ستاره تیم ملی ژاپن تا به این جای لیگ ملت‌ها درخشان‌ترین بازیکن مسابقات بوده است.

شگفت‌انگیز؛ یکی جلوی این بازیکن را بگیرد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن بعد از یک دوره طولانی که بر والیبال آسیا سلطه داشت، چند سالی دچار افت شد و از سطح یک تیم جهانی کاملا فاصله گرفت؛ البته می‌توان گفت که تغییر نسل بزرگ که در والیبال ژاپن اتفاق افتاد مهمترین دلیل افت آنها بود که البته امری کاملا طبیعی محسوب می شد و حالا به نظر می‌رسد آنها اکنون مزد صبر خود را دریافت می‌کنند.

تیم ملی والیبال ژاپن اخیرا در رقابت‌های المپیک توکیو موفق شد بالاتر از ایران به مرحله حذفی مسابقات راه پیدا کند و نشان دهد که دوباره به اوج بازگشته است. در حقیقت می توان گفت که حالا والیبال آسیا از حالت تک قطبی چند سال اخیر خود خارج شده و ژاپن باز هم به یک حریف دردسرساز برای ایران تبدیل شده است.

احتمالاً به راحتی می‌توان گفت که درخشان ترین بازیکن در نسل جدید والیبال ژاپن کسی نیست جز یوجی نیشیدا. پشت خط زن ژاپنی ها که فقط یک متر و 87 سانتی‌متر قامت اوست که در ورزشی مثل والیبال اصلا قد قابل‌توجهی محسوب نمی شود. با این وجود نیشیدا به پرش های حیرت انگیز خود شهرت دارد و با استفاده از این حربه توانسته قد و قامت کوتاه خود را به شکل کامل به فراموشی بسپارید.

اوج کار یوجی نیشیدا در رقابت‌های المپیک توکیو بود که با نمایش های درخشان و فوق العاده‌اش نگاه ها را به سمت خود جلب کرد و در نهایت باعث شد که او به معتبرترین لیگ والیبال دنیا یعنی ایتالیا نیز ترنسفر شود. عملکرد این بازیکن فقط 22 ساله در یکی دو سال اخیر به قدری درخشان بوده که حالا بسیاری از کارشناسان والیبال از او به عنوان یکی از بهترین پشت خط زن های دنیای توپ و تور نام می برند.

مطابق انتظار  در لیگ ملت های 2022 نیز نیشیدا بهترین بازیکن تیم ملی ژاپن در دو بازی اول بوده است. او در تقابل با هلند به تنهایی موفق شد 25 امتیاز کسب کند و کلید پیروزی تیم ملی کشورش در این مسابقه باشد. ژاپن در مسابقه دوم خود به مصاف تیم ملی چین رفت و یوجی نیشیدا در این جدال نیز شگفت انگیز ظاهر شد؛ او برابر چین 26 امتیاز کسب کرد تا نشان دهد که یکی از غیر قابل توقف ترین والیبالیست های حال حاضر دنیاست.

اگر بخواهیم به زبان ساده عملکرد فوق‌العاده نیشیدا را توصیف کنیم باید بگوییم که از شش ستی که ژاپن در دو مسابقه اول خود پیروز شده، این بازیکن به تنهایی دو ست آن‌ها را کسب کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این روند کم نقص ادامه خواهد داشت یا تیمی می تواند جلوی پدیده والیبال ژاپن را بگیرد.