بر اساس شرایط موجود هنوز تیم های باشگاهی حاضر در لیگ برتر نباید انتظار درآمدزایی از طریق حق پخش را داشته باشند.

سهم لیگ برتر از پخش تلویزیونی؛ همچنان صفر!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حق پخش تلویزیونی بخشی از درآمد سالیانه و معمول تیم های باشگاهی در فوتبال روز دنیاست که تیم های ایرانی هنوز از آن محروم هستند. صادق درودگر یکی از اعضای بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال در پایان جلسه هم اندیشی امروز با مدیران عامل باشگاههای لیگ برتری تاکید کرد دریافتی فوتبال ایران از حق پخش تلویزیونی  همچنان صفر است.

او با اعلام اینکه کارگروهی برای درآمدزیایی باشگاهها تعیین شده و مدیرعامل استقلال قرار است پیگیر موضوع حق پخش شود گفت: آقایان سیف الله پور، ساکت، گرشاسبی، عطابخش، آجورلو، درویش و اسفندیارپور این هفت نفر هستند که با آنها جلساتی را همراه سازمان لیگ در مورد درآمدزایی برگزار می کنیم. در زمینه حق پخش تلویزیونی این هفت نفر خیلی برنامه ریزی دارند. آقای آجورلو گفتند که من در این زمینه همه کارها را انجام می دهم. بقیه مدیران هم پذیرفتند که در این حوزه به سمت استیفای حقوق باشگاهها در حق پخش قدم بردارند.

او با دعوت از باشگاه ها به سمت تاسیس تلویزیون اینترنتی در مواجهه با سوالی در خصوص کیفیت پایین پخش اکثر بازی ها از صدا و سیما افزود: پخش بازی ها را صدا و سیما انجام می دهد. سطح کیفی هر بار بالاتر می رود و فول اچ‌دی و این ها در حال انجام است! ولی نیاز داریم که خود باشگاه‌ها تلویزیون اینترنتی داشته باشند و بازی های خود را مستقیم پخش کنند و درآمد داشته باشند. این منافاتی با پخش تلویزیونی باشگاه ها ندارد و جزو حقوق باشگاه هاست. جلساتی با آقای جبلی و دیگر مسئولان صدا و سیما در این زمینه برگزار خواهیم کرد. ما در برابر هم نیستیم و باید همگرایی داشته باشیم.

درودگر با تاکید بر اینکه تیم های لیگ برتر فصل گذشته هیچ هزینه ای از صدا و سیما بابت پخش دریافت نکردند، تداوم این شرایط را با توجه به اوضاع فعلی پیش بینی کرد و گفت: ما هیچ درآمدی از صدا و سیما نداشتیم. مصوبه ای آمده که طبق آن پول از صدا و سیما به وزارت ورزش، سپس به فدراسیون و سپس به باشگاه ها پرداخت شود. هیچ آیین نامه ای در این زمینه وجود ندارد و عملی شدن آن مستلزم داشتن آیین نامه است.