محمد نصرتی مربی تراکتور گفت: با سردار در مورد قربان بردیف صحبت کردم و او را یکی از برترین های فوتبال روسیه توصیف کرد.

محمد نصرتی: سراغ بردیف را از سردار آزمون گرفتم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه؛ محمد نصرتی کاپیتان سابق تراکتور در نیم فصل گذشته به کادر فنی تراکتور اضافه شد و در کنار ساغلام موفق شدند تراکتور را از شرایط بحرانی خارج کنند. با پایان فصل و جدایی ساغلام از این تیم شرایط نصرتی مشخص نیست و اینکه او در کنار بردیف کار خواهد کرد یا خیر. در این خصوص خبرنگار ورزش سه گفتگویی با محمد نصرتی داشته است که در ادامه می خوانید.

حمایت هواداران تراکتور را از بحران خارج کرد

آقای نصرتی گفته بودید جنازه تراکتور هم سقوط نمیکند! شرایط چگونه بود؟

-  سال سختی را پشت سر گذاشتیم و زمانی که به تراکتور آمدیم اعتماد به نفس در تیم مرده بود و با حمایت یکپارچه هواداران و در کنار آن تلاش کادر فنی و بازیکنان موفق شدیم سربلند باشیم و تراکتور را آبرومند در لیگ حفظ کنیم و البته در این مدت باشگاه نیز در کنار ما بود و تمامی نیازها و زیرساخت ها برای موفقیت یک تیم فراهم بود و همانطور که گفته بودم جنازه این تراکتور هم سقوط نمیکرد و خوشحالم که این اتفاق نیز نیفتاد.

با ساغلام همکاری خوبی داشتیم

آقای نصرتی همکاری با ساغلام چطور بود و همکاری شما با تراکتور ادامه خواهد داشت؟

-  ساغلام مربی خوب و انسان سالمی بود که یک همکاری خوب با هم داشتیم و اگر امکان ادامه همکاری در تراکتور میسر بود از آن استقبال میکردم ولی به هر دلیلی ادامه همکاری ساغلام با تراکتور فراهم نشد و برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم و در مورد همکاری خودم با تراکتور باید عرض کنم که قرارداد من با تراکتور تمام شده است و بنا به مشخص نبودن وضعیت سرمربی با من نیز برای فصل بعدی صحبتی نشده است و البته قطع همکاری را هم اعلام نکرده اند ولی من خودم را هوادار و پیشکسوت تراکتور میدانم و اگر این تیم به من نیاز داشته باشد در خدمتشان خواهم بود.

تراکتور نیاز به بازیکن باکیفیت دارد

تراکتور فصل گذشته هیچ نشانی از تراکتور گذشته نداشت، دلایل این عدم موفقیت را در چه چیزی میدانید؟

-  فصل گذشته تراکتور فصل نقل و انتقالات را از دست داده بود و از نظر بازیکن این تیم خیلی ضربه خورد است و الان برای رساندن تراکتور به جایگاه واقعی آن نیاز مبرم به بازیکنان باکیفیت دارد و بایستی این تیم را با بازیکنان خوب بالانس کرد. این تیم دو قهرمانی حذفی دارد و ببینید این قهرمانی ها با حضور چه بازیکنانی رقم خورده است و زمان ما بازیکنان بزرگی در کنار هم بودند و علی کریمی، کریم انصاریفرد، مهدی کریمیان، جواد کاظمیان، فلاویو لوپز، مرتضی اسدی و خیلی های دیگر... و الان تراکتور نیاز به یک نسل خوب دارد و الان زمان فراهم کردن این نیازهای قهرمانی است و باید تراکتور بیشتر از این زمان را از دست ندهد و اقداماتی که کرده است را رسمی کند تا هم خیال هواداران راحت باشد و هم خود باشگاه تکلیفش مشخص شود. من اطمینان دارم که تراکتور را برای مدعی بودن خواهد بست ولی الان چند تیم در نقل و انتقالات پیش افتاده‌اند و باید عجله کنیم و البته هواداران با آرام کردن و فضای مثبت در این راه کمک زیادی میتواند به باشگاه بکند.

هیچ نامی در تراکتور ماندنی نیست فقط تراکتور است و هوادارنش

هواداران تراکتور از ساغلام حمایت ویژه ای داشتند و چرا این اتفاق نیفتاد؟

-  تراکتور بدون حمایت هوادارانش یک تیم معمولی است و امروز هم نیاز به حمایت هواداران دارد تا به اوج برگردد. به نظرم نام ها مهم نیست و شما ببینید چه مربیانی در این تیم بوده اند؟ مرحوم واسلی گوجا، میدن دورپ، تونی، ساغلام، قلعه نویی، خطیبی و خیلی بزرگان دیگر ولی همه آنها رفته اند ولی تراکتور مانده است و هواداران. بازیکنان را نگاه کنید از گذشته دور که ستاره آنها شیخ لاری و آذرنیا ها بودند تا دوره ما که علی آقای کریمی ها بودند و اکنون هم ستاره های جوان ولی همه آنها میروند و تراکتور میماند و هوادار. پس هواداران تراکتور از تیم خودشان حمایت کنند و به مسائل دیگر توجه نکنند. من محمد نصرتی در این تیم باشم یا نباشم مهم نیست و مهم اصالت و شخصیت تراکتور است که باید حفظ شود.

سردار از بردیف خیلی تعریف میکرد

از قربان بردیف بعنوان سرمربی فصل آینده تراکتور نام برده میشود، با شناختی که از شرایط تراکتور دارید بردیف میتوانید این تیم را به جایگاه گذشته خود برگرداند؟

-  من خودم از قربان بردیف شناخت نداشتم و در همین چند روزه در موردش تحقیق کرده ام و با سردار آزمون هم در مورد این مربی صحبت کردیم و سردار خیلی از این مربی تعریف میکرد و او را یکی از برترین مربیان روسیه میدانست و حضور بردیف در تراکتور را نه تنها به نفع تراکتور بلکه به نفع فوتبال ایران میدانست. بردیف سرمربی ساختار سازی است و امیدواریم تجارب او در تراکتور هم جواب بدهد و تراکتور را با ساختاری که در شان نام تراکتور است ببینیم.