برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که فولاد خوزستان بیشترین نماینده را به خود اختصاص داده است.

تیم منتخب هفته بیست و نُهم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های پر چالش و طولانی مدت هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که فولاد خوزستان در دیداری جذاب موفق شد به پیروزی عجیب سه بر صفر مقابل سپاهان اصفهان دست پیدا کند و با این عملکرد درخشان، سه بازیکن در تیم منتخب داشته باشد.

استقلال با نمایش عالی در رفسنجان و عبور از سد تیم قدرتمند مس، ۲ بازیکن در جمع برترین‌ها دارد و ۶ بازیکن دیگر از پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو مشهد، انتخاب شده‌اند که نمایش شایسته‌ای برابر حریفان خود داشتند که اسامی بازیکنان منتخب هفته بیست و نُهم لیگ برتر به همراه عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

سید حسین حسینی(استقلال)

در نیمه نخست دیدار مس رفسنجان در برابر استقلال تیم میزبان فرصت های خوبی برای گلزنی داشت که اگر از فرصت ها استفاده می کرد بی شک نیمه نخست با برتری به رختکن می رفت و از همه مهمتر نتیجه ای که در پایان بازی رقم می خورد دو بر صفر به سود استقلال نبود. اما مسی ها به سدی به نام سید حسین حسینی برخوردند که در این بازی دروازه اش را بسته نگه داشت و بیشترین کلین شیت در فصل جاری را به نام خود ثبت کرد.به واقع سید حسین حسینی با این نمایش بهترین دروازه بان لیگ برتر لقب گرفت. این مهارها بهانه ای شد که استقلال در نیمه دوم با فرصت طلبی امیر حسین حسین زاده سه امتیاز با ارزش دشت کند و به خانه برگردد. او یکی از ارکان قهرمانی استقلال در فصل جاری بود.

* مدافعان

عارف آقاسی(فولاد خوزستان)

فولاد بخش زیادی از شب آرام خود در خط دفاعی را مدیون عارف آقاسی بود. مدافع بلند قامت اهوازی‌ها در بازی مقابل سپاهان، کم اشتباه و قدرتمند ظاهر شد. عارف معمولا برنده نبردهای هوایی با مهاجمان تیم حریف بود و در دیگر کارهای دفاعی نیز اشتباهی از او سر نزد. مدافع سابق استقلال که یکی از خریدهای زمستانی فولاد بود خیلی زود به مهره ثابت تیم نکونام تبدیل شد و عملکرد فنی کم نوسانش باعث شده تا خیال این مربی از داشتن مدافعی که فولاد در نیم فصل اول جای خالی او را به شدت احساس می کرد، راحت شود که البته در دیدار برابر سپاهان، در کنار یک نمایش دفاعی محکم، یک نجات دروازه ارزشمند نیز داشت تا دروازه فولاد بسته بماند.

میثم تهی‌دست(صنعت نفت)

مدافع سابق نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته اختلافات زیادی با مدیران باشگاه داشت و با ناراحتی از این تیم جدا شده بود، در دقیقه ۵+۹۰ مانع از پیروزی تیم سابقش شد. تهی‌دست که با پیراهن صنعت نفت برابر مسجدسلیمانی‌ها قرار گرفته بود، روز پرکاری را سپری کرد و با ۸ عملکرد دفاعی موفق، یکی از عوامل کسب تک‌امتیاز تیم منصوریان بود. این بازیکن دیدار خوبی را برای به ثمر رساندن نخستین گل فصلش انتخاب کرد و به نوعی در یک بازی انتقامی توانست با تیم سابقش تسویه حساب کند. علاوه بر این، انگیزه بالای تهی‌دست یکی از عوامل عملکرد بسیار خوب او در خط دفاعی صنعت نفت بود.

محمدابراهیم رضازاده(شهرخودرو)

رضازاده از اواسط نیم فصل دوم فصل جاری به ترکیب شهرخودرو اضافه و خیلی زود به چهره‌ای ثابت در تیم سیدعباسی تبدیل شد. او که در این مدت یک گل و یک پاس گل ثبت کرده بود، در بازی این هفته مقابل پرسپولیس، تک‌گل تیمش را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند. در شبی که سقوط نماینده مشهد در ورزشگاه آزادی قطعی شد، رضازاده زیباترین گل فصل تیمش را به ثمر رساند. او که در هفته بیست و پنجم دروازه نفت را از پشت محوطه جریمه باز کرده بود، در بازی با پرسپولیس با یک شوت کات دار زیبا قفل دروازه لک را باز کرد تا بازی خوب او در خط دفاعی نیز با این گل تکمیل شود.

* هافبک‌ها

کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)

حضور دوباره کمال در خط میانی پرسپولیس با بازوبند کاپیتانی آرامش دوباره‌ای به بازی این تیم داد و شرایطی فراهم کرد تا تعداد پاس شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز نسبت به قبل بیشتر شود. کامیابی‌نیا در دیدار مقابل شهرخودرو که تیمش به برتری رسید، ۵۸ پاس با دقت ۹۳درصدی داد و با پنج تکل موفق، دو دفع توپ، پنج قطع توپ و دو نبرد هوایی موفق نقش عمده‌ای در برد پرسپولیس ایفا کرد که البته مهم‌ترین کار او، دادن پاس گل دوم به نعمتی بود تا سه امتیاز را بگیرند.

آرش رضاوند(فولاد خوزستان)

در شبی که پاتوسی مرد شماره یک میانه فولاد بود، یک هافبک دیگر اهوازی‌ها هم به قدری خوش درخشید که در تیم منتخب هفته جای بگیرد. آرش رضاوند در تیم نکونام به بازیکنی متفاوت تبدیل شده است. این هافبک ریزنقش و باهوش که معمولا وظیفه موقعیت‌سازی برای هم تیمی‌های خود را داشت، در تیم جدید توانسته به یک بازیکن گلزن نیز تبدیل شود. آرش در بازی با سپاهان، زننده گل سوم تیمش بود. او که بارها با نفوذهای سریع خود، مدافعان سپاهان را به دردسر انداخته بود، در دقایق پایانی روی یکی از همین نفوذها با دروازه بان حریف تک به تک شد و با یک بغل پای دیدنی گل سوم را زد تا شمار گل‌های خود برای فولاد را به عدد ۴ برساند.

آیاندا پاتوسی(فولاد خوزستان)

بدون تردید یکی از بهترین بازی‌های او در زمان حضورش در فوتبال ایران، این هفته مقابل سپاهان رقم خورد؛ جایی که این بازیکن آفریقایی توانست نظم خوبی به بازی تیمش در میانه میدان بدهد و با سرعت انتقال توپ به مهاجمان، حملات تیمش را زهردارتر کند، اما بازی درخشان او با این عملکرد و همچنین ۱۷ پاس صحیح، یک پاس کلیدی و سه سانتر دقیق، با تاثیرگذاری مستقیم روی دو گل تکمیل شد. پاتوسی قبل از اینکه تیم‌ها بدون گل زده به رختکن بروند، با یک ضربه ایستگاهی دیدنی توپ را به گوشه دروازه رشید مظاهری فرستاد و در نیمه دوم هم یک پاس در عمق تماشایی به آرش رضاوند داد تا تیمش یک برد پُر گل به دست بیاورد.

علیرضا نقی‌زاده(آلومینیوم)

اراکی‌ها در این سراسر انگیزه بودند تا بتوانند به پیروزی مقابل پیکان برسند که نخستین گل این تیم هم روی پاس استثنایی علیرضا نقی‌زاده به ثبت رسید، هرچند برتری آنها در لحظات پایانی از دست رفت. نقی‌زاده در روز تساوی تیمش، بارها با نفوذها و پاس‌های در عمق خود خطرساز شد که اگر با دقت بیشتر مهاجمان آلومینیوم همراه می‌شد، آنها می‌توانستند به برتری برسند. نقی‌زاده در این مسابقه در کنار یک پاس گل دیدنی که از فاصله ۵۰ متری به آزادی داد، دو فرصت مسلم گلزنی دیگر خلق کرد که همراه با گل نبود.

* مهاجمان

امیرحسین حسین‌زاده(استقلال)

بازیکن ریز نقش استقلال حالا به بازیکن موثرتری تبدیل شده است؛ به‌طوری که قادر است در روزهای سخت با گل‌هایی که می زند یک‌تنه بازی را برای آبی ها در بیاورد. او در بازی با مس این کار را به خوبی انجام داد. با دو شوت؛ روی شوت‌هایی که در این بازی زد واکاوی کنیم به این نتیجه می رسیم او علاوه بر شوت‌زنی یک چیز را به خوبی می‌داند؛ اینکه توپش را به کدام زاویه بفرستد که شانس گلزنی پیدا کند. امیر حسین حسین‌زاده با این نمایش در آینده به بازیکن بهتری تبدیل می‌شود به شرط اینکه به این گل‌ها قانع نشود و برای بهتر شدن تلاش کند.

رضا شکاری(گل‌گهر سیرجان)

شاگردان قلعه‌نویی در دیدار ماقبل پایانی فصل فقط به دنبال کسب پیروزی مقابل هوادار بودند تا در کورس رقابت با فولاد برای کسب رتبه چهارم جدول بمانند که در این مسابقه رضا شکاری، مهاجم جوان گل‌گهر ستاره تیمش بود و توانست هر دو گل برتری را بزند. شکاری در دقیقه ۷ دیدار با هوادار یک ضربه سر تماشایی روی ارسال سعید صادقی زد و گل اول را به ثمر رساند و قبل از اتمام نیمه نخست هم پاس تبریزی را در مقابل دروازه خالی تبدیل به گل کرد تا بازی خوب او در کنار موقعیت‌هایی که با نفوذهای سریع به قلب دفاع هوادار داشت، تکمیل کند.

میرهادی میرجوان(نفت مسجدسلیمان)

ارسال خرم‌الحسینی از سمت راست با پرواز مهاجم بلند قامت نفتی‌ها همراه شد تا ضربه سر این بازیکن بالاتر از دو مدافع صنعت نفت، گل برتری مسجدسلیمانی‌ها را رقم بزند؛ هر چند که این گل در لحظات پایانی بازی پاسخ داده شد. عماد میرجوان که با این گل به نوعی بقای تیمش در لیگ برتر را رقم زد، در این فصل ۴ گل به ثمر رساند که سه مورد آن برای نفت ۷ امتیاز را به ارمغان آورد تا این بازیکن نقش بزرگی در جلوگیری از سقوط نفت مسجدسلیمان به دسته پایین‌تر داشته باشد. میرجوان در بازی با صنعت نفت دو شوت زد که هر دو در چهارچوب بودن و با یک گل حساس، بقای تیمش در لیگ برتر را تضمین کرد.