دیگر نشان دهد حداقل برابر دشمن شماره یک خودش در اردوگاه آبی همیشه برنده است. علیرضا منصوریان که خودش یکی از بازیکنان همیشه محبوب هواداران استقلال بوده هم در این فصل برای اولین بار برابر مجیدی تن به شکست داد تا رگه‌های اختلاف او هم با فرهاد نمایان شود. رضا عنایتی و جواد نکونام ۲ قربانی دیگر فرهاد در راه یکه‌تازی‌اش در مسیر فتح قلب‌های آبی بودند که رفت و برگشت قافیه را به مجیدی واگذار کردند.

فرهاد که با اختلاف زیادی محبوب ترین چهره نزد هواداران استقلال بود حالا به قول خودش عمل کرده و بهترین استقلال تاریخ لیگ برتر را درحالی به نام خودش سند زده که در این راه امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان، محمود فکری، رضا عنایتی، مهدی رحمتی و جواد نکونام را به عنوان کلکسیون کاپیتان‌های استقلال در دهه هفتاد، هشتاد و نود شکست داد تا دیگر کسی اجازه پیدا نکند زمین استقلال را برای خودش بداند! گرچه نمی توان اعتبار این دستاورد بی نظیر مجیدی در استقلال را تنها به پای خودش گذاشت، اما چه کسی نمی داند که نقش اول نمایش موفق این استقلال یکدست و بی ستاره فقط و فقط یک نفر بود: فرهاد مجیدی.