اخراج به دلیل شبیه سازی، فرصت بزرگی را در اختیار دشمنان طارمی قرار داد تا او را مورد شماتت قرار دهند.

هشدار برای طارمی؛ از این کار دست بکش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی برای دومین بار در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با کارت قرمز داوران مواجه شد. او بار نخست برابر یوونتوس و شب گذشته نیز برابر اتلتیکو مادرید با دلایل عجیبی، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد. تقریبا می توان گفت که مهاجم ایرانی پورتو حداقل در 3 مورد، کارت زردهای بی دلیلی را از داوران دریافت کرد و شب گذشته نیز پس از ورود به محوطه جریمه، با هدف گرفتن خطای پنالتی، خود را روی زمین انداخت که شیمون مارسینیاک، داور این دیدار، او را از زمین مسابقه اخراج کرد.

طارمی که مدت هاست در فوتبال پرتغال با هجمه شدیدی از سوی هواداران تیم های رقیب پورتو مواجه شده، به واسطه پنالتی های متعددی که برای تیمش کسب کرده، به بازیکنی معروف شده که برای فریب داوران، خود را درون محوطه جریمه به زمین می اندازد. هواداران اسپورتینگ، بنفیکا و... به طارمی القابی مانند غواص، شیرجه زن، استخر و... نسبت داده اند و با ساخت تصاویر ادیت شده از پرش های طارمی به درون استخر، او را به شبیه سازی متهم می کنند و اتفاقات شب گذشته نیز باعث شد تا او یک بار دیگر مورد حمله این افراد قرار بگیرد.

رقبای پورتو اعتقاد دارند پنالتی هایی که طارمی برای تیمش کسب می کند، همگی نادرست و با شبیه سازی به دست آمده و آنها همواره داوران پرتغال را به این موضوع متهم می کنند که در برابر طارمی، از خود انعطاف نشان می دهند و اخراج شب گذشته مهاجم ایرانی باعث افزایش هجمه ها به داوران پرتغالی شد.

روزنامه آبولای پرتغال که چاپ شهر لیسبون (که تیم اسپورتینگ یکی از رقبای قدیمی پورتو به آنجا تعلق دارد) است، یک صفحه از شماره امروز خود را به مهدی طارمی اختصاص داد و به انتقاد از این بازیکن ایرانی نوشت.

آبولا روزنامه چاپ لیسبون که به اسپورتینگ نزدیک است، اینگونه فرصت را غنیمت شمرد تا مهاجم ایرانی پورتو را سرزنش کند. آنها تیتر "طارمی می خواهد چه تصویری از خودش برای آیندگان به جا بگذارد؟ این را فقط خودش می داند!"؛ برای این یادداشت انتخاب کردند.

آبولا با تیتر درشتی که حتی روی جلد اصلی شماره امروز این روزنامه آمده، نوشته است: "طارمی می خواهد چه تصویری از خودش برای آیندگان به جا بگذارد؟ این را فقط خودش می داند!". در ادامه این یادداشت اینگونه آمده است:

«مشخص نیست اخراج طارمی در نتیجه بازی و بدشانسی پورتو تعیین کننده بوده است یا خیر. به هر حال، پس از مصدومیت اوتاویو به دلیل آسیب دیدگی قفسه سینه و تعویض او، آخرین چیزی که سرجیو کونسیسائو به آن نیاز داشت این بود که طارمی را به دلایل بیهوده از دست بدهد.

در دقیقه 71، بازیکن ایرانی با یک تکل بد اولین کارت زرد را دریافت کرد. او ضربه ای به پاهای خیمنز زد و از حریف عذرخواهی کرد و با فروتنی حکم داور لهستانی را پذیرفت. این ماهیت واقعی طارمی است. اما سمت دیگر ماجرا تاریک‌تر است، این می‌تواند باعث شود تا توسط کسانی که او را نمی‌شناسند، اینگونه قضاوت شود. تا جایی که یک فوتبالیست علنا خود را در معرض موشکافی منتقدان و سایر مردم قرار می دهد، هم کسانی که او را دوست دارند و هم دیگرانی که چشم دیدن او را ندارند!

این تصاویر عجیبی است که از شب گذشته در فضای مجازی پرتغال دست به دست می شود. پوسترهایی با موضوع شبیه سازی طارمی و تلاش او برای گرفتن خطای پنالتی از داوران.

اما هیچکس به اندازه طارمی، خودش را نمی شناسد. بنابراین فقط باید طارمی باشید تا بفهمید او می‌خواهد چه تصویری را از خود برای آیندگان به جا بگذارد: تصویر یک گلزن سیری ناپذیر که قادر است برای کسانی که بلیت مسابقه را پرداخت می‌کنند، ویژگی‌های فنی با زیبایی باورنکردنی ارائه دهد؟ یا بازیکنی که گاهی (نه همیشه، انصاف داشته باشیم) به اشتباه فکر می کند که هر بار که وارد محوطه جریمه می شود، می تواند داوران را گول بزند؟ دیروز نحوه برخورد او با ویتسل بسیار مشهود بود. او می تواند از خود دفاع کند و بگوید نه، برخوردی وجود داشت که باعث سقوطش شد اما تصاویر واضح بود. آیا در این هفته درباره طارمی زیاد صحبت می شود؟ بی جهت، شاید بله.»

روزنامه اوجوگو نیز به اخراج طارمی و تأثیر 10 نفره شدن تیم کونسیسائو در شکست شب گذشته پرداخته که البته با توجه به نزدیکی این روزنامه با پورتو، شدت انتقادات از مهاجم ایرانی بسیار کمتر از سایر رسانه ها بود. اوجوگو در این باره ترجیح داد صحبت های کونسیسائو را به تیتر اول خود اختصاص دهد، جایی که سرمربی آبی و سفید ها گفته است: "ما عصبانی هستیم، خیلی ناعادلانه بود" و در ادامه نوشت: مهدی برای دومین بار در لیگ قهرمانان اروپا از زمین بازی اخراج شد.

اوجوگو روزنامه نزدیک به پورتو و مهدی طارمی، ترجیح داد چندان به انتقاد از طارمی نپردازد و حتی عملکرد او تا پیش از اخراج را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

اوجوگو همچنین با دادن نمره 4 به طارمی، او را در کنار برونو کاستا به عنوان ضعیف ترین بازیکنان پورتو در بازی شب گذشته معرفی کرده و نوشته است: او دو پاس عالی داد، یکی برای اوانیلسون در دقیقه 29 و دیگری برای ژائو ماریو در دقیقه 65. او پس از اینکه در فصل 2020/21 کارت قرمز را در تورین دیده بود، با یک اخراج جدید در لیگ قهرمانان همه چیز را خراب کرد.

زک لووی خبرنگار معروف پرتغالی نیز در توئیتر خود به انتقاد از مهاجم ایرانی پرداخت. او در سه رشته توئیت وضعیت بازیکن بوشهری پورتو را اینگونه ارزیابی کرد:

زک لووی یکی از خبرنگاران مطرح پرتغالی نیز از طارمی درخواست کرد که اخراج برابر اتلتیکو مادرید را به عنوان یک هشدار جدی برداشت کرده و از تلاش برای فریب داوران دست بردارد.

* امروز، شیرجه مهدی طارمی برای تیمش گران تمام شد. الگوی ثابت او در افتادن با کوچکترین تماس، باعث شده است که او در سراسر اروپا به عنوان یک غواص معمولی شهرت پیدا کند و داوران در حال پیگیری (شبیه سازی های طارمی) هستند.

* سال گذشته، طارمی در جریان پیروزی 2-1 مقابل پاسوس دی فریرا، دومین کارت زرد را به دلیل شبیه سازی دریافت کرد. این بار، او در بازی مهم لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید اخراج شد و پورتو را با 10 نفر در 20 دقیقه پایانی ترک کرد.

* مهدی طارمی یکی از بهترین بازیکنان پرتغال و یکی از دلایل اصلی موفقیت های اخیر پورتو است. اما با این سرعت، او به اندازه گل هایش، به خاطر شیرجه هایش در یادها خواهد ماند. او 30 ساله است، اگر این هشدار او را بیدار نکند، دیگر هیچ چیزی نمی تواند این کار را انجام دهد.