در فاصله یک هفته مانده به پایان بازی های لیگ یک تکلیف دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شده است اما چهره سومین تیم سقوط کننده به لیگ 2 با برگزاری بازی‌های هفته پایانی مشخص خواهد شد.

لیگ  یک تبانی و مچ فیک سینگ رد شد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جالب اینکه چند تیم در معرض سقوط به دسته دوم قرار دارند و به  نوعی در هفته پایانی نمایشی که حریفان در برابر این تیم ها خواهند داشت در مشخص کردن سومین تیم سقوط کننده به لیگ 2 در کنار تیم های ماشین سازی و شاهین شهرداری بوشهر نقش خواهد داشت.

فریبرز محمود زاده، مسئول برگزاری بازی های لیگ یک در گفتگوی رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا در هفته های اخیر گزارشی از بازی های انجام شده به دست حراست فدراسیون فوتبال رسیده که نیاز به پیگیری داشته باشد؟ گفت: در هفته‌های قبلی برخی مسائل وجود داشت که پرونده آنها باز است. البته از دو هفته گذشته به این سمت اتفاق خاصی نداشتیم و یک یا دو رسانه این موضوع را تحلیل کردند. همه تیم‌ها مسابقات را جدی گرفته بودند، بسیاری از تیم‌ها در هفته گذشته نه در کورس قهرمانی بودند و نه در منطقه سقوط اما سعی کردند بازی‌های خود را به بهترین شکل برگزار کنند. باید از تیم‌هایی مثل مس شهر بابک، خیبر خرم‌آباد، خوشه‌طلایی ساوه و آرمان‌گهر سیرجان تشکر کنم که سعی کردند به بهترین شکل بازی کنند. هفته گذشته احتمال سقوط 6، 7 تیم وجود داشت اما در هفته پایانی تعداد تیم‌های در معرض سقوط به 4، 5 تیم تنزل پیدا کرده است. به همین دلیل مسابقات هفته سی‌وسوم نه تنها حساسیتش کمتر از هفته پایانی نبود بلکه شاید از لحاظ کمی و تعداد مسابقات دارای اهمیت، حساس‌تر از هفته پایانی بود.»

هفته پایانی لیگ یک فردا برگزار می شود. از بین ملوان و مس یک تیم قهرمان می شود. هر دو تیم به لیگ برتر صعود کرده اند. همان طور که اشاره شد سقوط تیم های ماشین سازی و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ 2 قطعی است و یک تیم دیگر هم باید به لیگ 2 سقوط کند. فعلا تیم ویستا توربین بیشتر از سایر تیم ها این خطر را احساس می کند.