سادیو مانه می‌گوید در جریان جام ملتهای آفریقا برای بازی در تیم ملی کشورش آنقدر اشتیاق داشته که امضا کرده برای سنگال بازی خواهد کرد حتی اگر به بهای مرگش تمام شود.

سادیو مانه: حتی اگر بمیرم برای سنگال بازی می‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سادیو مانه که اخیرا در یکی از بزرگترین نقل و انتقالات تابستانی، لیورپول را ترک کرد و به بایرن مونیخ پیوست، می‌گوید در جریان برگزاری جام ملتهای آفریقا برای بازی در تیم ملی کشورش‌، سنگال، آنقدر اشتیاق داشته که بر خلاف خواسته لیورپول، به سنگال امضا داده که حتی اگر به بهای مرگش تمام شود برای سنگال بازی خواهد کرد.

در ماه ژانویه امسال، سادیو مانه در جریان دیدار سنگال و کیپ‌ورد، در مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای آفریقا، از ناحیه سر به شدت آسیب دید. او کمی بعد از آنکه گل اول سنگال را به ثمر رساند در برخورد با بازیکن حریف نقش زمین شد و او را با برانکارد از زمین بیرون بردند.

پزشکان به مانه توصیه کردند که پنج روز بعد را استراحت کند و باشگاه لیورپول به او دستور داده بود حتما به این توصیه پزشکان عمل کند. ولی مانه که مصمم بود با تیم ملی سنگال تا فتح جام پیش برود به پزشکان و مربیان سنگال می‌گوید هر طور شده و به هر قیمتی در بازی مرحله یک‌چهارم حضور خواهد داشت.

سادیو مانه در این باره گفت:" من آن زمان درباره مصدومیتی که در بازی مقابل کیپ‌‌ورد داشتم و دچار ضربه مغزی شده بودم هیچ حرفی نزدم. لیورپول فدراسیون فوتبال سنگال را تحت فشار گذاشته بود. آنها حتی نامه‌ای به فیفا نوشته بودند و گفته بودند من باید پنج روز استراحت کنم. ولی معنی‌اش این بود که من بازی مرحله یک‌چهارم را از دست بدهم".

ستاره سنگالی بایرن مونیخ در ادامه گفت:" پزشک تیم ما هم گفت مجبور است از قوانین تبعیت کند. وقتی این را گفتند به مربی تیم ملی زنگ زدم و گفتم دکتر نمی‌خواهد من بازی کنم ولی باید اسم من را به عنوان بازیکن فیکس رد کنی. به رئیس فدراسیون هم زنگ زدم و گفتم حتما باید بازی کنم حتی اگر به قیمت جانم تمام شود. به او گفتم حاضرم امضا کنم که اگر در زمین مسابقه مردم تمام مسئولیت به عهده خودم است. در نهایت حرفهایم موثر بود و در مرحله یک‌چهارم مقابل گینه استوایی به میدان رفتم".