وزیر اطلاعات اخیرا در جمع فرماندهان سپاه درباره "تقلای دشمن برای ایجاد اعتراض خیابانی" و مخدوش کردن اذهان جوانان بوسیله فضای مجازی سخنانی را مطرح کرد.

صحبت‌های دردمندانه وزیراطلاعات در جمع فرماندهان سپاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از مشرق، وزیر اطلاعات طی سخنانی در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران گفته است: امروز هزینه‌هایی که سازمان های ۱۸ گانه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا دارند از بودجه سالیانه کل کشور ما بیشتر است، آنها تمام امکانات و تجهیزات خود را علیه کشور ما بسیج کرده‌اند و این ایستادگی‌ها و رشادت‌هاست که انقلاب را حفظ کرده و این قابل تقدیر و سپاس‌گذاری است.

 حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب افزود: دشمن در مقطع فعلی بر روی 3 موضوع متمرکز شده. اول روی اعتراضات و شرایط اجتماعی ما حساب باز کرده. –دشمن- در بحث مطالبات، اعتراضات، تجمعات و اصناف با شبکه سازی و سازماندهی برای گسترش آنها تلاش میکند.

وی گفت: دوم اقدامات تروریستی –است- که پرچمدار آن رژیم صهیونسیتی است و سومین مورد از طریق فضای مجازی –که دشمن- تلاش دارد ذهن‌ها را به ایران اسلامی مخدوش کند.

وی بیان کرد: متاسفانه رسانه دشمن طبلی که دارد نه تنها صدایش گوش خراش و آزاردهنده هست بلکه در جان و دل جوانان ما دارد ماندگار می‌شود. اگر چه با تمام تلاشی که دشمن دارد در نهایت به یاری خداوند پیروزی از آن جبهه اسلام و انقلاب هست.

*به نظر می‌رسد از مفاد مورد اشاره وزیر محترم اطلاعات؛ مورد اول یا همان که ما در وبلاگ مشرق از آن با عنوان "فتنه اقتصادی" یاد کرده‌ایم؛ از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

ما در وبلاگ مشرق طی سالیان گذشته تاکنون صحبت‌های بسیاری راجع به چیستی فتنه و اعتراضات اقتصادی مطرح کرده‌ایم و حتی تا مرحله معرفی فرماندهان این حرکت شوم نیز پیش رفته‌ایم.

اگرچه عده‌ای معتقد بودند با روی کار آمدن دولت جدید این فاز کمرنگ شده و دیگر خطر اعتراض وجود ندارد اما آژیرهای هشدار نشان داد که اتفاقا مسئله جدیست.

خاصّه پس از اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خود در سالگرد ارتحال امام به طرح دشمن برای ایجاد اعتراض اشاره کردند.

به نظر می‌رسد آنچه که امروز می‌تواند بعنوان اکسیر آگاه‌سازی عمومی ایفای نقش کند و جامعه ما را از خطر فتنه اقتصادی و اعتراض برهاند 4 عنصر زیر باشد که برای لزوم انجام آنها ادلّه فراوانی وجود دارد:

1_ دستگیری، رسواسازی و اعتراف فرماندهان فتنه یا همان‌ها که دائما "سیاه‌نمایی" کرده و مردم را به خیابان فرا می‌خوانند.

2_  تبیین وجود راه حل گرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها برای مردم و معرفی ابزارهای صبر، انتخابات و مطالبه عاقلانه

3_ خوانش مشکلات دیگر کشورها در فساد و ناکارآمدی و تورم در چارچوب اثبات عادی و روزمره بودن مشکلات کشور

4_ بیان مثبتات کشور و دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی

در توجه به این راهکارها بیان این نکته ضروریست که همراه‌سازی خواص و تفهیم مسئله برای کنشگران اجتماعی و خواص یک ضرورت است و آنها هستند که در وهله اول می‌توانند با "جهاد تبیین" خطر اعتراض را از جامعه دور کنند.

چه اینکه برعکس قضیه نیز صادق است و فتنه در هنگامه‌ای رخ می‌دهد که ذهن خواص دچار محاسبه غلط و یا لسان آنها مبتلای سکوت باشد.