عرفان شهریاری عضو تیم پیکان و بازیکن تعویضی تیم امید با یک قیچی تماشایی نتیجه بازی مقابل قطر را تغییر داد.

عجب گلی زد تیم امید (ویدئو)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، همیشه اولین بازی در تورنمنت مهمترین بازی است و تیم‌هایی که تورنمنت را خوب آغاز می‌کنند معمولا با نتیجه دلخواه تورنمنت را به پایان می‌برند. البته همیشه بازی اول از نظر کیفیت دلخواه نیست و تیم ایران هم در مصاف با قطر از این قاعده مستثنی نبود. تیم امید در بازی با قطر و در نیمه اول بیشتر سعی می‌کرد با پاس‌های بلند به گل برسد و به نظر می‌رسید این پاس‌های بلند به‌خاطر دور کردن توپ از دروازه بود. هر چند موقعیت‌های خوبی را نصیب تیم ایران کرد که ثمری نداشت.

در نیمه دوم اما ایران با اعتماد به نفس بیشتری بازی کرد. میزان گردش توپ در خطوط سه گانه بیشتر بود. ایرانی‌ها به این اعتماد به نفس رسیدند که می‌توانند برنده بازی باشند. این بار هم موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت. روی یک ضربه ایستگاهی سامان فلاح اگر بدن خود را در برابر خروج توپ، سد می‌کرد توپ به بدن او برخورد می کرد و وارد دروازه قطر می‌شد. و درست همان اتفاقی که نباید رخ می‌داد؛ رخ داد. روی یک غافلگیری و در دقیقه 87 بازی احمد القانع دروازه ایران را روی یک پاس پشت دفاع و ضربه سر ضرب باز کرد و این بدترین اتفاق ممکن برای تیم امید ایران بود. چرا که داشت خوب بازی می‌کرد و پیش از این گل پیش بینی می‌شد تیم امید ایران به گل برسد.

درست در همان دقایق مهدی مهدوی‌کیا از کنار خط تیمش را به جلو هدایت کرد و گویی به این موضوع ایمان داشت تیمش به گل می‌رسد. در حالی‌که داور چهارم 4 دقیقه وقت اضافه برای این بازی اعلام کرد و قطری‌ها هم سعی داشتند با تعویض‌های پی در پی و رسیدگی به وضعیت بازیکنان مصدوم زمان را به سود خود پیش ببرند؛ ایران به گل رسید. عجب ضربه‌ای از سوی عرفان شهریاری. چه برگردان زیبایی. البته باید به تاثیر گذاری خوب سامان فلاح اشاره کنیم؛ مدافع تیم پیکان که روی گل قطر در آفساید گیری اشتباه کرد. او با پرشی بلند بالای سر همه مدافعان قطر توپ را به تیر مخالف فرستاد. محمد قربانی بازیکن نساجی که در این بازی در پست هافبک دفاعی بازی کرد روی توپ نیمچه تاثیری گذاشت و توپ به عرفان شهریاری رسید که در تیر مخالف منتظر رسیدن توپ بود. توپ را با سر استپ کرد و پیش از اینکه دروازه‌بان به توپ برسد اجازه نداد توپ به زمین بخورد و با یک ضربه برگردان توپ را به زوایه مخالف زد و مانع از شکست ایران شد. او دقایقی پیش از این گل هم برای یک ضربه برگردان اقدام کرد که مدافع قطر زودتر به توپ رسید و برخورد ضربه پای این بازیکن با قطر موجب شد تا داور به مهاجم ایران کارت زرد نشان دهد. اما این بار و در دقیقه 90 از خطا خبری نبود. جالب اینکه عرفان شهریاری در بین دو نیمه و به جای آریا یوسفی زننده گل تیم ملی در بازی با عراق وارد میدان شد. ایران با این گل به بازی برگشت و با یک امتیاز و دست پر، حساس‌ترین بازی خود در مرحله گروهی را به پایان برد.