وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داوس با «بورگه بِرِندِه»، رییس مجمع جهانی اقتصاد دیدار و رایزنی کرد.

رایزنی وزیر امور خارجه با رییس مجمع جهانی اقتصاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داوس با «بورگه بِرِندِه»، رییس مجمع جهانی اقتصاد دیدار و رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به تبیین برخی حوزه‌های اولویت‌دار آن پرداخت.

وی با یادآوری ظرفیت‌های ممتاز کشور در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت منطقه ای و بین‌المللی و نیز صنایع نفت و گاز کشور، گسترش همکاری و تجارت با کشورهای پیرامونی را اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

 وزیر امو خارجه همچنین به اقتضائات بازسازی اقتصاد جهانی پس از کرونا اشاره کرد و ابتکار رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر تحت عنوان "گاز برای بازسازی اقتصاد جهانی در دوره پس از کرونا" را در این راستا دانست و آمادگی ایران برای کار مشترک با مجمع جهانی اقتصاد با هدف شناساندن ظرفیتهای این ابتکار را اعلام کرد.

رییس مجمع جهانی اقتصاد نیز با استقبال از دیپلماسی اقتصادی ایران بویژه گسترش تعاملات با همسایگان، به اظهار علاقه مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست داوس ۲۰۲۲ برای گسترش همکاری اقتصادی با ایران را نیز یاداور شد و امادگی مجمع جهانی اقتصاد برای بررسی پیشنهادات وزیر امور خارجه را  نیز اعلام کرد.

آقای برنده همچنین اظهار امیدواری کرد مذاکرات ایران و قدرتهای جهانی با هدف احیای برجام به نتیجه مورد نظر برسد و زمینه بهره گیری از توانمندیهای ایران در احیای اقتصاد منطقه و جهان بیش از پیش فراهم گردد.