مدیران باشگاه سپاهان روز گذشته یکی از بزرگ‌ترین نیازهای تیم فوتبال باشگاه برای حضور قدرتمندانه در لیگ پیش رو را رفع کردند.

سپاهان 3+1 ستاره دیگر می‌خرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از جدایی دانیال اسماعیلی‌فر و تمدید نشدن قرارداد رامین رضائیان در پرسپولیس بسیاری از اهالی فوتبال انتظار این انتقال جنجالی را داشتند. درنهایت این اتفاق رخ داد و روز گذشته چند هفته پس از ماجراهای مربوط به خداحافظی پرحاشیه رامین رضائیان از پرسپولیسی‌ها این بازیکن به عنوان خرید جدید سپاهان و محمدرضا ساکت معرفی شد. با این حال همچنان سپاهان به جذب چند بازیکن دیگر برای حضور قدرتمندانه در لیگ پیش رو نیاز دارد.

*سه پست با اولویت سه بازیکن خارجی 

سپاهانی‌ها همچنان در پست دفاع میانی بازار را کنکاش می‌کنند و با توجه به در اختیار داشتن مهدی‌زاده، دانشگر و نژادمهدی گزینه مد نظر مدیران و کادر فنی سپاهان در این پست یک بازیکن خارجی است.

یک خط جلوتر اگرچه سپاهانی‌‌ها نفراتی نظیر مسعود ریگی، جلال علی‌محمدی و محمد کریمی را به عنوان هافبک‌های دفاعی مدرن در اختیار دارند و جلوتر از آنها نیز نفراتی نظیر شوشتری، یاسین سلمانی و فرشاد احمدزاده هستند، اما اضافه شدن یک هافبک دیگر از اهداف مد نظر مورایس است و به زودی یک بازیکن خارجی در این پست نیز به اردوی طلا‌پوشان اصفهانی اضافه خواهد شد.

نیاز بعدی سپاهانی‌ها برای حضور در لیگ بیست و دوم جذب یک وینگر خواهد بود. اگرچه در این پست نیز بازیکنان ارزنده‌ای نظیر فرشاد احمدزاده، میلاد جهانی، محمدرضا حسینی و چند بازیکن جوان در دسترس قرار دارند، اما مدیران و کادر فنی سپاهان جلوتر از سایر بازیکنان شرایط محمد محبی را در این پست زیر نظر گرفتند. البته آنها اگر موفق به جذب این بازیکن که به شدت مورد توجه استقلال هم است، نشوند برای پر کردن این جای خالی از سهمیه‌های خارجی استفاده خواهند کرد.

* 1+1 بازیکن برای داشتن تیمی کامل  

در واقع سپاهان در این سه پست به بازیکن‌های کلیدی برای ساختن تیمی مدعی قهرمانی نیاز دارد. آنها همچنین اگر می‌خواهند اتفاقات سال گذشته برایشان تکرار نشود، باید برای پست مدافع راست و مهاجم هدف که رامین رضائیان و شهریار مغانلو در آن حضور دارند، مهره‌های جانشین قابل اتکایی جذب کنند تا مانند فصل گذشته فشار مضاعفی بر امید نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر وارد نشود. در پست دفاع چپ این ضعف با جذب میلاد زکی‌پور پر شده است.

طلایی‌پوشان اصفهانی در پایان فصل با جدایی سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، کریستوفر کنت، رضا میرزائی و سجاد شهباززاده مواجه شدند و اگرچه مدیران باشگاه تاکنون موفق به جذب دانشگر، زکی‌پور، علی‌نژاد و رضائیان شده‌اند ولی همچنان چند جای خالی به ویژه در سه پستی که اشاره شد وجود دارد و مورایس و همکارانش باید نسبت به پرکردن آنها اقدام کنند.

*در انتظار رونمایی از خریدهای خارجی 

البته که همانطور که محمدرضا ساکت مدیرعامل طلایی‌پوشان اصفهانی شب گذشته با انتشار پستی بر آن تاکید کرد، سایر بازیکنان مورد نیاز سپاهان نیز به زودی جذب تیم خواهند شد و به صورت رسمی از آن‌ها رونمایی می‌شود. 

با توجه به جدایی کنت و گولسیانی سپاهانی‌ها 1+3 سهمیه برای کسب بازیکن‌های خارجی دارند که البته یکی از آن‌ها باید آسیایی باشد و مذاکرات با بازیکن آسیایی مدنظر مربیان نیز آغاز شده است.