تیم سپاهان دیروز در حالی در حضور نزدیک به 10 هزار تماشاگر موفق به شکست 4-0 تیم خوشه طلایی شد که با سیستم 1-4-1-4 بازی کرد.

مورایس و ایده جدید؛ سپاهان 1-4-1-4 می‌آید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ترکیب تیم سپاهان بدین صورت بود که در اکثر دقایق بازی مسعود ریگی به عنوان تک هافبک دفاعی جلوی خط دفاعی سپاهان می ماند تا این تیم بعد از – از دست دادن توپ در حمله در دفاع خیلی زود سازمان بگیرد. هم چنین مسعود ریگی تلاش می کرد در جلوی خط دفاعی و در شروع بازیسازی ماموریت خود را در شروع حمله و گردش توپ به خوبی انجام دهد و محمد کریمی و یاسین سلمانی دو هافبکی بودند که در میانه میدان و یک خط جلوتر از مسعود ریگی بازی کردند تا تداعی کننده سیستم 1-4-1-4 باشد.

مورایس در حالی این شیوه را برای بازی سپاهان انتخاب کرده که کمتر تیمی با این شیوه در لیگ برتر بازی می کند. سیستمی که هم در حمله و هم در دفاع منعطف است و موجب حضور پرتعداد بازیکن در حمله و دفاع خواهد شد. به نوعی تیمی که با این شیوه بازی می کند در مرکز سه بازیکن خواهد داشت.

در بازی روز گذشته محمد کریمی که زننده یکی از گل های تیمش بود به همراه یاسین سلمانی نقش موثری در حملات تیم سپاهان ایفاء کردند و به خوبی از سوی مسعود ریگی به عنوان تک هافبک دفاعی حمایت می شدند. مورایس در این شیوه و در کناره ها از دو وینگر استفاده کرد احمد زاده و کامسوبا در نیمه نخست که در نیمه دوم تعویض شدند و این بدین معنی است که مورایس می خواهد تیمش در دفاع هم یک تیم مطمئن باشد. قرارداد دادن یک هافبک جلوی خط دفاعی که در زمان حمله پستش را ترک نکند یعنی اینکه مورایس  می خواهد ضریب اطمینان تیمش را در دفاع هم بالا ببرد.