اتان نوانِری، هافبک نوجوان و انگلیسی، امروز در تاریخ لیگ برتر به رکورد ویژه ای دست یافت.

تجربه تاریخی؛ بازی در لیگ برتر در 15 سالگی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در پنج هفته اول این فصل لیگ برتر به پیروزی رسیده و هفته گذشته مقابل منچستریونایتد شکست خورد. اما شاگردان میکل آرتتا امروز نمایش درخشانی برابر برنتفورد در خانه حریف داشته و با کسب برتری 0-3، دوباره صدرنشین جدول لیگ برتر شدند. اما در ثانیه های پایانی بود که میکل آرتتا تصمیم گرفت اتان نوانری را به جای فابیو ویرا، زننده گل سوم آرسنال وارد زمین شده و از این حیث به رکوردی تاریخی دست یافت.

اتان نوانری، بازیکن نوجوان آرسنال، با 15 سال و 181 روز به جوانترین بازیکن تاریخ یگ برتر تبدیل شد که در یک مسابقه به میدان رفته است. پیش از او این رکورد در اختیار هاروی الیوت، هافبک لیورپول با 16 سال و 30 روز بود.

نوانِری پس از اینکه در این فصل در ترکیب تیم های زیر 18 و زیر 21 سال آرسنال نمایش درخشانی داشت، در چند هفته اخیر با تیم اصلی تمرین کرد. اتان نوانری در سال 2021 و در اولین بازی برای تیم زیر 18 سال آرسنال، با یک ضربه خیره کننده و گلزنی مقابل ردینگ در سن 14 سالگی، نظر همه را به خود جلب کرد. جالب اینجاست نوانری که به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شده، در ماه مارچ سال 2007 و پس از افتتاح ورزشگاه امیریتس متولد شده است.