پس از گذشت ۹ هفته از لیگ برتر، سرمربی پرتغالی آبی ها تقریبا به شناخت کاملی از تیم خود رسیده است.

تغییر پست می‌دهند اما تعویض نمی‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نکته‌ای که در چند بازی آخر آبی‌ها بیشتر به چشم می‌آید درباره یامگا و محبی است.

پس از اینکه حردانی در مسجد سلیمان عملکرد نامطمئنی داشت، ساپینتو با یک تیر دو نشان زد. او با تغییر پست یامگا هم ضعف دفاعی در این پست را برطرف کرد و هم مشکل ترافیک در بخش وینگرها به گونه‌ای حل شد که قایدی و محبی بتوانند همزمان در زمین حضور داشته باشند.

ساپینتو در ۹ هفته اخیر نشان داده به شدت موافق اجرای طرح ۵ تعویض در هر بازی که بعد از پاندمی کرونا به وجود آمد، بوده است. او تقریبا در تمام بازی‌ها تا اینجای لیگ از همه تعویض‌هایش در هر بازی استفاده کرده است.

اما چیزی که در چند بازی آخر آبی‌ها جالب توجه بود، عدم تعویض یامگا و محبی بوده است. ساپینتو برای حفظ یامگا و محبی درون زمین فقط پست بازی آن‌ها را تغییر می‌دهد. در بازی با ذوب آهن محبی در ۳ پست و یامگا در ۲ پست به کار گرفته شد.

در نیمه دوم حردانی جانشین پیمان بابایی شد تا یامگا به پست وینگر راست برود و محبی جای بابایی را پر کند و در اواخر بازی با ورود شهباززاده به جای چشمی، محبی به پست وینگر چپ منتقل شد. 

تمام این تغییرات نشان می‌دهد ساپینتو علاقه زیادی به بازی یامگا و محبی دارد و حاضر است پست آن‌ها را تغییر دهد اما این دو بازیکن را تعویض نکند.