شکست‌های غیرمنتظره دو کشتی‌گیر طلایی ایران در مسابقات جهانی حسابی آنها را بهت‌زده کرد.

آتشفشان غم لبه تشک کشتی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در کنار امیرحسین زارع به عنوان دو کشتی‌گیر تیم ملی که سال گذشته در مسابقات نروژ به قهرمانی رسیده بودند، امسال هم از امیدهای اصلی کسب طلا در کاروان ایران به شمار می‌رفتند.

درحالی که پس از پیروزی مقتدرانه سال گذشته حسن یزدانی برابر دیوید تیلور امریکایی، امسال هم یزدانی به عنوان پرامیدترین ستاره آسمان کشتی ایران بخت شماره یک قهرمانی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم محسوب می‌شد، باخت غیرمنتظره او برابر جادوگر امریکایی کام کشتی ایران را تلخ کرد. آنهم در شرایطی که یزدانی به مانند همه کشتی‌های قبل از حریفش پیش افتاده بود و اسیر بازگشت تیلور شد.

اما برخلاف المپیک توکیو، اختلاف امتیازی دو کشتی‌گیر در فینال بلگراد به قدری غیرمنتظره بود که در پایان شش دقیقه نبرد نفس‌گیر آنها، حسن یزدانی در تاریک‌ترین لحظات دوران ورزشی‌اش، حُزن و اندوه غیرقابل تصوری را در دلش داشت. خصوصا که یزدانی بار روانی انتظارات کشتی‌دوستان ایرانی از قهرمان همیشگی‌شان را هم به دوش می‌کشید.

اما ناراحتی کاروان پرامید کشتی آزاد ایران محدود به شکست کاپیتان نبود. درحالی که صعود  امیرحسین زارع به فینال در روز نخست مسابقات می‌توانست غیبت امیرمحمد یزدانی را التیام ببخشد، شکست ناباورانه او مقابل طاها آکگول آنهم در شرایطی که از حریف پیش بود، یک اتفاق غیرقابل پذیرش بود‌. جایی که علاوه بر تماشاگران ایرانی حاضر در سالن مسابقات و بینندگان تلویزیونی، خود امیرحسین تاب پذیرش این شکست را نداشت. انتشار تصویر مغموم و مبهوت امیرحسین پس از شکست برابر حریفی که سال گذشته او را شکست داده بود، یکی دیگر از خاطرات تلخ کشتی‌دوستان از مسابقات صربستان است.