مدیران بایرن مونیخ در تلاش هستند تا مشکل اصلی این تیم در رقابت‌های بوندس‌لیگا را پیدا کنند اما هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

مانه برای بایرن لواندوفسکی نمی‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در چارچوب رقابت‌های این هفته بوندس‌لیگا برابر آگزبورگ قرار گرفت و با یک گل برابر این تیم شکست خورد. 

به نظر می‌رسد که کادر فنی و مدیران این باشگاه در تلاش هستند تا بتوانند دلیل اصلی افت فاحش این تیم در رقابت‌های بوندس‌لیگا را پس از کسب 10 قهرمانی متوالی پیدا کنند اما ممکن است راه حل خروج از این بحران در روزها و هفته‌های پیش رو به دست نیاید. 

یولیان ناگلزمان پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« من در حال مرتب کردن افکارم هستم. به همه چیز فکر می‌کنم، به خودم و به این موقعیت و به همه چیز فکر می‌کنم.»

حسن صالح حمیدزیچ و اولیور کان نیز پس از این شکست مدعی شدند که شرایط این تیم خوب نیست و به نظر می‌رسد که آنها هم از عدم نتیجه‌گیری در چهار بازی متوالی نگران هستند. 

کان در این‌باره گفت:« بعضی از بازیکنان شاید به این باور رسیده باشند که قهرمانی در بوندس‌لیگا دیگر جز اولویت‌های ما نیست. چنین تفکری غیرممکن است!»

این اظهارات و تاکید مدیران و سرمربی بایرن روی مسائل روحی و روانی بازیکنان باعث شده که بعضی از کارشناسان به این فکر افتاده باشند که شاید آنها در حال نادیده گرفتن مشکل اصلی هستند. 

پس از جدایی روبرت لواندوفسکی از بایرن و پیوستن این بازیکن به بارسلونا، تلاش‌های این باشگاه برای جذب گلزنی درجه یک و با توانایی بالا با شکست مواجه شد و آنها موفق نشدند چنین بازیکنی را به خدمت بگیرند. در نهایت، تمرکز اصلی آنها روی جذب سادیو مانه قرار گرفت. 

اشتفان افنبرگ، کارشناس اسپورت وان، پس از درخشش این بازیکن در سه بازی اول گفت:« او ثابت کرد که توانایی انجام این کار را دارد، نه فقط در لیورپول، بلکه در ابتدای فصل در بوندس‌لیگا هم این توانایی را نشان داد.»

اما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که این بازیکن حالا پنج بازی است که حتی یک بار هم موفق به باز کردن دروازه رقیبان نشده است. نکته جالب اینجاست که حتی مانوئل نویز هم که در اواخر بازی برابر آگزبورگ جلو کشیده بود، شانس بیشتری از او داشت.

اولاف تون، ستاره سابق شالکه و بایرن، معتقد است؛ نبود یک بازیکن شماره 9 مانند لواندوفسکی به ضرر این تیم تمام شده است. او در این‌باره اظهار داشت:« شما نیاز به بازیکنی دارید که بتواند به عنوان مهاجم بازی کند، گاهی توپ را حفظ کند و انعطاف پذیر باشد. بایرن همچنان باید برای یافتن چنین بازیکنی تلاش کند.»

دیتمار هامان، بازیکن سابق تیم ملی آلمان، نیز با انتقاد از عملکرد مانه در ترکیب بایرن به اسکای اسپورت گفت:« وقتی لواندوفسکی در این تیم حضور داشت، همه می‌دانستند که باید چه کار کنند. خرید مانه مانند این است که شما یک ستاره جهانی را به تیم اضافه کنید که با این رقابت‌ها غریبه باشد.»

موضوع قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که جمال موسیالا در حال حاضر با چهار گل بهترین گلزن بایرن است. او نه‌تنها جلوتر از مانه، بلکه جلوتر از لروی سانه و سرژ گنابری که سال گذشته دومی گلزن برتر بایرن بود قرار دارد. 

به نظر می‌رسد که دو هفته وقفه برای برگزاری دیدارهای ملی در بهترین زمان ممکن برای بایرن فرا رسید و حالا آنها این فرصت را دارند که به گفته کان، این مشکل را به‌صورت اساسی و ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهند. 

مدیر اجرایی بایرن به نوعی حمایتش از ناگلزمان را ابراز کرد و گفت:« سرمربی تیم به اندازه کافی راه حل در اختیار بازیکنان قرار داده است. مهمترین نکته این است که این تیم باید این واقعیت را بپذیرد که ما نمی‌توانیم از موقعیت‌هایی که داریم درست استفاده کنیم.»

یکی از مهمترین نکاتی که مدیران بایرن باید به آن توجه کنند این است که نبود یک بازیکن شماره 9 که شم گلزنی بالایی داشته باشد، به‌خوبی در این تیم مشهود است و شاید آنها مجبور باشند تا پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای خرید چنین بازیکنی صبر کنند. 

اگر شرایط در خط حمله بهبود پیدا کند و بودجه لازم تامین شود، نمی‌توان از مطرح شدن دوباره نام هری کین در کنار نام بایرن جلوگیری کرد. حتی با این که مدیران بایرن در طول چند ماه اخیر همیشه این شایعات را تکذیب کرده‌اند.