لیورپول با کسب پیروزی دو بر یک مقابل ساوتهمپتون به یک امتیازی سیتی رسید تا همچنان به فتح سه گانه در این فصل امیدوار بماند.

ساوتهمپتون 1-۲ لیورپول؛ سه امتیاز سرنوشت‌ساز با تیم دوم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در شبی که یورگن کلوپ به تعداد زیادی از شاگردانش استراحت داد، قرمزها موفق شدند با گل‌های تاکومی مینامینو و ژوئل ماتیپ در خانه ساوتهمپتون به پیروزی برسند و رقابت قهرمانی را به هفته آخر بکشند.

سیتی که بعد از مساوی با لیورپول، چهار بازی بعدی خود در لیگ جزیره را برده بود، یکشنبه شب مقابل وستهم با نتیجه مساوی 2-2 متوقف شد. این بهترین خبر برای شاگردان کلوپ بود تا با پیروزی در بازی هفته ماقبل پایانی خود، به یک امتیازی صدر برسند.

لیورپول در فاصله حدود یک هفته تا فینال لیگ قهرمانان اروپا و سه روز بعد از فتح جام حذفی، امشب از ساعت 23:15 میهمان ساوتهمپتون در هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس بود. این تیم بازی را در غیاب صلاح و مانه تهاجمی شروع کرد ولی برخلاف جریان بازی، تیم میزبان بود که به گل اول رسید. تنها یک دقیقه بعد از سیو دیدنی بکر که در موقعیت تک به تک دروازه تیمش را نجات داد، این گل به ثمر رسید.
جدال لیانکو و  دیگو ژوتا در میانه میدان با بهم خوردن تعادل بازیکن پرتغالی لیورپول همراه بود تا یک حمله سریع را از میزبان شاهد باشیم. همین حمله در نهایت به سوپرگل ردموند انجامید که بکر در مهار آن ناکام بود. مدافع چپ ساوتهمپتون با یک نفوذ سریع خود را به محوطه جریمه لیورپول رساند و پس از چند قدم حرکت در عرض، یک شوت غیرقابل مهار را روانه دروازه بکر کرد تا بازی در دقیقه چهاردهم 1-0 به سود میزبان شود.

لیورپول به هیچ عنوان دوست نداشت به این راحتی ها، فرصت نزدیک شدن به سیتی را از دست بدهد. این تیم حملات خود را خیلی زود از سر گرفت و در دقیقه 18 به گل رسید. این گل را فیرمینو زد ولی آتکینسون آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. کمتر از ده دقیقه بعد بود که بالاخره گل مساوی به ثمر رسید.
پس از چند حمله خطرناک بود که ژوتا یک پاس به مینامینو داد تا او را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کند. این مهاجم 27 ساله با وجود زاویه بسته مقابلش اقدام به شوتزنی کرد. شوت سنگین او اجازه هیچ واکنشی به مک کارتی نداد و توپ به زیبایی وارد دروازه ساوتهمپتون شد.

 شاگردان کلوپ با چند حمله خطرناک مثل شوت از راه دوری که در دقیقه 30 توسط مک کارتی مهار شد، قصد رسیدن به گل برتری را داشتند ولی هیچ گل دیگر در نیمه اول به ثمر نرسید تا دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.
لیورپول نیمه دوم را هم تهاجمی شروع کرد و در دقیقه چهار می توانست به گل برسد ولی شوت خطرناک ژوتا از چند قدمی دروازه با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت. حملات پردامنه میهمان همچنان ادامه داشت و در دقیقه 55 می رفت به نتیجه برسد اما ضربه الیوت در موقعیت تک به تک به بیرون رفت. چند دقیقه بعد جونز با شوت از راه دور شانس خود را امتحان کرد اما توپ او هم جایی در چارچوب نداشت.
اسرار و بی تابی شاگردان کلوپ برای رسیدن به گل برتری سرانجام نتیجه داد تا سرنوشت قهرمانی دوباره به هفته پایانی کشیده شود. در دقیقه 67 ماتیپ که برای استفاده از ضربه کرنر جلو کشیده بود روی یک ارسال کوتاه که دخالت مدافع حریف آن را به نزدیکی های نقطه کرنر رساند، دروازه ساوتهمپتون را با ضربه سر باز کرد.

ساوتهمپتون بعد از دریافت این گل تلاش کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما لیورپول، برد را به راحتی کسب نکرده بود که آن را به راحتی از دست بدهد. بازی در دقایق پایانی در شرایطی میهمان کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود دنبال شد. فشار میزبان، مقاومت میهمان را تا آخرین لحظه به همراه داشت تا شاگردان کلوپ با کسب پیروزی در این دیدار، 89 امتیازی شوند. آنها یک امتیاز با سیتی صدرنشین فاصله دارند و به این ترتیب باید منتظر هفته پایانی بسیار جذابی در لیگ جزیره باشیم که قهرمان را تعیین خواهد کرد.