رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس می‌گوید وزیر ورزش باید برای پاسخگویی در خصوص پرونده‌های قضایی مهدی تاج در کمیسیون حاضر شود.

راستینه: AFC در جایگاهی نیست که درباره ما صحبت کند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس آنچه که نسبت به آقای تاج در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و همچنین درباره پرونده‌های قضایی که موجود است و ابلاغ شده وزارت ورزش و جوانان حتماً باید به مجلس بیاید و پاسخ دهد که اگر این پرونده‌ها واقعیت دارد، چرا بر اساس وظایف قانونی‌شان عمل نکردند و اگر واقعیت ندارد، دستگاه‌ها دیگر از این گزارش‌ها ارائه ندهند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا آقای تاج صلاحیت کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال را نداشته است؟ گفت: من مسئول بررسی صلاحیت‌ها نیستم بلکه مسئول نظارت بر اجرای قانون هستم؛ از نظر من وزیر ورزش و جوانان به عنوان مجری قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، به مسئولیت خود عمل نکرده است و باید پاسخگو باشد. ان شاءالله در اولین فرصت از وزیر ورزش و جوانان حتماً دعوت می‌شود تا به کمیسیون بیاید و درباره چگونگی اعمال نقش نظارتی‌اش در خصوص برگزاری مجامع بر اساس نص صریح قانون توضیحاتی ارائه دهد؛ این موضوع را تا آنجایی که نیاز باشد پیگیری می‌کنیم.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس همچنین درباره نامه مشترک فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران و تعیین مهلت برای پاسخ فدراسیون فوتبال در خصوص گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده از اظهارات برخی نمایندگان مجلس، اضافه کرد: AFC اصلاً در جایگاهی نیست که درباره نمایندگان ملت با عظمت ایران قضاوت و صحبت کند؛ نمایندگان مجلس بر اساس شرح وظایف قانونی‌شان و همچنین سوگندی که به قانون اساسی یاد کرده‌اند، پاسدار منافع و حقوق ملی و قانون اساسی هستند و بر اساس آنچه قانون تصریح دارد، آزادند در هر موضوعی در کشور موضع‌گیری و اظهار نظر کنند.