وسلی ننکا در اولین گفتگو با "ورزش سه" صحبت‌های جالبی را در مورد کار در پرسپولیس مطرح کرده است.

کسی را نمی‌شود با بیرانوند مقایسه کرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، وسلی ننکا مربی گلرهای جدید پرسپولیس است که جانشین داوود فنایی شده و وظیفه کار با علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را در جمع سرخپوشان دارد.

پیش از این ننکا با توصیف‌های علیرضا بیرانوند و احمد گوهری شناخته شده بود؛ مربی‌ که برنامه‌ریزی زیادی برای دروازه‌بان‌های تیمش انجام می‌دهد و همه چیز را زیر نظر دارد.

او که کاملا به زبان انگلیسی مسلط است و سابقه کار در لیگ ستارگان قطر را هم دارد، امروز در مقابل خبرنگار ما نشسته تا گفتگویی را با او انجام دهد.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

از اینجا شروع کنیم که وضعیت دو دروازه‌بان پرسپولیس رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

ننکا: باید بگویم ما دو دروازه‌بان نداریم و چهار دروازه‌بان داریم. فکر می‌کنم علی [بیرانوند] دروازه‌بان توانمندی است و تجربه حضور در جام جهانی را دارد. احمد [گوهری] را داریم که او هم دروازه‌بان باکیفیتی است. دروازه‌بان جوانی داریم به اسم امیررضا [رفیعی] که من بازی او را مقابل خودمان دیدم و چقدر جوان آینده‌داری است. او خیلی زود به من نشان داد چه کیفیت بالا و آینده درخشانی دارد. مهرشاد [اسدی] را هم داریم که او هم دروازه‌بان باکیفیتی است. این دو دروازه‌بان جوان، آینده باشگاه هستند و بنابراین فکر می‌کنم ما چهار دروازه‌بان خیلی خوب داریم.

به نظرتان بیرانوند و گوهری در این مدت پیشرفت مورد انتظار شما رو داشتند؟

ننکا: بیرانوند، گوهری، رفیعی و اسدی قدم به قدم در حال پیشرفت هستند و روی آنها کار می‌کنیم.

با توجه به اینکه با دروازه‌بان‌های زیادی در دوران کاری‌تان کار کردید، بیرانوند و گوهری چه جایگاهی بین آنها دارند؟

ننکا: نباید دروازه‌بان‌ها را با هم مقایسه کرد. هر کدام از آنها کیفیت و جایگاه خود را دارند. علیرضا از کیفیت خوبی برخوردار است و در جام جهانی و اروپا بازی کرده و تجربه خیلی بالایی دارد. گوهری فصل گذشته در پرسپولیس بازی کرد اما باید یک سری نکات و مهارت‌ها را بهتر کند. آن دو دروازه‌بان دیگر جوان هستند و نیازمند تجربه بیشتر.

آیا برای شما اینطوری است که همیشه گلر اول ثابت دارید یا بر اساس تمرینات، گلر اصلی رو انتخاب میکنید؟

ننکا: دروازه‌بان فیکس وجود ندارد بلکه دروازه‌بان را سرمربی بر اساس صحبتی که باهم داریم، انتخاب می‌کند. ما بهترین و آماده‌ترین را برای تیم انتخاب خواهیم کرد.

گوهری و بیرانوند اعتقاد دارند تمرینات شما سخت هستند، قبول دارید؟

ننکا: تمرین باید سخت باشد. اگر می‌خواهی همه شرایط را کنترل کنی و به بهترین سطح برسی، قاعدتا تمرین باید سخت باشد. اگر همه چیز آسان باشد که همه می‌توانند انجام بدهند.

ما شنیدیم که شما با یک اپلیکیشن همه چیز را زیر نظر دارید. در این مورد صحبت کنید.

ننکا: تکنولوژی خیلی مهم است و باید شما از هر چیزی استفاده کنید تا سطح دروازه‌بان را بالا ببرید. مثلا ویدیو، آمار، فیدبک و... تا دروازه‌بان‌ها را در بهترین فرم معرفی کنید.

با توجه به مسئله زبان، چقدر برقراری ارتباط با دروازه‌بان‌ها برایتان سخت است؟

ننکا: مسئله خاصی وجود ندارد و اگر قرار باشد چیز خاصی را به آنها بگویم، مترجم هست و نکته را منتقل می‌کند.

کار کردن در پرسپولیس تا حالا چطور بوده برای شما؟

ننکا: تا الان همه چیز در پرسپولیس خوب بوده و من شرایط خوبی دارم و امیدوارم فصل پیش رو فصل خیلی خوبی برای ما باشد.

استعداد دروازه‌بان‌های ایرانی رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

ننکا: تیم‌های ایرانی دروازه‌بان‌های خوبی دارند. ما مدت‌ها مقابلشان بازی کردیم و دروازه‌بان‌های خوبی هستند. می‌توانم در مورد دروازه‌بان‌های جوان نظر بدهم اما فعلا تمرکزم روی دروازه‌بان‌های پرسپولیس است و باید در طول فصل سایرین را ببینم. امیررضا را هم در تیم داریم که دروازه‌بان خوبی است اما باید روی تایمینگ حرکاتش کار کند.

کار با پا چقدر در کار شما اهمیت دارد؟ دیدیم که علیرضا بیرانوند یک پاس منجر به گل در بازی دوستانه داد.

ننکا: کار با پا خیلی در فوتبال امروز مهم است و دروازه‌بان‌ها باید از این نظر به تیم کمک کنند. اما نباید فراموش کرد که وظیفه اول آنها مهار توپ‌ها و بسته نگه داشتن دروازه است. بعد باید ببینند چطور می‌توانند به تیم کمک کنند.

به نظرتان بیرانوند آماده جام جهانی است؟

ننکا: در حال حاضر هیچ کدام از بازیکنانی که قرار است در جام جهانی بازی کنند، آماده بازی نیستند چون تازه از اردو و بدنسازی آمدند. اما کم کم آماده خواهند شد، در لیگ بازی می‌کنند، در جریان مسابقه قرار خواهند گرفت و آماده جام جهانی خواهند شد.