مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با حضور اعضا از ساعت 9:20 صبح امروز آغاز شد.

در جلسه سرنوشت‌ساز فوتبال ایران چه گذشت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پس از گذشت نزدیک به ۶ ساعت پر ماجرا و با حواشی گوناگون رو به پایان است. 

مجمعی که رای به ابقا سه عضو هیئت رییسه (احسان اصولی، طهمورث حیدری و احمدرضا براتی) و هم‌چنین عزل مهرداد سراجی داد تا باز هم شاهد خداحافظی یک عضو از هیئت رییسه فدراسیون فوتبال باشیم. سراجی مدیرعامل سابق سایپا از مهمترین منتقدین حیدر بهاروند سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال ایران بود که پیش از رای گیری به ابقای خود امیدوار بود.

۱۵:۳۵- احمدرضا براتی در خصوص از رسمیت افتادن هیئت رییسه گفت: باید مطالعه کنم و جواب دهم. آقای کامرانی‌فر اگر گفته‌اند از رسمیت نیافتاده خودشان باید مسئول و‌ پاسخگوی حرفشان باشند و بنده تا مطالعه نکنم حرفی نمی‌زنم.

۱۵:۲۰- مهرداد سراجی عضو عزل شده هیئت رییسه در مصاحبه‌ای جداگانه از رسانه‌ها خواست اتفاقات رخ داده در مجمع را مسئولانه بررسی کنند و آنچه که در این جلسه رخ داده را به رشته تحریر درآوردند. وی با بیان این جمله سخنان خود را پایان داد: حالا توپ در زمین رسانه‌هاست و آن‌ها باید روشنگری انجام دهند.

15:11- میرشاد ماجدی به صحبتهای ساکت صحه گذاشت.او گفت:جالب اینجاست خود این عزیزان خوشبختانه در دو مسابقه استقلال و پرسپولیس حضور داشتند و این شور و شعف را در مردم دیدند و خود این‌ها می‌گفتند اگر با نامه اداری می‌خواستیم به مراتب بالاتر برسانیم الان با حسی که کردیم و فهمیدیم فوتبال ایران یعنی چه، با آن حالت از فردا صحبت می‌کنیم. خواهش می‌کنم دوست عزیزمان که ترجمه می‌کند تایید صحبت‌های ما را از این عزیزان بگیرد و این‌ها چقدر مشتاق هستند که ما بتوانیم پول‌های خود را دریافت کنیم.

۱۵:۰۵- فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گلایه‌ای از مسئولین فدراسیون داشت و گفت: پس از بازگشت از مسابقات کافا کسی پیگیر ما نیست و هیچ اردو و مسابقه ای نداریم. پیام دادم و تماس گرفتم اما کسی جوابگو نبود.  حتی جواب پیام ما را هم نمی دهند. این تیم قهرمان آسیا شده اما اگر قرار باشد هر باری که به مسابقات آسیایی می‌رویم و فقط از یک یا دو ماه قبل تدارکات ببینند، درست نیست. رقیبان ما در آسیا زحمت می کشند و تلاش می کنند. واقعا خواهش می کنم به بخش بانوان توجه ویژه داشته باشید.

۱۵:۰۰- محمدرضا ساکت پس از اتمام شمارش آرا، سخنرانی کوتاهی خطاب به ناظران فیفا و ای اف سی انجام داد و گفت: ما می‌بینیم که همه جا از فوتبال به دور از سیاست سخن گفته می‌شود اما این موضوع برای فوتبال ایران صدق نمی‌کند. بلوکه شدن پول‌های ما در فیفا، لغو بازی‌های دوستانه و هم‌چنین عدم میزبانی مسابقات بین‌المللی در زمین خود همه از عواملی است که به ضرر ایران بوده و منشا غیر ورزشی دارد.

14:54 -به گفته  دبیرکل فدراسیون فوتبال هیبت رئیسه از رسمیت نیفتاده. او اعلام کرد: در مجمع بعدی نفر جایگزین را انتخاب می‎کنیم و تا آن لحظه هیات رئیسه با تمام توان به کار خودش ادامه خواهد داد.

14:52- سرپرستی فدراسیون فوتبال نیز به صورت صوری به رای گذاشته شد که رای آورد تا میرشاد ماجدی تا انتخابات هشتم شهریور در سمت خود باقی بماند.

۱۴:۳۸- با رای مثبت اعضای مجمع ارکان قضایی فدراسیون فوتبال تا مجمع بعدی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

14:36 - در پی عزل خزانه‌دار فدراسیون از سوی کمیته اخلاق،  برای انتخاب سرپرست خزانه داری تفویض اختیار به سرپرست فدراسیون بعنوان یکی از درخواستها مطرح شد که رای آورد.

14:35 - گرشاسبی مدیرعامل فولاد از عدم حسابرسی مالی فدراسیون در چهار سال گذشته انتقاد کرد.

14:31- با ابقای براتی تنها یک عضو از جمع نفرات کنار رفت تا بازهم قدرت حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ در مجمع و سازماندهی آرا مشخص شود.

14:30- احمدرضا براتی همچنان در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال باقی ماد. او با 33 رای از مجموع آرا در سمت خود ابقا شد.

14:24 - در مجمع امروز 43 نفر با عزل حیدری مخالفت کردند و او در سمت خود باقی ماند. البته 38 نفر نیز به عزل او رای داده بودند.

14:22: طهمورث حیدری سومین نفری است که عزل او باید در آرای ماخوذه شمارش شود.او بعنوان متحد جدی عزیزی خادم وارد مجمع شد و  نشان داد که انعطاف خوبی دارد. حیدری از مجموع 82 رای ، آرای کافی را برای ادامه کار در هیئت رییسه کسب کرد.

14:20 - نماینده فیفا و ای اف سی عزل مهرداد سراجی را تایید کردند. او اولین حذف شده مجمع فدراسیون است.

14:16- سروصدایی جدی بر سر آرای مهرداد سراجی درگرفته و تک رای باطله مورد بحث است.شاید با این اعتراضات سراجی به هیئت رییسه بازگردد. این یک لحظه جنجالی و تعیین کننده در مجمع است.

14:14- با عزل مهرداد سراجی هیئت رییسه فدراسیون فوتبال از رسیمت افتاد.

14:45: سراجی مدیرعامل سابق سایپا در شمارش آرا از سمت خود بعنوان عضو هیئت رییسه فدراسیون عزل شد. او 45 رای منفی داشت.

14:08 - شمارش آرا. احسان اصولی با 31 رای موافق در جایگاه خود باقی خواهد ماند. البته او 48 رای مخالف داشت.

13:50 - تصویری از رییس هیئت فوتبال کیش. آرای او و همتایانش آینده فوتبال ایران را تعیین میکند.

13:45- از مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال بعنوان یکی از جدی‌ترین نامزدهای ریاست در مجمع بعدی(8 شهریور) نام برده می‌شود. او رای خود را به صدوق انداخت.

13:44- ناظران فیفا و ای اف سی در مجمع حاضرند و روند کار را دنبال می‌کنند.

13:43- احسان اصولی عضو هیئت رییسه فدراسیون که در بین افرادی است که ممکن است عزل شود در 15 دقیقه از خود دفاع کرد. اوج صحبتهای او بحثهایش درباره ماجرای مشهد بود.

13:36- رای گیری برای بررسی عزل چهار عضو مجمع فدراسیون آغاز شده است.

۱۳:۳۵- مهسا قربانی، نماینده داوران هم با حضور در هتل المپیک، رای خود را به صندوق انداخت.

13:35- حمید استیلی که در میان خبرنگاران نشسته پاسخگوی تماس سعید فتاحی معاون باشگاه استقلال بود که بابت حذف بازیکنان استقلال گلایه داشت.

۱۳:۳۰- وحید امیری که به عنوان نماینده بازیکنان در این جلسه حضور داشت، رای خود را در صندوق انداخت.

۱۳:۲۲- براتی از اعضای مجمع خواسته است به کسانی که اساسنامه را دنبال کرده‌اند و به آن عمل کرده‌اند و به دنبال حق ملی پوشان بوده‌اند، رای منفی ندهند.

۱۳:۲۰- تقابل اصلی مجمع بین دبیرکل فدراسیون و چهار عضو هیئت رییسه که در لیست عزل قرار دارند. شکل گرفته است.

۱۳:۱۵- وحید هاشمیان نیز به عنوان مربی تیم ملی در جلسه مجمع حضور دارد.

12:50 - عبدالکاظم طالقانی در بخشی از صحبتها به حضور موعود بنیادی‌فر بعنوان نماینده داوران اعتراض کرد و او را واحد صلاحیت ندانست.بنیادی‌فر هم به صحبتهای رییس هیئت استان خوزستان واکنش نشان داد.

12:43- آغاز رای گیری از اعضای مجمع برای عزل چهار عضو هیئت رییسه .

12:25- همه در انتظار شمارش آرا و موضوع عزل اعضای هیئت رییسه هستند.

۱۲:۲۵- طهمورث حیدری  رییس هیئت کهگیلویه بویراحمد و عضو هیئت رییسه فدراسیون که بحث عزلش مطرح است در دفاع از خود  طی نطق کوتاهی گفت:  پیشنهاد عزل باید مستدل و تحویل اعضای مجمع گردد.  برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد از اختیارات دبیر کل و سرپرست فدراسیون فوتبال بوده است و نیازی به مصوبه هیئت رئیسه ندارد. آیا این موضوع دلیلی برای عزل بنده است؟به بنده چه ربطی داشت؟

12:17:سراجی همچنین در پاسخ به طالقانی درباره سفر ده نفر از اعضای فدراسیون فوتبال به قطر در قرعه کشی رقابتهای جام جهانی هم گفت:من هیچ ربطی به این ماجراها ندارم. در موضوع اعزام ۱۰ نفر به قطر، براتی توضیح داد و من هم می‌گویم مصوبه هیئت رییسه نداشت اما از ما توضیح نخواستند. نمی گویم خطایی رخ داده است زیرا سرمربی، سرپرست، دبیر کل و امور بین الملل اعزام شدند. آنجا هم پروتکل دارد دبیرکل و سرپرست تصمیم گرفتند.

۱۲:۱۵- سراجی دیگر عضو هیئت رییسه که در لیست عزل قرار گرفته است در دفاع از خود گفت: کسانی هستند که می خواهند القا کنند که نباید خرده بحث‌ها هم در هیئت رئیسه مطرح شود. هیئت رئیسه در اسفند ماه 1400، یک مصوبه ای گرفت و بنده را مسئول کرد که سازمان لیگ را حسابرسی کنیم. همانطور که فدراسیون را بررسی کردیم، این بار به سراغ سازمان لیگ رفتیم. تهدید شدم و توهین شنیدم و اختلاف افکنی ها شروع شد. در سازمان لیگ چه خبر است که به سراجی اجازه داده نمی شود این سازمان را بررسی کند؟

۱۲:۰۵- نکته‌ای که براتی در دفاعیه خود به آن اشاره کرد این بود که تصمیمات میرشاد ماجدی به صورت فردی گرفته شده و ربطی به او و سایر اعضایی که بحث عزلشان است ندارد. او  گفت: گر خطایی متوجه هیئت رئیسه است، با چه خط‌کش و متری متوجه این 4 نفر شده است؟ اگر تصمیمی بوده که نبوده، مربوط به جمع بوده است، در حالی که مشخص است که اصلا تصمیم جمع نبوده است.

۱۲:۰۰- در ادامه طالقانی انتقادی را به احسان اصولی و طهمورث حیدری وارد کرد که چرا برای دو مسئولیت حقوق دریافت می‌کنند و در ادامه حیدری حاضر به صحبت درباره این موارد نشد.

۱۱:۵۵- طالقانی، رییس هیئت فوتبال خوزستان نیز انتقادات تندی را علیه هیئت رییسه مطرح کرد و گفت: اعتراص ما این است که ما را در جریان عزل عزیزی خادم قرار ندادید. مورد دیگر مسائل مالی است. اساسا چرا مجمع را در سال گذشته نتوانستیم برگزار کنیم. شما اعضای هیأت رئیسه باید این مسائل را پیگیری می کردید و اگر امثال من چیزی به امضا نرسیده است باید سوال و جواب کنید چرا این موضوع را امضا نمی کنید؟

وی در ادامه گفت: اطلاعات محرمانه در رسانه ها می رود‌ دلیلی ندارد اطلاعات مالی در اختیار آقایان قرار بگیرد. موضوع بعدی مشهد است. جرا بازی باید در مشهد برگزار شد. پس از مدت ها اجازه سفر به مردم به خاطر موضوعات کرونایی داده شد. همچنین با توجه به مسئله ای که داریم و نمی خواهم الان بررسی کنیم آنجا را انتخاب کردید؟! در قبال زنان رفتار اینطوری داشتید. چرا هیچ برخوردی با این موضوع نشد؟ من می خواهم از احسان اصولی بپرسم چرا این رفتاری را می کنید؟

۱۱:۵۰- سیدحسینی به عنوان یکی از منتقدان هیئت رییسه قصد داشت از ناظران فیفا و ای اف سی با زبان انگلیسی سوالی مطرح کند که ماجدی و کامرانی‌فر مانع از این کار شدند. رییس هیئت فوتبال خراسان جنوبی در ادامه گفت: من می‌خواهم سوالم را انگلیسی بپرسم چون مطمئن نیستم به درستی ترجمه می‌کنید یا خیر. اما این را باید بگویم که کمیته اخلاق عزیزی خادم را محروم کرده در حالی که مجمع باید او عزل کند. عدالت فوتبالی را رعایت نکردید. اگر عزیزی خادم بد بوده و هیئت رییسه خوب بوده است پس چرا نامه عزل زدید؟ نظر اکثر دوستان این است تمام هیئت رییسه دیگر نباشند. شاید نظر آن‌ها برای عزل درست بوده اما چون با مجمع مشورت نشده باید چنین خواسته‌ای داشته باشند. ما هم‌چنین در مورد برگزاری بازی در مشهد صحبت داریم.

کامرانی فر در پاسخ حسینی گفت زبان این مجمع فارسی است.

11:52- احمدرضا براتی عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال یک دقیقه علیه این تصمیم صحبت کرد و گفت : موضوع عزل اعضای هیئت رییسه از ریشه غیرقانونی است.

11:43 - مجمع فدراسیون فوتبال تحت تاثیر اخبار تیم ملی قرار گرفته است.این توییت محمد جماعت مدیر رسانه تیم ملی است.

11:38-در شلوغ ترین روز هتل المپیک. سرمربی تیم ملی کلافه از اوضاع.

۱۱:35- روند عزل چهار عضو هیئت رییسه با سخنرانی طالقانی، رییس هیئت فوتبال خوزستان و حسینی رییس هیئت فوتبال خراسان جنوبی به عنوان افراد موافق عزل آغار شد.

11:30- حال و هوای محل درنظر گرفته شده برای خبرنگاران حاضر در هتل المپیک

۱۱:۲۲- با تایید مجمع فدراسیون کلیه تصمیم‌گیری در مورد بودجه بر عهده هیئت رییسه قرار گرفت. مسئله‌ای که حواشی زیادی پیرامون آن شکل گرفت و در نهایت مقرر شد با توجه به هزینه‌هایی که برای تیم ملی در راه آماده سازی برای حضور در جام جهانی وجود دارد، تعیین بودجه بر عهده هیئت رییسه باشد.

11:20-کامرانی‌فر درباره ابهامات مالی فدراسیون پیشنهاد داد با توجه به انتخابات پیش رو در شهریور، بعد از انتخابات بعدی این اسناد مورد بررسی قرار بگیرد .

11:19- اعضای هیئت رییسه سازمان لیگ در ردیف اول مجمع عمومی حضور دارند. عزل برخی از آنها امروز به رای گذاشته خواهد شد.

11:17- علی خطیر در صحبتهایش در مورد صورتهای مالی از اعضای هیئت رییسه فدراسیون انتقاد کرد.

۱۱:۱۵- وحید شمسایی ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: کجای دنیا ۴ رییس عوض می‌کنند؟ به دنبال بهترین نتایج در جام جهانی هستیم اما در جزییات گیر کرده‌ایم. مرتب از فوتبال پایه صحبت می‌کنیم اما برنامه‌ای نداریم.

۱۱:۱۲- به گفته حسن کامرانی‌فر نیروهای مسلح نیز پیشنهادی برای تیم‌داری در لیگ‌برتر ارائه کرده است. با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال این مسئله نیازمند بحث کارشناسی است.

۱۱:12- محمد احمدزاده، کاپیتان فوتبال ساحلی نیز نسبت به عدم پرداخت پاداش به اعضای این تیم اعتراضاتی داشت.

11:11-رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مجمع حضور دارد و موبایلش مکرر زنگ می‌خورد!

11:09 - وحید شمسایی با انتقادی جالب نسبت به موضوع بکارگیری تیم دو (ب) که ساکت اعلام کرده بود در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا در حال انجام است، مدعی شد که کجای فوتبال ما شبیه اروپا و خصوصا لیگ‌های معتبر از حیث مارکتینگ، درآمد، حق پخش و … است که آنها را الگو قرار دهیم. سرمربی تیم فوتسال ایران البته با اشاره به منابع مالی مناسب باشگاه‌هایی مثل سپاهان و فولاد اعلام کرد، سود بردن از تیم ب توسط آنها به فوتبال کمک خواهد کرد.

11:08- میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال از عملکرد سه ماهه خود در فدراسیون فوتبال دفاع کرد.

11:07-شرکت هوشیار ممیز با تصویب اعضای مجمع امورات حسابرسی حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال را انجام خواهد داد.

11:06 - کامرانیفر در پاسخ به صحبتهای احمدزاده اعلام کرد که او باید در موضوعاتی در دردستور جلسه پیش‌بنی شده حرف بزند.این صحبت با وکنش احمدزاده مواجه شد و سرانجام میرشاد ماجدی بحث بین طرفین را قطع کرد.

11:06 - محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان درخواستی فنی از مجمع فدراسیون کرد و آن تشکیل تیم‌های ب (behind) توسط باشگاه‌های فوتبال ایران بود که در مجمع مورد موافقت اکثر اعضا قرار گرفت و قرار شد این پیشنهاد در هیات رییسه فدراسیون فوتبال به رای گذاشته شود .

11:05- مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی بانوان دیگر فرد حاضر در سالن هگمتانه است.

11:03- محمدرضا ساکت (مدیر سپاهان) و حمیدرضا گرشاسبی (مدیر فولاد) دو تن از قدیمی‌ترین چهره‌های حاضر در میان مدیران فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شوند که در مجمع عمومی حضور دارند.

11:01-علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال بعنوان نماینده باشگاه تراکتور در مجمع عمومی حاضر است .

۱۱:۰۰-  پس از حواشی فراوان اعضا با بررسی اسناد مالی در مجمع عمومی بعدی موافقت کردند.

11:00- اعتراضهای مدیرعامل  نفت آبادان ادامه دارد: رکن اصلی مجامع, عزل و نصب و تعیین هیئت رئیسه بعدی نیست. از نظر قانونی می گویم رکن اصلی تعیین صورت وضعیت مالی است. رکن اصلی تعیین بودجه است. مابقی جزو بندهای غیر مهم است. خواهش من این است که صورت های مالی که در مجمع عمومی آتی تعیین می شود را تببین کنید. هزار کیلومتر نیامده ام که این موارد را بشنوم.

11:00 - حمید استیلی سرپرست تیم ملی در میان خبرنگاران حاضر شده و تحولات را دنبال می‌کند.

10:50 - شیوه رای گیری در مجمع برای موضوعات کلی. این تصویر مربوط به حذف موضوع بررسی مجدد عزل عزیزی خادم است که رای مثبت آورد.

۱۰:۴۰- با اعلام میرشاد ماجدی، فدراسیون فوتبال ایران از فدرسیون فوتبال کانادا به دلیل لغو بازی دوستانه شکایت خواهد کرد.

۱۰:۳۵- جهانگیر کی شمس، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت گفت:  اساس هر مجمع تعیین وضعیت صورت‌های مالی است اما وقتی گزارش سه ساله مربوط به مسائل مالی را خواندم نکات مبهم در آن زیاد دیدم. علی رغم گذشت سال مالی وقتی حسابرس می‌گوید گزارش ها را به ما نداده و این گزارش آماده نیست یعنی مشکلات زیادی وجود دارد. خواهش من این است به همین راحتی از این موضوع نگذرید. مهم ترین رکن برگزاری مجمع عزل و نصب نیست و باید به موضوعات مهم دیگری نیز رسیدگی شود.

۱۰:۳۰- یحیوی، حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال  اعلام کرد به این دلیل که اسناد به موقع به دست این شرکت حسابرسی نرسیده صورت های مالی برای این مجمع آماده نشده است. موضوعی که اعتراض شدید کی‌شمس مدیرعامل صنعت نفت آبادان را به همراه داشت.در دستور جلسه امروز مجمع فدراسیون بررسی صورتهای مالی بعنوان یکی از موارد اصلی قید شده است.

۱۰:۲۵- با توجه به اینکه ۱۰ شهریور ماه مصادف با روز پنجشنبه بود، با پیشنهاد کامرانی فر و تایید اعضا، مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس جدید به روز سه‌شنبه، ۸ شهریور تغییر کرد.

10:25- ماجدی در بخشی از حرفهایش به این موضوع اشاره کرد که تمام سعی فدراسیون انجام شده تا بهترین تدارک اردویی برای تیم ملی انجام شود!

10:20-میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون در دفاع از کارنامه خود اعلام کرد: مبالغ قابل توجهی جذب کرده‌ایم و توانستیم تیمهای مختلف را اداره کنیم . او در این بررسی کارنامه به قهرمانی تیمهای پایه در رقابتهای کافا اشاره کرد.

۱۰:۱۶- محمد احمدزاده به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی در مجمع امروز حضور دارد.

۱۰:۱۸- فرزانه توسلی نیز نماینده بانوان فوتسالیست در جلسه امروز است.

۱۰:۲۰- وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال هم برای اولین در این سمت در جلسه مجمع حاضر شده و صاحب رای خواهد بود.

10:15- میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون اعلام کرد یکی از حساس‌ترین مقاطع فوتبال را در پیش داریم و مجمع باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرد.

۱۰:۱۵- پس از گذشت حدود یک ساعت از مجمع تعداد اعضا از ۷۸ نفر به ۸۰ نفر رسید و باشگاه سایپا صاحب ۲ رای خواهد بود.

10:07:  نطق دبیرکل فدراسیون : من، حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال تمام تلاش خودم را برای حفظ فوتبال کردم. بر این اساس اعلام مى کنم هیچ تهدیدی برای فدراسیون فوتبال نخواهیم داشت.اگر کسی یا رسانه ای عنوان کرده که فوتبال ایران دچار چالش می شود، به هیچ وجه این اتفاق رخ نخواهد داد.

۱۰:۰۵- با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال ۱۰ شهریور ماه مجمع فوق‌العاده برای برگزاری انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود و قبل از شروع جام جهانی ریاست جدید این نهاد مشخص خواهد شد.

۱۰:۰۰- وحید امیری به عنوان نماینده بازیکنان در مجمع امروز حضور دارد و صاحب رای است.

۹:۴۰- حسن کامرانی‌فر که در ابتدا به عنوان دبیرکل سخنرانی در مجمع را آغاز کرده بود اعلام کرد: "با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می‌کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف در مورد عزیزی خادم اعلام شد، در مورد بند ۱۴ دستور جلسه که مربوط به عزل عزیزی خادم است، نظر نهایی به رای گذاشته شود" . سپس با توجه به رای موافق اکثریت حاضر در مجمع بند ۱۴ مربوط به عزل رییس سابق فدراسیون از دستور جلسه خارج شد تا حذف عزیزی خادم از فوتبال ایران قطعی شود.

9:20- جلسه با حدود 20 دقیقه تاخیر و با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد. 

9:16- پیش از برگزاری مجمع امروز شهاب الدین عزیزی خادم طی بیانیه های مختلفی اعلام کرده بود در جلسه حاضر می‌شود اما تا به اینجا اتفاقی رخ نداده و خبرنگاران شاهد حضور رییس سابق فدراسیون فوتبال در هتل المپیک نبودند.

۹:۰۵- منصور قنبرزاده، دبیرکل سابق فدراسیون یکی از نفراتی است که در جلسه مجمع عمومی حضور دارد اما صاحب رای نخواهد بود.

۹:۰۰- مصطفی آجورلو در حاشیه برگزاری مجمع، ترجیح داد به سوال خبرنگاران در خصوص آینده کاری فرهاد مجیدی در استقلال پاسخ ندهد و بدون صحبتی جمع را برای شرکت در  جلسه ترک کرد.

09:00 - دستور جلسه مجمع فدراسیون فوتبال. بررسی عزل  عزیزی خادم از دستور جلسه خارج نشده است.

:40 - محمد پولادگر نماینده وزارت ورزش در این انتخابات خواهد بود.

08:50- میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون در محوطه هتل المپیک حضور دارد.