تصاویر دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع تکان‌دهنده و عجیبند.

از لغو مجمع تا برگزاری؛ چه اتفاقی برای  کامرانی فر افتاد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تصویری از حسن کامرانی‌فر در حاشیه مجمع منتشر شده که او در بیرون از سالن برگزاری مجمع روی هره‌ای نشسته و با دوست روی زانو سر به پایین انداخته و به چیزی عمیق فکر می‌کند؛ تا جایی که حتی متوجه خبرنگاری که از او با موبایل فیلم می‌گیرد هم نمی‌شود.این اتفاقی است بعد از چند روز فشرده کاری در شرایطی که آخرین امیدهای او به عنوان برگزار کننده مجمع برای جلوگیری از تغییر قدرت در فدراسیون بر باد رفته بود.

کامرانی‌فر که ظاهرا ساعت های طولانی بی‌خوابی را پشت سر گذاشته بود،‌شب قبل در تماسی با برنامه فوتبال برتر مهم‌ترین خبر سال فوتبال ایران را در اختیار این برنامه گذاشته و موضوع لغو مجمع را علنی کرده بود. اتفاقی که مشخصا علیه ریاست فدراسیون مهدی تاج برنامه ریزی شده و اگرچه بیانیه فدراسیون در آن به کدهای اخلاقی تکیه می‌کرد اما معلوم بود مساله‌ای است که در جنگ قدرت بین طرفین حادث شده است. اما مشخص بود که این احتمالا آخرین گام در جنگ قدرت شدید بین دونامزد ریاست فدراسیون فوتبال رقم خورده است.

طبعا وقتی تصمیم به این اهمیت(در حد مهم‌ترین خبر اداری فوتبال ایران) گرفته می‌شود،‌ فردی که فاعل و اجرا کننده ماجرا است، باید تبعات آن را بررسی کرده و هماهنگی‌ها را انجام داده باشد. در غیراینصورت این یک حرکت انتحاری کور بیشتر نیست، اما در شرایطی که بسیاری از ناظران بعد از اعلام خبر در برنامه فوتبال برتر و سایت فدراسیون با تعجب از لغو مجمع به خواب رفتند،‌ساعتی بعد میرشاد ماجدی در جلسه فوق‌العاده فدراسیون فوتبال تسلیم سایر اعضای هیات رییسه شد و پذیرفت که انتخابات را برگزار کند.

اینکه دقیقا چه اتفاقی رخ داده که ماجدی و کامرانی‌فر از صحبت های قبلی خود عدول کرده‌اند، اگرچه شایعاتی در این زمینه وجود دارد. با این حال نکته مهم همین مقاومت در قبال فشارها بود که تکلیف این انتخابات را روشن کرد. مهدی تاج به عنوان یک سیاستمدار فوتبالی کارکشته از زمان نام‌نویسی در انتخابات تا روز گذشته حوالی ظهر که با اکثریت آرا برنده این انتخابات شد،‌با شدیدترین فشارها کنار آمد.

او که حملات بی‌سابقه ای را از سوی تلویزیون، رسانه‌ها و البته بخشی از جامعه طرفدار فوتبال تحمل می‌کرد، در مقابل هیچ کدام از مخالفت ها جا نزد و حتی در روزهای آخر در زمانی که بحث سلب صلاحیت او بشدت بالا گرفته بود نیز با اعتماد به نفس در صحنه رقابت باقی ماند و با توجه به همراهی کمیته بدوی و البته ارتباطات خارجی کاملا مطمئن کار را به پایان رساند.

در سمت مقابل میرشاد ماجدی همانطور که در دوران شش ماهه سرپرستی خود در فدراسیون فوتبال موفق نشد خود را به عنوان یک رییس مستقر جا بیندازد، در این زمینه هم نتوانست تا انتهای خط پیش برود و در نهایت زیر برگه ای که مبنی بر برگزاری انتخابات بعد از لغو آن بود امضا کرد.

البته حسن کامرانی‌فر در اعتراض به اتفاقات برخی صحبت های خود را در گفت و گوهای کوتاه با خبرنگاران تکرار کرد و در اواسط برگزاری جلسه مجمع را ترک کرد تا کمیته بدوی برگزار کننده مراسم باشد. او حالا به سمت قبلی خود(نظارت داوری برای AFC) باز می‌گردد و مدتی دور از هیاهوی فوتبال خواهد بود تا بعدها درباره اتفاقات این شب عجیب صحبت کند. شاید هم این راز تا ابد سر به مهر باقی بماند تا کسی در نیابد که چرا کامرانی‌فر بعد از آن تصمیم پرسر و صدا(کمتر از سه ساعت بعد) به خلاف آن صحبت‌ها رضایت داد. آیا او تبعات کارش را نمی‌دانست؟ آیا او از احتمالات و فشارهای بعدی مطلع نبود؟ و...

نکته اینکه کامرانی‌فر به صورت قطع می‌خواست در هر شرایطی پس از انتخابات فدراسیون را ترک کند، اما این نوع جدایی آن چیزی نبود که فکرش را می‌کرد.