ناصر پور مهدی، کارشناس فوتبال و مربی سابق تیم‌های لیگ برتری، در تحلیل این مسابقات در 6 هفته سپری شده به نکات جالبی اشاره کرد.

 پور مهدی: داوران اشتباه نمی کردند VAR ابداع نمی‌شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او در ابتدا گفت: اشتباهات داوری که بدون شک سهوی است، در نتایج بازی‌ها تاثیر گذار است و این بدین معنی است که امروز VAR یکی از الزامات فوتبال ایران است. در فوتبال حرفه‌ای هم به سبب این اشتباهات کمک داور ویدیویی پدید آمد و شاید اگر ضریب اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر کم بود اصلا کسی به دنبال ابداع این تکنولوژی نمی‌رفت. به هر صورت باید از این پدیده استقبال کنیم چون میزان اشتباهات از سوی تیم داوری را به حداقل می‌رساند.

پورمهدی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از دو دهه از تاریخ برگزاری بازی های لیگ برتر می گذرد برخی از زمین ها کیفیت لازم را ندارند. همچنین در بیشتر بازی‌هایی که تماشا کردم کیفیت فدای نتیجه می‌شود. بیشتر تاکتیک ها در جمع شدن در زمین خودی خلاصه می شود. بیشتر تیم ها سعی می کنند با پاس های بلند و استفاده از ضد حملات و تک موقعیت ها به گل برسند. این ایده حتی در ضربات ایستا هم دنبال می شود و این تاکتیک برجسته بازی های لیگ برتر است. البته نه اینکه همه تیم ها با این روش بازی کنند اما می شود گفت اکثر تیم ها با این ایده به زمین می‌آیند. سطح کیفی بازی های لیگ برتر را می توان از تعداد گل هایی که در هر مسابقه به ثمر می رسد مورد ارزیابی قرار داد. جز یکی دو بازی در هر هفته، دیگر بازی ها فاقد سه گل هستند. برخی از بازی ها صفر – صفر مساوی می شود و در برخی از بازی ها تیم پیروز با یک گل برنده می شود. همان طور که گفتم تیم ها به جای ارائه بازی با کیفیت به دنبال نتیجه هستند و تنها برای نتیجه بازی می کنند. گاهی هم ایده تیم ها استفاده از اشتباهات حریف برای پیروزی است و اگر حریف مرتکب اشتباه نشود چنین تیم هایی برای گل زدن با بحران مواجه می شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه ممکن است برخی از تیم ها به خاطر تغییراتی که در کادر فنی داشته اند و هم چنین بازیکنان هنوز چهره واقعی به خود نگرفته باشند؛ گفت: بله همین‌طور است. چنین تغییراتی زمان‌بر است و تیمی که مربی اش را تغییر می دهد و تغییر در ساختار بازیکن هم زیاد باشد نیاز به زمان خواهد داشت تا به هارمونی و هماهنگی لازم دست پیدا کند.

ناصر پورمهدی در پایان حضور تماشاگران در استادیوم های فوتبال را نکته مثبت بازی‌های این فصل دانست و گفت:با بازگشت تماشاگران به استادیوم ها شور و شوق به تیم ها برگشته است و این می تواند سطح کیفی بازی های لیگ را به خاطر احساس مسئولیت بازیکنان بیشتر کند.