مهدی تاج با 51 رای از سوی مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

رسمی؛ تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که شب گذشته دبیرکل فدراسیون، حسن کامرانی‌فر، آن را لغو کرده بود اما ساعتی بعد خبر برگزاری انتخابات روی خروجی وبسایت فدراسیون قرار گرفت تا صبح سه شنبه همه دوباره شگفت‌زده شوند.

در شرایطی که غیبت چند عضو مجمع از نکات جالب این انتخابات بود اما مهدی تاج با این وجود، رای قاطعانه مجمع را به خود جلب کرد و به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

حدود دو ساعت پس از آغاز مجمع، رای‌گیری آغاز شد و از همان ابتدای شمارش و با بیرون آمدن کاغذها، مشخص بود که تاج با فاصله به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد و عزیزمحمدی و ماجدی را شکست خواهد داد.

باتوجه به حضور 81 عضو مجمع، هر نامزد با 41 رای نیز می‌توانست به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شود که تاج خیلی زود به این حد نصاب رسید.

از بین 22 رای ابتدایی که خوانده شد، مهدی تاج 18 رای را متوجه خود دید و در ادامه میزان رای لازم برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال را به دست آورد تا در یکی از یکطرفه‌ترین انتخابات‌های فوتبال ایران، رییس فدراسیون شود.

نکته جالب اینکه در انتخابات قبلی و رقابت بین عزیزی‌خادم، هاشمی، آجورلو و کریمی، در نهایت، رقابت برای ریاست انتخابات به دور دوم رفت و این بار هم برخی همین پیش‌بینی را می‌کردند که جدال بین تاج و ماجدی در دور دوم ادامه داشته باشد اما مهدی تاج با 51 رای انتخابات را قاطعانه به پایان رساند و بر صندلی ریاست فدراسیون تکیه زد.

میرشاد ماجدی تنها 25 رای به دست آورد و عزیزالله محمدی که با سروصدای زیاد کاندیداتوری خود را اعلام کرده بود، تنها 5 رای به دست آورد.

مهدی تاج 62 ساله، متولد اصفهان و یکی از مشهورترین چهره‌های مدیریتی معاصر در فوتبال ایران است که سابقه ریاست فدراسیون، نایب رییسی در فدراسیون، ریاست سازمان لیگ و... را دارد و در شرایطی که پس از استعفایش از ریاست فدراسیون برخی تصور می‌کردند دوره مدیریتی‌اش به پایان رسیده، حالا با قدرت خود را آماده مدیریت دو و نیم ساله فوتبال ایران می‌کند و احتمالا در انتخابات بعدی هم یکی از نامزدها خواهد بود.