دیلی میل ترس مقامات فوتبال انگلیس، از بی احترامی تماشاگران فوتبال به ملکه الیزابت را یکی از مهمترین دلایل لغو بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر عنوان کرد.

ترس از شرمساری جهانی، دلیل لغو بازی‌های  لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته در جلسه‌ بین اتحادیه فوتبال انگلیس و نماینده‌های باشگاه‌های لیگ برتر تصمیم بر این شد که بازی های هفته هفتم لیگ برتر انگلیس به تعویق بیفتد. به این ترتیب بازی های این هفته به احترام درگذشت ملکه بریتانیا، در زمانی دیگر برگزار خواهد شد.

این تصمیم با واکنش های مختلفی روبه‌رو شد و بسیاری از هواداران فوتبال با آن مخالفت کرده اند. طبق ادعای دیلی میل و چند منبع معتبر دیگر انگلیسی، یکی از مهمترین دلایل لغو بازی های این هفته لیگ برتر، نگرانی مقامات فوتبال انگلیس و برگزارکنندگان مسابقات از بی احترامی تماشاگران حاضر در ورشگاه ها به ملکه بود و اینکه یک دقیقه سکوت با سوت و توهین همراه شود.

احتمال شرمساری جهانی در صورت هرگونه بی احترامی از طرف هواداران فوتبال به ملکه الیزابت، نقش تعیین کننده ای در لغو بازی ها داشت.

تعدادی از هواداران شامروک روورز ایرلند روز پنجشنبه با خواندن آهنگ‌های توهین‌آمیز در جریان بازی خود در لیگ کنفرانس اروپا، خشم انگلیسی ها را برانگیختند. ایرلند سال‌هاست که از انگلیس استقلال یافته و دشمنی دیرینه‌ای با این کشور دارد. به همین دلیل چنین اقداماتی شاید طبیعی باشد ولی نمی توان این واقعیت را انکار کرد که هواداران برخی از باشگاه های انگلیسی مثل لیورپول ممکن بود مشکل‌ساز شوند.

پنجشنبه شب و قبل از برگزاری بازی منچستریونایتد و سوسیداد در لیگ اروپا در اولدترافورد، به احترام درگذشت ملکه یک دقیقه سکوت شد. همین اتفاق قبل از بازی اف سی زوریخ و آرسنال نیز رخ داد ولی برخی تماشاگران سوئیسی سکوت را رعایت نکرده و سوت‌های اعتراضی سر دادند.