باشگاه استقلال بعد از تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی، روی دریافت حق کپی رایت البسه دست گذاشته است.

برخورد با فروشندگان غیرقانونی لباس استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که درباره پیراهن تیم های مختلف در اکثر کشورهای توسعه یافته وجود دارد، درآمدزایی باشگاه‌ها با استفاده از فروش البسه تیم است. در ایران اما هیچ وقت این مساله رعایت نشده و به همین خاطر هم هست که برندهای بزرگ تولید البسه رغبتی برای سرمایه گذاری روی تیم های ایرانی و حتی تیم ملی ندارند.

حالا باشگاه استقلال تصمیم گرفته به دنبال احقاق حق خود درباره فروش پیراهن های تیم خود برود. در این خصوص باشگاه استقلال از فروشندگان البسه تیم خواسته جهت مذاکره با باشگاه تماس بگیرند و حتی افرادی که لباس استقلال را بدون پرداخت حق قانونی به باشگاه می‌فروشند تهدید کرده از لحاظ قانونی علیه آنها اقدام خواهد کرد.

در اطلاعیه باشگاه استقلال در این خصوص آمده است: «در تمامی لیگ‌های معتبر جهان، باشگاه‌ها علاوه بر حقوقی مانند حق پخش، تبلیغات محیطی و بلیت فروشی، درآمدهایی از فروش البسه خود دارند. در همین راستا باشگاه استقلال از کلیه تولیدکنندگان البسه و اقلام با برند و طرح باشگاه استقلال دعوت می‌کند جهت انجام مذاکرات و دریافت مجوز جهت تولید به معاونت حقوقی باشگاه استقلال ایمیل بزنند.»

باشگاه استقلال حتی آدرس ایمیل نماینده حقوقی خود را نیز در رسانه رسمی اش منتشر  کرده است.

در انتهای این بیانیه استقلالی‌ها نیز آمده است: «بدیهی است از ابتدای مهر سال جاری اقدامات قضایی و قانونی علیه آن دسته از افرادی که با باشگاه استقلال در این خصوص تماس نگرفته‌اند، آغاز می‌شود.»

گفتنی است؛ از زمان مدیریت مصطفی آجورلو در باشگاه استقلال، این باشگاه در راستای دریافت تبلیغات محیطی و همچنین حق پخش تلویزیونی اقداماتی انجام داده و حالا به دنبال رعایت کپی رایت البسه خود افتاده است.