خوان لاپورتا ضیافت شام با ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو را تایید کرد.

پاسخ لاپورتا به یک سوال بزرگ؛ رونالدو در بارسلونا؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امروز مراسم معارفه اولین خرید تابستانی بارسا به انجام رسید و فرانک کسیه در حضور خوان لاپورتا، رئیس باشگاه به هواداران معرفی شد.

پس از این مراسم کنفرانس خبری برگزار شد و لاپورتا به سوالات مختلفی پاسخ گفت. او در مورد جذب کسیه گفت:« کسیه اولین خرید تابستانی ماست و بازیکنی است که او را می‌خواستیم. کسی مشابه او در تیم ما وجود ندارد و درخواست ژاوی بود که به ما ملحق شود. او هم در حمله و هم در دفاع بازیکنی موثر است.»

خریدهای بعدی:« ابتدا باید بخش دوم فروش دارایی‌های ما فعال شود که کار ساده‌ای نیست. در حال تلاشیم و تا زمانی که محقق نشود، خریدی نمی‌توان انجام داد. هنوز برای جذب یک بازیکن باید سه بازیکن جدا شوند ولی با فروش بخش دیگری از دارایی‌های باشگاه، شرایط یک در برابر یک خواهیم داشت و همه چیز ساده‌تر می‌شود. سپس برای جذب مهره‌های مورد تقاضای ژاوی اقدام خواهیم کرد. فعلا باید زمانش برسد تا بیشتر صحبت کنیم. اکنون همه چیز در وضعیت مبهم است و نمی‌توانیم بازیکن جدید جذب کنیم.»

جدایی فرانکی دی یونگ:« فرانکی بازیکن بارسلوناست و باقی خواهد ماند مگر اینکه در آینده علاقه‌مند به واگذاری او شویم. او بازیکنی با توانایی‌های بالاست و فعلا قصد فروشش را نداریم ولی شاید در آینده نظرمان عوض شود. می‌دانیم که پیشنهاداتی دارد.»

تمدید با عثمان دمبله:« پیشنهاد تمدید به دمبله تاریخ انقضا ندارد. او پاسخش را داده و گفت‌و‌گوها ادامه خواهد داشت. دمبله می‌داند که برای ماندن در بارسا باید با شرایط ما کنار بیاید. اگر قبول نکند، امکان ادامه همکاری نیست. تکلیف باید زودتر مشخص شود چون نمی‌توانیم فرصت جذب جانشین او را از دست بدهیم. »

صحبت در مورد جذب رونالدو در ملاقات با ژرژ مندس:« ضیافت شامی با او داشتیم و در مورد مسائل مختلف حرف زدیم. مندس از بزرگترین ایجنت‌های فوتبالی دنیاست و همیشه صحبت با او در مورد نقل و انتقالات جذاب است. اینجا نمی‌توانم بگویم که در مورد چه بازیکنانی حرف زدیم.»

خروجی ها:« به بازیکنان‌مان احترام می‌گذاریم. کار ساده‌ای نیست به خصوص وقتی بازیکن تحت قرارداد است ولی بازیکنانی که در برنامه‌های ژاوی جای ندارند باید جدا شوند و با آنها توافق کنیم. با این دسته از بازیکنان صحبت خواهد شد.»