خالق خاطرات خوش برای عراقی‌ها بود، روز گذشت از دنیا رفت.

درگذشت شیخ فوتبال عراق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه" موید البدری، از شخصیت‌های ماندگار فوتبال عراق در سن 87 سالگی و بعد از تحمل یک دوره بیماری سخت در آمریکا از دنیا رفت. از او با عنوان شیخ المعلقین (بزرگ گزارشگران) در رسانه‌های عراقی یاد می‌شود. 
البدری که فارغ‌التحصیل تربیت‌بدنی از ایالات متحده است، به‌عنوان یکی از اسرار تاریخ فوتبال عراق به‌شمار می‌رود. او علاوه بر تدریس در دانشگاه بغداد و پست‌های مدیریتی در وزارت ورزش عراق، سه دوره ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت.
وی همزمان با شروع گزارشگری فوتبال، برنامه "الریاضه فی اسبوع" را سه‌شنبه شب‌ها به روی آنتن برد. شبکه تلوزیونی بغداد که از اولین شبکه‌های منطقه به‌شمار می‌رود، در قالب این برنامه به اتفاقات هفتگی در ورزش جهان می‌پرداخت. موید البدری در سالگرد سی سالگی این برنامه اتمام آن را اعلام کرد و پس از آن برای کار در باشگاه العربی به قطر رفت.
در ادوار برگزاری جام‌های جهانی، عراق تنها یک بار به مرحله نهایی آن رسید. البدری در این مهم نقش بسیار مهمی ایفا کرد. در آن سال‌ها، عدی فرزند صدام حسین، دیکتاتور عراقی، ریاست فدراسیون فوتبال عراق را برعهده داشت، در دوران جنگ هشت ساله، البدری را به دبیری فدراسیون برگزید.

اتاق فکر فدراسیون فوتبال عراق با همراهی موید البدری، دبیر فدراسیون، و تمیر محسن، مدیر تیم، معتقد بود بهترین شانس برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی با استفاده از مربی باتجربه پدید می‌آید. انتخاب آنها مربی برزیلی به نام ژرژ ویرا بود. اگرچه شهرت آنچنانی نداشت اما در 25 سالگی قهرمان کاریوکا شده بود و بیش از سه دهه تجربه کار در برزیل را داشت. او این پیشنهاد را قبول کرده و با کادری تمام برزیلی، از مربی دروازه‌بان‌ها گرفته تا ماساژور، به سمت بغداد پرواز کرد.
ژرژ ویرا بعد از دو بازی نفس‎گیر و حیاتی مقابل سوریه، توانست عراق را به‌عنوان دومین تیم آسیایی به‌همراه کره‌جنوبی مسافر جام‌جهانی 1986 شود.

صدای موید تداعی کننده خاطرات تلخ و شیرین بسیاری برای فوتبالدوستان عراقی است.
فریاد‌های بعد از صعود به جام‌جهانی 1986 که با شور فراوان داد می‌زد: "تبریک به عراق بزرگ. جنگ ورزشی ما، تبریک به ارتش عراق، تیم ملی ما." و گزارش گل صعود تیم ملی فوتبال عراق به المپیک 1984 لوس‌آنجلس، که توسط عدنان درجال رئیس حال حاضر فدراسیون فوتبال عراق به ثمر رسید، از خاطرات ماندگار در تاریخ فوتبال این کشور به شمار می‌رود.