پایتخت هنر، ادبیات و عشق دنیا، امشب میزبان یکی از عجیب‌ترین فینال‌های یک دهه اخیر بود.

زنده از پاریس؛ حواشی فینال لیگ قهرمانان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امشب کوچه پس کوچه‌های پاریس در تصرف دیوانگان فوتبال بود. هزاران رئالی و لیورپولی،‌ حتی بدون اینکه بلیت ورود به ورزشگاه را داشته باشند راهی فرانسه شده بودند تا در شور وصف‌ناپذیر فینال لیگ قهرمانان اروپا سهیم باشند. گروهی از همین هواداران، ساعت منتهی به فینال را به جنجالی ترین، ساعت فوتبالی این فصل فوتبال اروپا تبدیل کردند؛ فینال لیورپول–رئال مادرید به دلیل هجوم تعداد زیادی از هواداران بدون بلیت به ورزشگاه با 37 دقیقه تاخیر شروع شد.

امشب وقتی کلمنت تورپین در سوت پایان بازی دمید، رئالی ها طرف خوشحال بودند؛ آنها با تک گل وینی جونیور و در حالی که کورتووا، یک تنه ستاره بی چون و چرای زمین بود، از سد لیورپول گذشتند تا چهاردهمین قهرمانی تاریخ را جشن بگیرند. کارلتو آنچلوتی هم با این قهرمانی در بین مربیان UCL دست نیافتی شد؛ آن چه را که در این چند ساعت پرهیجان و جنجالی گذشت در ادامه مرور کنید:

۰۱:۰۵- باشگاه رئال به سنت همیشگی بعد از هر قهرمانی یک انگشتر به بازیکنان هدیه می‌دهد.این رونمایی از انگشترهای این قهرمانی است.

01:00- درخواست هواداران لیورپول از سادیو مانه در مراسم امروز

۰۰:57-یک روزنامه‌نگار آلمانی خبر خداحافظی مانه با هم‌تیمی‌هایش به صورت جعلی پخش شده و او هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تصمیم مانه بعد از بازی دیشب به کسی نداده. او گفته حتی بعید است مانه امروز درباره‌ی آینده‌اش صحبت کند‌. پلتنبرگ همچنین اشاره کرد مانه بعد از بازی با هیچ خبرنگاری در میکسدزون صحبت نکرده و تمام مصاحبه‌های پخش شده، ساختگی هستند.

۰۰:56- فلورنتینو پرز (در میدان سیبلس):رئال مادرید تاریخ سازی کرد و چمپیونزلیگ شماره 14 و لالیگای 35 را کسب کرد. رئال با همدلی و تعهد توانست قهرمان شود. رئال مادرید توانست لیورپول به عنوان یکی از بزرگترین تیم های اروپا را شکست بدهد. به خودمان تا آخرین لحظه باور داشتیم و به تلاش ادامه دادیم. از هواداران ممنونیم که همیشه در زمان نیاز از ما حمایت کردند. از کاپیتان مارسلو یاد می کنیم  و این جام را به او تقدیم می کنیم که که پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال است و شب گذشته به 25 جام با پیراهن رئال مادرید دست پیدا کرد. از کارلو آنچلوتی تشکر می کنم که به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که چهار بار قهرمان اروپا شده که دو تایش با ما بوده است. او اولین مربی تاریخ است که در هر پنج لیگ بزرگ قهرمان شده و نمادی از ارزشهای رئال مادرید است.

23:51- فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی و عضو افتخاری باشگاه رئال مادرید امروز در حالی در گرندپری موناکو  حاضر شد که پیراهن رئال را به تن کرده بود .

24:48-یادآوری یک صحنه مهم از رقابتهای این فصل . شاید همه چیز از اینجا آغاز شد.

24:34-صحنه‌ای زیبا پس از سوت پایان بازی و شادی خاص و جالبشان.

23:45- رئال مادرید در حالی قهرمان اروپا شد که در اکثر دقایق بازی لیورپول مالک توپ و میدان بود. (لینک خبر)

23:30- جشن قهرمانی رئال هم‌اکنون به شکل پر شوری در شهر مادرید در حال برگزاری است.

20:05-تصاویر دیگری از جشن لیورپولی‌ها در خیابان‌های این شهر. اتوبوس روباز و دود قرمز و سروصدای مشترک برای قدردانی از یک فصل استثنایی.

20:02 - همانطور که وعده‌اش را داده بود یورگن کلوپ جشن دو جام لیورپول را برگزار کرد تا رخوت شکست دیشب را از تن هواداران و بازیکنان پاک کند.

20:01-از سهل‌انگاری الکساندر آرنولد در صحنه گل رئال بسیار نوشته شده‌. اما او در ارائه بازی تهاجمی هم ناکام بود و در بند دفاع فشرده حریف گیر کرد.

20:00- لحظه مهار ضربه تماشایی و کات دار صلاح با شیرجه‌ای که کورتوا به سمت راست خود زد و با دست موافق توپ را به کرنر فرستاد.

19:50-یک ماتادور هم می‌خواستیم. ناچو با ژست ورزش ‌نمایشی که مخصوص اسپانیایی‌هاست.

19:48 - تصویری دیگر از همان صحنه. لوکیتا مشغول بازی با جامی که پنج بار آن را به‌دست آورده است.

19:46- یکی از زیباترین تصاویر دیشب. لوکا مودریچ با جام و ده‌ها عکاس که به دنبال بهترین زاویه‌اند.

19:45- راستی تیبو کورتوا هم اینجاست. بهترین بازیکن زمین که تسخیرناپذیری‌اش مهم‌ترین عامل کسب چهاردهمین جام برای رئال بود.

19:44- نوبت به فوتوشوت‌های پس از قهرمانی رسید. این وینیسیوس جونیور است که فقط تیبو کورتوا از او سهم بیشتری در پیروزی مسابقه شب گذشته داشت.

18:46-پاکو جنتو با 6 عنوان جام قهرمانی اروپا هنوز پرافتخارترین بازیکن رئال در این تورنمنت محسوب می‌شود‌. 10 بازیکن شانس دارند خود را به او برسانند.

18:43-آن‌چه که در لحظه گل رئال مادرید به لیورپول اتفاق افتاد ...

18:40- کریم بنزما برنده اصلی توپ طلاست. بعید است که اتفاق دیگری بیفتد. این طرح گاتزتادلواسپورت از این اتفاق پیش روست.

18:16-تیبو کورتوا نه در یک جشن بلکه در دو جشن کسانی را دارد که منتظرش هستند. سنگربان رئال مادرید در بازگشت به پایتخت اسپانیا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با تیمش و هزاران هوادار رئال جشن می‌گیرد. اما او برای شرکت در این جشن چاره‌ای ندارد جز آنکه از خیر شرکت در جشن عروسی برادرش گتان بگذرد. از یک روز قبل مشخص بود که تیبو در فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول حضور خواهد داشت و این در حالی بود که برادر او تاریخ عروسی‌اش را 29 ماه مه یعنی امروز تعیین کرده بود.

18:13- کریم بنزما: "ای کاش کیلیان امباپه می‌توانست رویای خود را برای بازی کردن در رئال مادرید محقق کند، اما او پاری‌سن ژرمن را انتخاب کرد. ما دوستان خوبی هستیم و هیچ اتفاقی این‌رابطه را تغییر نخواهد داد. همه انتخاب‌های خود را انجام می‌دهند اما رئال مادرید همچنان رئال مادرید است."

18:11- سبایوس درباره سه هافبک درخشان رئال گفته: شب قبل از بازی کروس، مودریچ و کاسمیرو داشتن کارت بازی می‎‌کردند درحالی‌که من از استرس تا صبح نخوابیدم.

18:07- توییت نیل جونز خبرنگار ورزشی دیگر انگلیسی در‌باره مانه:سادیو مانه قصد دارد تمایل خود برای ترک لیورپول در تابستان امسال را به اطلاع  باشگاه برساند. بایرن مونیخ اصلی‌ترین نامزد به‌خدمت گرفتن او است ولی گفته می‌شود قرمزها خواهان مبلغی بیش از 30 میلیون یورو خواهند شد (هنوز پیشنهادی رسمی ارائه نشده است). لیورپول می‌خواهد پیش از فروش مانه برای او جایگزین پیدا کند.

18:05 - توییت دومنیک کینگ خبرنگار دیلی‌میل:سادیو مانه به لیورپول نگفته که خواهان ترک باشگاه است و جدایی او نیازمند پرداخت مبالغی نجومی است و بایرن مونیخ برای معامله با لیورپول باید بیش از 35 میلیون پوند بپردازد. اما بدون‌شک این آغاز پایان داستان مانه و لیورپول است.

18:03 - تصویری هولناک از اتفاقات روز گذشته. پدری که تلاش ‌می‌کند فرزندش را از خطرات احتمالی دور نگه دارد.

۱۷:۵۳- در ۱۰ سال گذشته هر تیمی که جام لیگ قهرمانان را بالای سر برده یک بازیکن کروات در ترکیب اصلی خود داشته است. لوکا مودریچ- متئو کواچیچ- ایوان پریشیچ- ماریو مانژوکیچ- ایوان راکیتیچ و دژان لوورن

۱۷:۴۰- این هم سادیو مانه مهاجم لیورپول که همه درباره جدایی یا ادامه کار او در این باشگاه صحبت می‌کنند با این تی‌شرت و شلوار راحتی از هواپیما پیاده شد و درحالی‌که پنکیکی در دست داشت سوار اتوبوس لیورپول شد.

۱۷:۳۷-لیورپولی‌ها از سفر پاریس به انگلیس برگشتند. یورگن کلوپ جلوتر از همه رو به هواداران لبخند می‌زند.

17:35- روزنامه اکیپ فرانسه تیم منتخب این فصل لیگ قهرمانان اروپا را انتخاب کرد. حضور دو بازیکن از بایرن و یک بازیکن از لیورپول نکته جالب این انتخاب است.

۱۷:۳۰-توییت پرطرفدار وینیسیوس جونیور گلزن برزیلی فینال لیگ قهرمانان اروپا که با استقبال بسیار زیادی در توییتر مواجه شده است.

14:13- چنین روایت کنند.....

14:10 - آلکس فرگوسن تنها مربی فوتبال دنیا در 40 سال گذشته بوده که توانسته رئال را در یک‌ فینال بزرگ شکست بدهد. او این کار را با باشگاه اسکاتلندی آبردین انجام داده است!

14:07- نمرات روزنامه اکیپ به عملکرد فنی بازیکنان.لوییز دیاز ضعیف ترین بازیکن فینال.کلوپ هم نمره سه (ضعیف) دریافت کرده است.بهترین بازیکن زمین:کورتوا.

14:06- رئال مادرید برای قهرمانی چهار تیم ثروتمند دنیا را شکست داد. طبق لیست ترنسفر مارکت سیتی، پاریس، لیورپول و چلسی باارزش‌ترین اسکواد را در بین تیم‌های دنیا دارند.

14:00- شاید باور نکنید اما این سه نفر روی هم 73 جام مختلف برده‌اند!

13:51- خانواده مارسلو یکی از پرجام‌ترین خانواده‌های فوتبال در سراسر جهان.

13:50-ونگر:« پس از تماشای بازی این سوال را از خودم پرسیدم که شاید ناراحتی و ناامیدی هفته گذشته و عدم موفقیت در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر در آخرین هفته فصل باعث کاهش اعتماد به نفس لیورپول شده است. شما این احساس را داشتید که صلاح، مانه و بازیکنانی که همیشه تعیین کننده بودند، سرزندگی و باور همیشگی را نداشتند.»

13:54- فدریکو والورده با همسر و پسرش در ورزشگاه استادوفرانس حاضر بودند و عکسی با این افتخار به یادگار گرفتند.

13:35- دیشب اولین باخت کوناته با لباس لیورپول هم بالاخره ثبت شد. او در نیمه اول روی گل مردود بنزما نمایش ضعیفی داشت اما در کل بازی خوب کار کرد.

13:32- هر چند که گرت بیل عملا هیچ نقشی در چمپیونزلیگ رئال نداشت اما به لطف دقایق اندکی که در این تورنمنت داشت، پنجمین چمپیونزلیگش را برد.

بازیکن ولزی رئال در پایان بازی عدد پنج را نشان داد و با غرور از موفقیتش تعریف کرد.

13:31 - تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی در این فصل از چمپیونزلیگ با 59 توپگیری بهترین رکورد را از حداقل فصل 04-2003 تا کنون داشته است. از سویی کورتوا با 9 توپگیری بهترین رکورد تاریخ فینال چمپیونزلیگ را ثبت کرد. تیبو اولین دروازه بان تاریخ است که 9 توپگیری در فینال چمپیونزلیگ داشته است. رکورد قبلی متعلق به فن در سار مقابل بارسا در سال 2011 و آلیسون مقابل تاتنهام در سال 2019 با هشت توپگیری است.

13:30- شوخی یک اکانت رئالی با ترانه معروف لیورپولی‌ها: تو امشب تنها قدم خواهی زد!

13:20 - باشگاه بارسلونا قهرمانی لیگ قهرمانان را به رئال مادرید تبریک گفت.

13:00 - تصاویر تازه‌ای از خرابکاری هواداران لیورپول بخصوص در پاریس پارک منتشر شده و انتقادهای بسیاری را برانگیخته است.حجم زباله‌ها و بقایای نوشیدنی‌ها در محوطه پارک غیرقابل باور است.

12:30 - کلوپ در نشست مطبوعاتی جمله عجیبی را به زبان آورد و گفت: پادشاهان بازگشت مقابل هیولاهای ذهنی. تیتر خوبی است، نه؟

منظور او تیم خودش (هیولاهای ذهنی) و نبرد دیشب مقابل رئال بود که این فصل بارها از شکست بازگشته است.

12:26- توییت جمی کرگر بازیکن سابق لیورپول و مفسر اسکای: پذیرش اتفاقات دیشب دشوار بود، اما باید رئال مادرید را مورد ستایش قرار داد. بعد از مسیری که این تیم طی کرد، نامش روی جام قهرمانی لیگ قهرمانان حک شد. (درمورد لیورپول) شکست در تنها چهار مسابقه از 63 فصل یعنی شما نمی توانید چیزی بیشتر از این بخواهید. دوستان و خانواده هنگام خروج با گاز اشک آور مورد استقبال قرار گرفتند، پذیرایی تکان دهنده یوفا!

11:42-توییت تونی کروس: پنج تاش کردم.

11:40-برای روزنامه اکیپ فرانسه مسابقه قهرمانی راگبی اروپا ارزشی به اندازه فینال لیگ قهرمانان داشته است. تیتر به هر دو رقابت تعلق دارد: قهرمانان اروپا.

11:36- میم‌های  زیادی با مضمون شوخی با فرشاد پیوس توییت شده است. فرشاد پیوس در بازی تاریخی پرسپولیس - داماش در فینال حذفی که دو ساعتی تاخیر داشت مهمان برنامه بود و بعد از ساعتی صحبت با مجری دیگر حرفی برای گفتن نداشت. این اتفاق به‌نوعی در مسابقه دیشب هم تکرار شد. حال این عکس!

کاربر ئیچ‌پرو توییت کرده: آقای کرگر من به شما قول میدم این بازی برگزار میشه.

11:35-توییت لوکا مودریچ(خطاب به جام): خوشحالم که دوباره می‌بیمنت.

11:30-لیورپول ۲۰۲۱/۲۲ در کل ۶۳ بازی خودش در این فصل فقط ۴ باخت داشته که مقابل وستهم، لستر، اینتر و مادرید بوده و همین «تنها» چهار باخت باعث شده تا دو جام مهم از دست برود. دیوید مویس، برندان راجرز، سیمئونه اینزاگی و کارلو آنچلوتی هم مربیانی بودند که توانستند لیورپولِ کلوپ را شکست دهند.

11:24-روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت عکس اول خود رابه کارلو آنچلوتی اختصاص داده است. او دیشب چهارمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را کسب کرد. یک مرد بزرگ و بسیار احترام برانگیز.

11:13- فلورنتینو پرز بعد از قهرمانی: رئال مادرید همیشه خانه بهترین بازیکنان جهان است. امباپه موضوعی مربوط به گذشته و البته به اتمام رسیده برای ماست.  مادرید یک فصل عالی را پشت سر گذاشت.

10:42-رقص کارلو آنچلوتی سرمربی رئال به همراه بازیکنان بخصوص وینیسیوس جونیور.

10:40- از صحنه‌های عجیب شب گذشته. پلیس پاریس با اسپری فلفل علیه هواداران عاصی لیورپول.

10:34- مارسلو تایید کرد: این آخرین بازی من برای رئال بود.

10:30- توییت جنجالی وزیر ورزش فرانسه: براوو رئال مادرید برای این چهاردهمین عنوان در لیگ قهرمانان! تلاش برای نفوذ و کلاهبرداری توسط هزاران هوادار انگلیسی کار مهمانداران و نیروهای پلیس را پیچیده کرده بود اما این پیروزی را خدشه دار نمی کند. خشونت در ورزشگاه ها جایی ندارد.

10:27-روزنامه آب‌ث اسپانیا هم تیبو کورتوا را ستاره فینال قلمداد کرده است. گلر بلژیکی که در هر مرحله سیوهای سرنوشت‌سازی داشت.

10:18- توییت کنی دالگلیش اسطوره لیورپول و انتقاد از مسئولان برگزاری بازی و نحوه برخورد آنها با طرفداران لیورپول.

10:14- تونی کروس ستاره آلمانی رئال از گزارشگر آلمانی زبانی که برای مصاحبه سمت وی آمد عصبانی شد و جملات تندی خطاب به او به زبان آورد. گزارشگر گفته بود آیا از تسلط لیورپول تعجب نکردید و کروس شاکی از این صحبت، مصاحبه را نیمه کاره ول کرد و گفت معلومه از آلمان اومدی!

10:10- جواد کاظمیان مسابقه شب گذشته را با عادل فردوسی‌پور دید و اینچنین برایش کری می‌خواند

09:55- عدد بازی روزنامه مارکا با کلمه دسیما و کورتوا. لادسیموکورتوا. رئال بیش از هر باشگاه دیگری لیگ قهرمانان برده است.

09:53- سادیو مانه شب خوبی را در خط حمله لیورپول سپری نکرد. گفته می‌شود مسابقه دیشب آخرین بازی این ستاره سنگالی برای لیورپول بود.

09:30 - صبح بخیر. رئال چگونه چهارده قهرمانی در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان دارد؟ این لوگوی تیمهای برنده. رئالی ها از 2014 پنج بار این مسابقات را فتح کرده‌اند.

02:30 - با وجود همه جنجال‌ها و تاخیری حدود 40 دقیقه، قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا شناخته شده و مارسلو به عنوان کاپیتان رئال (تیم قهرمان) جام را بالای سر برد.

02:24 - کورتووا با 9 سیو که تعداد زیادی از آنها، نجات دروازه از خطر مسلم باز شدن بود، به ستاره بازی تبدیل شد.

02:21 - لیورپول از رسیدن به رویای چهارگانه بازماند و فصل را با دو جام به پایان رساند.

02:10 - نام رئال برای چهاردهمین بار به عنوان قهرمان، روی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا حک می شود.

02:03 - تمااااااااام/ فینال جنجالی پاریس به چهاردهمین قهرمانی رئال انجامید؛ کارلو آنچلوتی اکنون بیش از هر کس دیگری قهرمان لیگ قهرمانان/جام اروپا شده است (4).

01:52 - سیوهای نجات بخش متوالی و شگفت انگیز، کورتووا را از همین حالا به بهترین بازیکن زمین تبدیل کرده است.

01:51- می 2017: فلامینگو، فروش وینی جونیور را به رئال مادرید نهایی کرد.

سپتامبر 2018: وینی جونیور. اولین بازی خود را برای رئال مادرید انجام داد.

می 2022: وینی جونیور. اولین گل خود را در فینال لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.

01:42 - هواداران لیورپول امیدوار به تکرار کامبک پرخاطره تیم خود در فینال سال 2015 هستند. البته سرخ پوشان در آن سال، نیمه اول بازی را 3-0 به حریف واگذار کردند ولی توانستند در نیمه دوم حماسه به پا کرده و نتیجه را 3-3 کنند. لیورپولی ها در ضربات پنالتی پیروز شدند تا یکی از عجیب ترین فینال های تاریخ UCL را خلق کنند. آنها امشب برای خلق کامبکی دیگر، کار به مراتب آسان تری (زدن یک گل) دارند.

01:35 - تقابل اشک‌ها و لبخند‌ها؛ لحظه باز شدن دروازه لیورپول...

01:28: و بالاخره گلللللللللللل...وینی جونیور در اولین تجربه فینال UCL خود توانست گل اول بازی امشب را به ثمر برساند. او‌ توپ را دور از دستان هموطن باتجربه خود وارد دروازه لیورپول کرد تا شادترین مرد این لحظه روی کره زمین باشد.

01:14 - نیمه دوم بدون تاخیر خاصی شروع شد... باید دید که کار در 90 دقیقه به پایان می‌رسد یا خیر؟

01:05 - فیکو و کاکا از دیگر میهمانان ویژه این مسابقه هستند؛ هر دو بازیکن سابقه فتح‌ UCL را دارند.

01:00 - واکنش جالب زیدان به مردود اعلام شدن گل رئال مادرید در نیمه اول، خیلی زود به یکی از عکس‌های پرتکرار شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

00:50 -صحنه‌ای که آفساید کریم بنزما توسط وی ای آر تایید ‌و گل رئالی‌ها مردود اعلام شد.

00:50 - این سیو نجات بخش کورتووا، مهمترین اتفاق نیمه اول بود که گلر رئال را به چهره محبوب هواداران تبدیل کرد.

00:40 - تعداد زیادی از هواداران با وجود داشتن بلیت، مثل این هوادار نوجوان موفق به حضور در ورزشگاه نشدند.

00:20 - بسیاری از هواداران با گاز اشک آور پلیس پاریس روبه‌رو شدند تا تصاویری عجیب در بیرون ورزشگاه ثبت شود.

00:17 - فارغ از همه حواشی و حساسیت‌ها، آنجلوتی و کلوپ این گونه پیش از شروع فینال، همدیگر را در آغوش کشیدند.

00:12 - فینالیست‌های امشب ...

00:11 - رائول و یان راش جام قهرمانی را پیش از شروع بازی داخل زمین چمن آورده و در معرض دید حاضرین قرار دادند.

00:10 - تمرکز دو ستاره، لحظاتی پیش از ورود به زمین برای شروع فینال بزرگ...

00:08 - مراسم افتتاحیه، تحت الشعاع، جنجالی که هرج و مرج آن بازی را به تعویق انداخت، خیلی به چشم نیامد.

00:07 - بازی بالاخره با تاخیر 37 دقیقه‌ای شروع شد!

00:06 - دیدار دو تیم در شرف آغاز است ولی تصاویر بیرون ورزشگاه هنوز ترسناک و نگران کننده به نظر می‌رسد.

23:57 - ویدیو و تصاویر مربوط به کسانی که بلیت دارند ولی موفق به ورود به ورزشگاه نشده‌اند، در حال تبدیل شدن به ترند شبکه‌های اجتماعی است.

23:55 - در شرایطی که ازدحام بیرون ورزشگاه و هجوم هزاران هواداران بدون بلیت برای تماشای بازی، به بزرگترین سوژه فینال تبدیل شده، حضور نادال در ورزشگاه به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت. او که طرفدار دو آتیشه رئال است، برای بازی در پاریس حضور دارد و جهت تماشای فینال امشب در ورزشگاه حاضر شده است.

23:50: برخی از منابع از احتمال برگزاری بازی با 24 ساعت تاخیر هم خبر می‌دهند.