یک رسانه برزیلی با انتقاد از بازی‌های دوستانه تیم ملی این کشور می‌پرسد چرا آرژانتین می‌تواند با اروپایی‌ها بازی دوستانه انجام بدهد ولی برزیل باید با آسیایی‌ها مبارزه کند؟

انتقاد برزیلی: چرا مثل آرژانتین با اروپایی‌ها بازی نمی‌کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، برزیل و آرژانتین دو غول فوتبال آمریکای جنوبی و رقبای ازلی فوتبال این قاره این روزها خود را برای شرکت در جام جهانی قطر آماده می‌کنند. برزیل در روزهای اخیر ابتدا به کره جنوبی رفت و تیم ملی این کشور را 5-1 شکست داد. سلسائو امروز هم در استادیوم ملی ژاپن به مصاف ژاپنی‌ها رفت و 1-0 پیروز شد.

اما آرژانتین پنج روز پیش در جام فینالیسیمو با ایتالیا دیدار کرد و 3-0 پیروز شد. آلبی سلسته دیروز هم در یک بازی دوستانه به مصاف استونی رفت و 5-0 به پیروزی رسید.

شرایط بازی‌های دوستانه این دو تیم اما در برزیل انتقادهایی را متوجه فدراسیون فوتبال این کشور کرده و رسانه برزیلی UOL در مقاله‌ای می‌پرسد که چرا آرژانتینی‌ها می‌توانند با اروپایی‌ها بازی دوستانه انجام بدهند ولی ما باید به تور آسیایی بسنده کنیم؟

این رسانه اشاره می‌کند که آخرین بازی برزیل با یک تیم اروپایی به بازی دوستانه سلسائو با جمهوری چک برمی‌‌گردد که سه سال و نیم از آن می‌گذرد. بازی‌ای که با پیروزی 3-1 برزیل به پایان رسید. برزیل در هر چهار جام جهانی قبلی با شکست مقابل تیمهای اروپایی حذف شده و این به نگرانی هواداران درباره جام جهانی قطر دامن زده است. برزیل در جام جهانی 2006 مقابل فرانسه، در جام جهانی 2010 مقابل هلند، در جام جهانی 2014 مقابل آلمان و در جام جهانی 2018 مقابل بلژیک حذف شده است.

اما فدراسیون فوتبال برزیل در پاسخ به انتقادها در این باره اعلام کرد:" به دلیل تقویم بازی‌های ملی در اروپا این روزها برگزاری مسابقات دوستانه با تیمهای این قاره به شدت دشوار شده است".

اما رسانه برزیلی UOL با رد ادعای فدراسیون فوتبال این کشور نوشت:" مگر آرژانتین کشوری در آمریکای جنوبی نیست که با تیمهای اروپایی بازی می‌کند؟ با اینکه دیدار آرژانتین و ایتالیا از قبل برگزار شده بود و بین قهرمان کوپا آمه‌ریکا و یورو2020 برگزار می‌شد ولی دیدارهای دیگر آرژانتین دیدارهای عادی دوستانه بود. تیمهای آمریکای جنوبی در جامهای جهانی اخیر مقابل اروپایی‌ها مشکل داشته اند بنابراین ما باید از هر فرصت دیدار با یک تیم اروپایی حتی اگر مثل استونی ضعیف باشد استفاده کنیم. دیدار با تیمی مثل استونی برای ما مسلما بهتر از روبرو شدن با ژاپن و کره جنوبی خواهد بود".