تراکتور برای پایان دادن به شکست های سریالی خود مقابل پرسپولیس، دل به حمایت هوادارانش در بازی فردا بسته است.

تراکتور – پرسپولیس؛ سکوها ورق را برمی گردانند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، تراکتور فردا میزبان پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام خواهد بود. دیدار دو تیم در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت 19 پنج شنبه شروع می شود.
شاگردان یحیی گل محمدی هفته گذشته رقابت قهرمانی را به استقلال باختند و برای اینکه رتبه دوم را از دست ندهند نیاز به پیروزی مقابل تراکتور دارند. در سمت مقابل شاگردان ساغلام در بازگشت تماشاگران خود به ورزشگاه، نتایج بسیار بهتری نسبت به کل فصل گرفته و از خطر سقوط گریختند. پیروزی و شکست در بازی فردا رتبه تراکتور در هفته بیست و هشتم را تغییر نخواهد داد. این تیم اما انگیزه های بسیاری برای شکست دادن پرسپولیس دارد.

آخرین برد تراکتور در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر و با هدایت مصطفی دنیزلی به دست آمده بود. ساغلام به دنبال طلسم شکنی و تکرار پیروزی هموطنش مقابل قهرمان 5 دوره اخیر فوتبال ایران است. او این شانس را دارد که تی تی ها را هم کنار خود و تیمش داشته باشد.

سرخ پوشان فوتبال آذربایجان طی پنج تقابل اخیر با پرسپولیس شکست خورده اند. آنها آخرین بار در حضور تماشاگران خود از سد قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر گذشتند و بعد از آن (طی دو سال شیوع کرونا و ممنوعیت حضور تماشاگران) نقش بازنده را در تقابل با پرسپولیس داشتند.
تراکتور که در کل فصل (پیش از باز شدن در ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران) تنها سه برد کسب کرده بود، با حضور تماشاگرانش، دو بازی خانگی اخیر را با برد پشت سر گذاشته و از منطقه خطر دور شد. این تاثیر بالای تی تی ها روی نتایج تراکتور را نشان می دهد و حال سرخ پوشان امیدوارند در بازی فردا به کمک آنها، طلسم شکنی کرده و بار دیگر پرسپولیس را شکست دهند.
تراکتور آخرین بار در شهریور 98 با یک گل پرسپولیس را شکست داد. کهکشانی ترین تراکتور تاریخ در آن روز با حضور بیش از هفتاد هزار نفر تماشاگر توانست از سد شاگردان کالدرون بگذرد. ارسال کرنر بلند از سوی دژآگه برای حاج صفی و ناکامی بازیکنان پرسپولیس در توپ گیری از این بازیکن، در نهایت با شوت مهارنشدنی و زمینی حاج صفی، تک گل سرخ پوشان آذربایجان (دقیقه 2+45) را به همراه داشت.

پرسپولیس در بازی برگشت با گل های علیپور و امیری تراکتور را شکست داد. این تیم بازی رفت فصل بعد را با تک گل سید جلال حسینی در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام به سود خود به پایان رساند و سی ام خرداد 1400 با تک گل آل کثیر یک برد دیگر مقابل تراکتور کسب کرده و قهرمان سوپرجام شد. در بازی برگشت فصل گذشته، پرسپولیس با نتیجه سه بر یک تراکتور را شکست داد. این تیم در بازی رفت فصل جاری نیز 2-1 از سد این حریف گذشت تا مجموع بردهای خود در این تقابل جذاب لیگ برتری را به عدد 14 برساند. تراکتور هم تا کنون 9 بار پرسپولیس را شکست داده است.