سرخ هادر استادیوم خانگی به یک برد شیرین و استراتژیک رسیدند تا با توجه به لغزش مدعیان بالای جدول، اولین صدرنشینی لیگ بیست و دوم را تجربه کنند.

پرسپولیس این برد استراتژیک را جشن می‌گیرد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یورگن لوکادیا حتی با وجود گل زنی در دومین حضورش و کسب عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس در زمین،  هنوز با استانداری که از او سراغ داریم، فاصله دارد؛ البته از پا به توپ شدن‌ها و اِستپ‌های شیک مهاجم هلندی پیداست او می‌تواند همان مهره‌ای باشد که یحیی گل محمدی و تیمش می خواهند.

خط دفاع پرسپولیس به رهبری علیرضا بیرانوند در چهارمین بازی فصل عادت خوب گل نخوردن را باز تکرار کردند؛ حضور مرتضی پورعلی گنجی در اولین مسابقه رسمی‌اش که همراه شده بود با اولین حضور رسمی دختران پرسپولیسی، نشان داد خط دفاع سرخ‌ها فلسفه دارد و با آمدن و رفتن بازیکن خللی در نگرش دفاعی تیم ایجاد نخواهد شد.

حتی کسب ۳ امتیاز مقابل نفت آبادان و رسیدن به صدر جدول نمی‌تواند مانع اشاره به ضعف تاکتیکی پرسپولیس در انتقال توپ از فاز دفاعی به فاز هجومی شود؛ عناصر دفاعی سرخ‌ها شامل خط دفاع و هافبک‌ها بعد از قطع توپ هنوز سرعت لازم در اجرای پلن‌های هجومی تیم را ندارند. گرچه از مصاحبه های این‌روزهای سرمربی پرسپولیس می شود فهمید یحیی بیشتر به فکر گل نخوردن و بردهای اقتصادی است.

مالکیت توپ و میدان همراه با پاسکاری با دقت بالا، گل نخوردن، تمرین نباختن، کارهای ترکیبی هافبک‌ها به رهبری وینگرها هر چند کم رنگ اا نشانه‌هایی از حرکت پرسپولیس در مسیر بهبود تاکتیکی این تیم است. با این حال برای رسیدن به شاخص های یک تیم قهرمان سرخ‌ها راه درازی در پیش دارند که قطعا با تکرار نقشه‌های گل زنی در تمرینات و رسیدن به هارمونی تاکتیکی این مهم حاصل خواهد شد.

بازی بعدی صدرنشین لیگ با هوادار ساکت الهامی است. مربی‌ای که با فلسفه دفاعی اش با تیم‌های تراکتور و نساجی در جام حذفی دبل قهرمانی کرد؛ یکی از چالش های یحیی گل محمدی و تیمش سکته تاکتیکی جلوی تیمهایی است که با پرس سنگین مانع از اجرای فازهای تاکتیکی آنها می‌شوند. کاری که فولاد در هفته دوم انجام داد و پرسپولیس در خانه متوقف شد؛ باید دید کادرفنی پرسپولیس چه نقشه‌ای برای رهایی از این کابوس تاکتیکی دارند؟