برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که پرسپولیس سه بازیکن در این جمع دارد.

تیم منتخب هفته پنجم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که پرسپولیس توانست بهترین برد فصل خود را مقابل هوادار کسب کند و در رقابتی که برای نخستین بار دروازه‌اش باز شد، سه گل زد و یک نمایش کاملا برتر ارائه داد تا این عملکرد موجب شود سه بازیکن در تیم منتخب داشته باشد.

تراکتور با وجود اینکه از نظر آماری نسبت به آلومینیوم پایین‌تر بود ولی توانست حریف خود را با دو گل مغلوب کند و یک دروازه‌بان و یک مهاجم در جمع برترین‌های هفته داشته باشد و دیگر ستاره‌ها نیز از تیم‌های پیکان، مس رفسنجان، ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر و نساجی مازندران انتخاب شده‌اند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان برای حضور در تیم منتخب هفته پنجم "ورزش سه" را در زیر می‌خوانید:

دروازه‌بان

محمدرضا اخباری(تراکتور)

کاپیتان تراکتور مرد اول پیروزی این تیم در اراک بود؛ وقتی آمارها از بازی آلومینیوم و تراکتور عملکرد خوب شاگردان مهدی رحمتی را نشان می‌دهد و از سویی دروازه تراکتور باز نشده مشخص است که پای محمدرضا اخباری وسط بوده است. این دروازه بان باتجربه در مصاف پنجم تیمش دست کم ۳ سیو فوق‌العاده مقابل مهاجمان آلومینیوم داشت و با مقاومتی که انجام داد توانست دروازه تیم خود را نجات بدهد. اخباری در این بازی بسیار مسلط و باتجربه عمل کرد و می‌توان گفت شاید اگر او درون چارچوب سرخ پوشان نبود، نتیجه بازی متفاوت از آن چیزی بود که روی اسکوربورد ثبت شد.

مدافعان

سامان فلاح(پیکان)

مدافع وسط ۲۱ ساله پیکان در مصاف رودررو با استقلال نشان داد که بی‌جهت نبوده آبی‌پوشان در نقل و انتقالات اینقدر برای جذب او اصرار داشتند. سامان فلاح که اولین کاپیتان دهه هشتادی لیگ برتر محسوب می‌شود، در بازی دیروز نیز با بازوبند کاپیتانی پیکان به زمین رفت و بدون شک مرد اول خودروسازان در ورزشگاه آزادی بود. فلاح در روزی که استقلال توپ های زیادی را روی دروازه پیکان آورد، موفقیت خوبی کسب کرد. او روی هوا اکثر توپ ها را زد و روی زمین نیز با قطع توپ ها خود را به خوبی نشان داد. فلاح در بازیسازی از عقب زمین هم موفق عمل کرد و در روزی که تقریبا بی‌اشتباه بود، موفق شد از سایت‌های آماری و فنی نمره خوبی دریافت کند.

رامتین سلیمان‌زاده(مس رفسنجان)

توپ‌های مس رفسنجان برای چهارمین بازی پیاپی مقابل فولاد گل نشد، اما در آن طرف هم نمایش خوب دروازه‌بان و مدافعان این تیم ازجمله رامتین سلیمان‌زاده کاری کرد تا آنها بدون گل خورده این دیدار را تمام کنند. سلیمان‌زاده که مثل چهار دیدار گذشته یکی از مهره‌های اصلی خط دفاعی تیمش بود، در گرمای فولاد پرتلاش و باهوش ظاهر شد و بارها با دفع توپ، قطع توپ و برتری در نبردهای هوایی کاری کرد تا تیم حریف نتواند به خواسته‌اش برسد و گلزنی کند. نمایش کم‌اشتباه و بی‌نقص سلیمان‌زاده در کنار دیگر بازیکنان مس رفسنجان موجب شد تا برای چهارمین بازی پیاپی گلی دریافت نکنند.

دانیال اسماعیلی‌فر(پرسپولیس)

مدافع راست پرسپولیس در روز درخشش خریدهای جدید این تیم بسیار تاثیرگذار نشان داد. این بازیکن پاس گل اول تیمش مقابل هوادار را به یورگن لوکادیا داد و همچنین در ضدحمله پرسپولیس برای زدن گل سوم پاس نهایی را به سعید صادقی داد تا دو پاس گل برای او ثبت شود. دانیال علاوه بر نفوذهایش در کنش‌های دفاعی نیز موفق نشان داد و دو دفع و سه قطع توپ داشت. فرم بدنی ایده‌آل او و دوندگی بالایش از دیگر نکاتی است که این مدافع را به گزینه بی چون و چرای یحیی برای بازی در ترکیب اصلی قرمزها تبدیل کرده است.

هافبک‌ها

سجاد آشوری(ذوب‌آهن)

هافبک شماره ۱۰ گاندوها در روز تقابل با تیم همشهری، نمایش فوق‌العاده‌ای برابر سپاهان قدرتمند ارائه کرد. سجاد آشوری که در نیمه اول مسابقه چندین بار با نفوذهایش در قلب دفاع سپاهان عناصر تدافعی این تیم را به زحمت انداخته بود، با یک فرار عمقی و عبور از امید نورافکن با کسب ضربه پنالتی پایه‌گذار گل تساوی‌بخش تیمش بود. عملکرد قابل قبول این بازیکن در نیمه دوم مسابقه هم ادامه داشت تا جایی که اگر نوک انگشتان پیام نیازمند نبود، این بازیکن با یک شوت کات‌دار پلی‌استیشینی توپ را هم به طاق دروازه سپاهان می‌دوخت.

سعید صادقی(پرسپولیس)

بهترین پاسور فصل گذشته که در گل‌گهر تبحر خود در گلزنی را نیز نشان داده بود با دو شوت استثنایی از پشت محوطه جریمه برای پرسپولیس دبل کرد تا کنار لوکادیا بهترین گلزنان قرمزپوشان باشند. صادقی در این مسابقه ۴ دریبل موفق داشت که حرکت پا به توپ و تکنیک بالایش در صحنه‌های گل به چشم می‌خورد و بازیکنان حریف از مهار او عاجز بودند. صادقی همچنین آمار جالب توجه ۶ قطع توپ را ثبت کرد که نشان می‌دهد علاوه بر گلزنی در به هم زدن برنامه‌های هجومی حریف نیز موثر بوده است.

اریک بایناما(گل‌گهر)

بازیکن پرسروصدای گل‌گهر در سومین دیدار پیاپی که اجازه همراهی تیمش را داشت، دوباره بهترین بود و عملکردی به‌عنوان وینگر راست تیمش ارائه داد که خط دفاعی ذوب‌آهن بارها مغلوب حرکات سریع او شد و عقب ماند؛ اریک بایناما در کنار پاس‌های کم اشتباه و برتری در تقابل‌های یک به یک، توانست در لحظات پایانی دیدار مقابل ملوان از توپ ریباند شده استفاده کند و گل برتری تیمش را به کمک مدافع حریف بزند تا مشخص شود امیر قلعه‌نویی چرا اصرار به حضور این بازیکن در تیمش داشته است.

رضا دهقانی(نفت مسجدسلیمان)

بدون تردید یکی از بهترین‌های رضا مهاجری در مسابقات این فصل که توانستند امتیاز بگیرند بوده و این هفته هم در دربی نفتی‌ها در آبادان مهره موثر تیمش شد. رضا دهقانی در کنار پاس‌های صحیح پرشمار و یک تکل موفق، سعی داشت با حرکت در عرض و شوت‌زنی دروازه صنعت نفت آبادان را باز کند که پس از سه تلاش پیاپی موفق به انجام این کار شد و توانست گل اول تیمش را بزند و پایه‌گذار کسب سه امتیاز شود و به تیم منتخب برسد.

مهاجمان

کاوه رضایی(تراکتور)

نمایش دیدنی و بازی اروپایی در بازگشت به لیگ برتر پس از ۶ سال و اولین حضور در ترکیب تراکتور کاری کرد تا استقلالی‌ها حسرت از دست دادن و عدم ثبت قرارداد این بازیکن را بخورند؛ کاوه رضایی مقابل آلومینیوم برای نخستین بار پیراهن تیم جدیدش را پوشید و از همان ابتدا با فرار پشت مدافعان و حرکات پا به توپ سریع کاری کرد تا مدافعان حریف اجازه پیدا نکنند تا میانه زمین هم بیایند. کاوه در نبردهای هوایی و بازی‌سازی درجلوی زمین هم موفق بود تا با وجود حضور ۶۲ دقیقه‌ای در زمین در جمع برترین‌ها باشد.

کریم اسلامی(نساجی)

دومین بازی پیاپی در ورزشگاه شهید وطنی برای مهاجم با تجربه نساجی نیز خوش‌یُمن بود و او توانست در کنار تماشاگران‌شان دومین گل فصل خود را به زیباترین شکل ممکن بزند تا بازی خوبی که ارائه داده بود، در دقیقه ۸۷ تکمیل شود. کریم اسلامی که برای سومین فصل پیاپی پیراهن نساجی را بر تن دارد، قبل از اینکه با زدن یک لایی و شوت سرکش تماشایی دروازه مس کرمان را باز کند، یک موقعیت گل ۱۰۰درصدی هم خلق کرد که هم‌تیمی‌های او نتوانستند بهره ببرند و در کنار آن، با دقت پاس بالا و موفقیت در جدال‌های هوایی بیشترین نقش را در برد تیمش ارائه کرد.

یورگن لوکادیا(پرسپولیس)

مهاجم هلندی پرسپولیس در سومین تجربه بازی با پیراهن پرسپولیس دومین گل فصل خود را ثبت کرد تا کیفیت بالای خود را به رخ بکشد. او در حرکت ترکیبی زیبای سرخ‌ها با فضاسازی، جایگیری مناسب و یک نوک پای هوشمندانه دروازه هوادار را برای بار اول باز کرد تا کار برای پرسپولیس گره نخورد. این مهاجم همچنین فرصت دبل کردن هم داشت اما دومین فرصت ایده‌آلش در چارچوب قرار نگرفت. لوکادیا علاوه بر گلزنی در چرخاندن توپ هم مهارت دارد و روی گل سوم سرخ‌ها در بازی‌سازی نقش داشت.