استقلال در دیدار با نساجی همانند دیدار پیکان رو به جلو و تهاجمی بازی کرد اما این بار از خلق موقعیت های خطرناک 3 بار به گل رسید.

ایجاد 7 موقعیت گل؛ 3-3-4 ساپینتو جان گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نمی توان منکر شد سبک بازی نساجی در به ثمر رسیدن حملات استقلال ها هم تاثیر گذار بود چرا که تیم مازنی با همه نفرات دفاع نمی کرد و آمده بود با بازیسازی از منطقه یک سوم دفاعی و گردش توپ به محوطه جریمه استقلال نزدیک شود و به گل برسد. به خصوص که از بازی با استقلال در فصل گذشته ذهنیت  خوبی داشت.

4-3-3 ساپینتو بعد از پشت سر گذاشتن آزمون و خطاها در این بازی شکل بهتری به خود گرفت و حتی می توان به صراحت گفت پیش ازاخراج امیر مهدی جانملکی مدافع جوان نساجی، تیم استقلال در ارایه بازی تهاجمی و ایجاد موقعیت های خطرناک هم موفق بود و این اتفاق مزید بر علت شد تا آبی ها به بازی تهاجمی خود ادامه دهند و در نهایت به برتری 3-1 برسند.

استقلال با این شیوه در فاز تدافعی هم تیم خوبی نشان داد. استقلال از نیمه دوم بازی با ملوان و در دیدار با تیم های مس کرمان – نفت مسجد سلیمان و پیکان گلی نخورده بود تا اینکه در دقایق پایانی بازی با نساجی خطای عارف غلامی به روی وینگر نساجی یک پنالتی تقدیم مازنی ها کرد و ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی دروازه آبی ها را باز کرد.

ایجاد 7 شانس گل از سوی استقلال در بازی با نساجی بر اساس داده های سایت آنالیز نشان می دهد همان طور که ساپینتو پیش از شروع فصل گفته بود استقلال ذهنیت برنده پیدا کرده است. اگر موقعیت طلبی چاشنی بازی آبی ها شود استقلال در این فصل هم می تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد و جدال نزدیک و داغی با دیگر مدعیان داشته باشد. از همه مهمتر ارایه این سبک از بازی از سوی استقلال موجب ثبت بازی های زیبایی از سوی این تیم در لیگ برتر می شود. بازی های پر گل و پر موقعیت که به حریف هم اجازه بازی زیبا وتهاجمی را می دهد و این همان چیزی است که در بازی های لیگ برتر باید دیده شود تا موجب پیشرفت فوتبال باشگاهی شود.

مربی پرتغالی همان طور که در کنفرانس خبری پیش از بازی با نساجی گفته بود دوست داشت با شیوه فصل گذشته ادامه دهد چون تیم قهرمان شده بود و یک فصل بدون شکست را پشت سر گذاشت اما دید وقتی تیم در فاز تهاجمی خوب عمل نمی کند شیوه بازی تیمش را با 3-3-4 تغییر داد. با اینکه یک بازیکن به خط دفاعی اضافه شده و روزبه چشمی هم در جلوی خط دفاعی به میدان می رود استقلال در فاز تهاجمی به تیم بهتری تبدیل شده است. البته نمی توان منکر شد این شیوه استقلال را توامان در فاز دفاعی هم به تیم بهتری تبدیل کرده است.

4-3-3 ساپینتو در استقلال جان گرفت و به نظر می رسد با نمایش استقلال در برابر نساجی و نتیجه ای که در این بازی به دست آمد آبی ها در جدال های بعدی روان تر بازی خواهند کرد.