سرمربی تیم والیبال دختران ایران گفت: گفته بودم ما به دنبال تحولی در والیبال هستیم اما این اتفاق نیفتاد و ما رتبه هفتم آسیا را حفظ کردیم.

شعبانیان: به دنبال تحول بودم اما اتفاق نیفتاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" میترا شعبانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی در مورد کسب عنوان هفتمی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اظهار داشت: ما با یک برنامه خوب و تقریبا 6 ماهه شروع و بازیکنان را در اردوها آماده کردیم و خیلی از آنها اصلاح تکنیک شده و خیلی‌ها هم آموزش دیدند. یعنی مثل کشورهای تایلند، ژاپن و چین نبودیم که بازیکنان شان را از مدارس والیبال شناسایی و جذب کرده باشیم به عبارت بهتر، این اردو آموزشی بود.

سرمربی تیم والیبال دختران ایران افزود: بازیکنان رشد خیلی خوبی داشتند و به چند بازیکن خیلی امیدوار بودیم تا تحول ایجاد کنیم و از طرف دیگر با توجه به اینکه مسابقات زیر 17 سال را دیده بودیم که با چه سبکی بازی می‌کنند، می‌دانستیم بازی با سه تیم اول سخت است، اما امیدوار بودم این بار تایلند یا قزاقستان را شکست دهیم و تغییری در رنکینگ‌مان به وجود آوریم.

شعبانیان تغییر رده سنی مسابقات را به ضرر تیم ملی دانست و تصریح کرد: یک ماه و نیم به اعزام به مسابقات که خیلی با تیم کار کرده بودیم، رده سنی تغییر کرد و زیر 18 سال شد. وقتی رده سنی تغییر کرد من نگران شدم و به آقای داورزنی، رئیس فدراسیون گفتم این اتفاق به ضرر ماست و ای کاش این اتفاق سال آینده می افتاد. برای همین وقتی در مسابقات شرکت کردیم در کمال ناباوری دیدم که تیم‌ها واقعا قوی هستند و به گونه ‌ی بازی می‌کردند که کسی نمی‌دانست در رده سنی نوجوانان بازی می‌کنند.

وی درخصوص تیم تایلند نیز اظهار داشت: تایلند تیم خوبی داشت اما نسبت به دو تیم ژاپن و چین ضعیف‌تر بود. در عین حال انسجام تیمی داشتند و به لحاظ تکنیکی قوی هستند. با این حال از لحاظ قدرتی قوی نبودند. آنها در مسابقات پخته‌تر، هماهنگ‌تر و کم اشتباه بازی کردند. تجربه و داشتن مدارس والیبال باعث شد خوب بازی کنند.

شعبانیان خاطرنشان کرد: بین تیمی که چند سال والیبال را آموزشی یاد می‌گیرد با تیمی که 6،7 ماه به آغاز مسابقات در اردو والیبال می‌آموزد تفاوت وجود دارد.

وی با ابراز ناراحتی از کسب عنوان هفتمی در این مسابقات گفت: بهانه نمی‌آورم؛ گفته بودم ما به دنبال تحولی در والیبال هستیم اما این اتفاق نیفتاد و ما رتبه هفتم را حفظ کردیم.  من بسیار ناراحت هستم چون خیلی دوست داشتم این تیم با پتانسیلی که دارد حداقل بتواند تغییری در والیبال بانوان به وجود آورد.