امانوئل آدیابور، مهاجم سابق آرسنال، آندری آرشاوین هم‌تیمی سابق خود را مورد تمجید قرار داده است.

آرشاوین به نصف حق خود هم نرسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک‌دهه قبل امانوئل آدیابور و آندری آرشاوین، دو ستاره غیربومی ترکیب آرسنال زیر نظر آرسن ونگر عملکرد خوبی داشته و روزهای درخشانی را برای هواداران این تیم رقم می‌زدند. حالا امانوئل آدیابور، ستاره سابق آرسنال مدعی شد آندری آرشاوین از استعداد و توانایی‌های بالایی برخوردار بوده، اما عدم پشتکار لازم باعث شد او به نصف حق خود نیز نرسیده و نتواند تمام توانایی‌های خود را در ترکیب آرسنال به‌نمایش بگذارد.

امانوئل آدبایور گفت: "آندری آرشاوین در دوران حضور در ترکیب آرسنال مانند یک قاتل بازی می‌کرد و او واقعا یک بازیکن بزرگ و باکیفیت در دوره خود محسوب می‌شد. آندری آرشاوین می‌توانست از زمین تصویر بزرگ و کاملی در ذهن داشته و کارهایی با توپ انجام دهد که هیچ کس دیگری تا امروز ندیده و انجام نداده است. آندری آرشاوین قادر به انجام کارهای خارق العاده بود، اما چه حیف که او در دوران حضور خود در زمین فوتبال تا فقط 50 درصد از پتانسیل خود را برآورده کرد و نتوانست تمام توانایی‌های خود را به‌نمایش بگذارد. آرشاوین بسیار با استعداد بود و البته مشخصا خیلی از پشتکار بالایی برخوردار نبود. 

وقتی تمرینات آرسنال به پایان می‌رسید، آندری آرشاوین اولین بازیکنی بود که کمپ تمرینی را ترک کرده و به خانه می‌رفت. آرشاوین خیلی سریع دوش می‌گرفت و سوار ماشین می‌شد که این خوب نبود. اما به‌طور کلی، ذهنیت و طرز تفکر روس‌ها بسیار به مردم غرب قاره آفریقا نزدیک بوده و شباهت فراوانی بین آنها وجود دارد."