حسین کنعانی‌مقدم گفت: رژیم صهیونیستی سیاست ایران‌هراسی را در دستور کار آمریکایی‌ها قرار داده است تا آمریکا به برجام برنگردد.

عامل پشت‌پرده حمله به سلمان رشدی صهیونیست‌ها بودند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مذاکرات هنوز در وضعیت مبهمی قرار دارد؛ به ویژه آنکه به نظر می‌رسد آمریکا مشغول سناریوسازی‌های تازه‌ای که احتمالا به موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها بی‌ارتباط نباشد.

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به نظرم رژیم صهیونیستی سیاست ایران‌هراسی را در دستور کار آمریکایی‌ها قرار داده است تا آمریکا به برجام برنگردد. مخالف اصلی بازگشت آمریکا به برجام رژیم صهیونیستی است. به نظرم طرح حمله به سلمان رشدی هم از سوی صهیونیست‌ها تدوین و اجرا شد که البته تجربه نشان داده است این گونه اقدامات نتیجه معکوس درارد و شرایط را به نفع ایران تغییر می‌دهد. هم طرح ترور بولتون و هم حمله به سلمان رشدی هم از همین طرح‌های صهیونیستی است و آنها پشت پرده این ماجرا قرار دارند».

او ادامه داد: «لابی صهونیست‌ها در آمریکا در دوران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سیاست‌شان فشار بر سناتورهای آمریکاست تا به ایران فشار آید و برایشان فرقی نمی‌کند بایدن یا ترامپ سر کار باشد اما چیزی که مشخص است آن است که رژیم صهیونیستی در داخل با بحران روبه‌رو است و اگر ایران هسته‌ای برابر رژیم صهیونیستی قرار بگیرد، حیات این رژیم پایان می‌یابد و سعی می‌کنند امکانات، شبکه‌های اجتماعی‌ و رسانه‌ای‌شان را در اختیار ایران هراسی می‌دهند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: «احتمالا توافقی مشروط مورد پذیرش ایران قرار بگیرد؛ به نحوی که بعد از بحث‌های کارشناسی مجلس توافق صورت‌گرفته را به صورت مشروط می‌پذیرد و بعد از طی مراحل قانونی در شورای نگهبان با شرط‌هایی زمانی ایران توافقی مشروط را خواهد پذیرفت و به همه خواسته‌های غربی‌ها تن نخواهد داد. به نظر هم می‌رسد که دور آخر مذاکرات انجام شد و مذاکرات تازه‌ای در کار نخواهد بود؛ 90 دقیقه بازی تمام شد، وقت‌های اضافی به پایان رسد و تیم‌ها پنالتی‌های خودشان را هم زدند و حالا صرفا باید ببینیم نتیجه بازی چه می‌شود».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «من پیشنهادی ارائه دادم که باید اصل توافقنامه‌ای که در دوران آقای ظریف امضا شد با توافقی که اکنون قرار است امضا شود، مقایسه شود تا در صورتی که توافق امروز امنیت ملی را تأمین می‌کند، امضا شود و در غیر این صورت باید راه خودمان را می‌رفتیم و ثابت می‌کردیم بدون برجام می‌شود خیلی کارها انجام داد».