جدایی چهار ستاره تیم فوتبال سپاهان هواداران این تیم را برای کسب موفقیت در فصل آینده و رقابت با مدعیان قهرمانی حسابی نگران کرده است.

سرقت پرسپولیس سپاهان را نمی‌کشد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیش از پایان فصل مسئولان باشگاه سپاهان با اتمام قرارداد 9 بازیکن کلیدی‌اش مواجه شده بودند. از این جمع مطابق انتظار دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی به پرسپولیس پیوستند، ولی اینکه گئورگی گولسیانی گرجستانی که او هم قراردادش تمام شده بود آنها را در انتقال به اردوی قرمزپوشان پایتخت همراهی کند، چندان محتمل نبود. سجاد شهباززاده  دیگر بازیکنی بوده که تاکنون از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شده و او استقلال را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. 

جدایی این چهار بازیکن و پیوستن آنها به استقلال و پرسپولیس که دو رقیب اصلی سپاهان در مسیر قهرمانی به شمار می‌روند، موجب نگرانی هواداران سپاهان شده و آنها را نسبت به آینده تیم دغدغه‌مند کرده است.

با این حال  و علی‌رغم جدایی این چهار بازیکن کلیدی سپاهانی‌ها همچنان مهره‌های ارزشمند و تعیین کننده‌ای را در اختیار دارند که هر کدامشان می‌توانند نتیجه یک مسابقه بسیار حساس را با توانایی‌هایشان به نام خود رقم بزنند.

*رشید مظاهری سنگربان با تجربه سپاهانی‌ها یکی از این بازیکنان به شمار می‌رود که اگر روی فرم باشد، گل زدن به او واقعا کار بسیار سختی است.

*در خط دفاعی هم علی‌رغم جدایی اسماعیلی‌فر به امید نورافکن برمی‌خوریم که با توانایی بازی در چند پست می‌تواند مهره‌ای قابل اتکا برای هر مربی‌ای باشد.

*در خط میانی نیز سپاهانی‌ها همچنان موفق به حفظ یاسین سلمانی شده‌اند که بزرگ‌ترین استعداد فوتبال ایران به شمار می‌‎رود. آنها دراین بخش  از زمین مسعود ریگی و محمد کریمی را نیز در اختیار دارند تا وضعیت در میانه زمین برای سرمربی بعدی طلایی‌پوشان اصفهانی تقریبا ایده‌آل باشد.

*اگر از نام فرشاد احمدزاده در خط میانی بگذریم و او را به بخش هجومی تیم اضافه کنیم، این بازیکن فانتری هم می‌تواند موهبت خوبی برای هر مربی با هر فلسفه کاری‌ای باشد. احمدزاده خوش تکنیک است و با وجود قامت کوتاه اثرگذاری خوبی روی ضربات سر دارد؛ خصوصیاتی که او را به مهره‌ای قابل توجه در بازار ایران تبدیل می‌کند، اما او حداقل یک فصل دیگر در سپاهان حضور خواهد داشت.

*در ادامه به محمدرضا حسینی در بخش هجومی می‌رسیم. جایی که اگر فرشاد احمدزاده را به عنوان وینگر چپ تصور کنیم، محمدرضا حسینی در پست وینگر راست می‌تواند با سرعت و تکنیک مخصوص به خود بدرخشید.

علاوه بر بازیکنان کلیدی‌اش که نامشان برده شد، سپاهان جوانان مستعدی نظیر آریا یوسفی و محکم کار را نیز در اختیار دارد که می‌توانند در فصل پیش رو حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

*درنهایت یکی دیگر از مهره‌های قابل اتکای سرمربی آینده طلایی‌پوشان شهریار مغانلو است؛مهاجمی که با قدرت مثال زدنی‌اش می‌تواند تیم حریف را از بالا پرس کند و تبحر زیادی در استفاده از ضربات سر و پا دارد. هر مهاجمی آرزوی داشتن مهاجمی مانند مغانلو را دارد.

با این وصف می‌توان اینطور گفت که سپاهانی‌ها با وجود جدایی چهار بازیکن که البته شنیده می‌شود دو تای آنها که سجاد شهباززاده و سروش رفیعی هستند و در لیست تمدیدی‌ها قرار نداشته‌اند، همچنان تیمی پرستاره به شمار می‌رود که می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد.

با توجه به شرایط ایجاد شده در بازار ایران و مشکلاتی که در راه جذب بازیکنان شاخص وجود دارد، شنیده می‌شود اولویت اصلی باشگاه سپاهان برای پر کردن جای خالی این چهار بازیکن و همینطور مهیا کردن تیم برای فصل آینده، استفاده از بازیکنان خارجی باشد. آنها در صورت جدایی کریستوفر کنت می‌توانند از چهار بازیکن خارجی برای بستن سپاهان به اصفهان ببرند.

آنها البته اگرچه به صورت پنهانی مذاکره با چند بازیکن شاخص فصل گذشته لیگ برتر را آغاز کرده‌اند، اما همه در اصفهان در انتظار انتخاب جانشین محرم نویدکیا هستند تا این مربی پس از حضور در تمرینات و شناخت بازیکنان اقدام به تکمیل تیم خود کند؛ اقدامی که البته با حضور بازیکنان تاثیرگذاری که نام بردیم و اضافه شدن چند بازیکن تعیین کننده ایرانی و خارجی دیگر برای یک مربی کاربلد کار خیلی سختی به شمار نمی‌‍رود.