سرمربی تیم ملی طی 48 ساعت آتی باید لیست ابتدایی خود را برای حضور در جام جهانی قطر به فیفا اعلام کند.

لیست 55 نفره جام جهانی؛ هیچ ستاره‌ای خط نمی‌خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران که صعودی زودهنگام به جام جهانی قطر داشته، اکنون سومین حضور خود با سرمربیگری کارلوس کی‌روش را در این رقابت‌ها تجربه خواهد‌ کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که پیش از این دو بار موفق به صعود به جام جهانی (برزیل و روسیه) شده بود، اکنون در شرایطی هدایت نیمکت را برعهده گرفته که آنها با دراگان اسکوچیچ به این رقابت صعود کرده بودند و باید دید کارلوس کی‌روش چه عملکردی، اینبار در تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز خواهد داشت.

اکنون طبق فرصت باقی‌مانده، کارلوس کی روش باید تا روز جمعه (کمتر از 48 ساعت دیگر) لیست ابتدایی خود را به فیفا ارسال کند. این لیست فهرستی از حداقل ۳۵ بازیکن تا حداکثر ۵۵ بازیکن خواهد بود که در ادامه در تاریخ 23 آبان‌ماه و در فاصله 5 روز مانده به این رقابت‌ها، لیست نهایی که شامل 26 بازیکن نهایی و رسمی خواهد بود، معرفی می‌شوند.

نکته اینکه لیست نهایی باید شامل نفراتی باشد که در لیست 55 نفره به فیفا اعلام شده است و بر این اساس باید دید کارلوس کی‌روش چه نفراتی را راهی قطر خواهد کرد. مسلما این لیست 55 نفره شامل نفراتی خواهد بود که در اردوهای اخیر شانس حضور در اردوگاه کی‌روش را به دست آورده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دروازه‌بانان: (5 بازیکن)

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

سیدحسین حسینی (استقلال)

پیام نیازمند (سپاهان)

محمدرضا اخباری (تراکتور)

امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا) 

سرمربی پرتغالی تیم ملی که 3 گلر را باید در لیست نهایی تیم ملی قرار دهد، طی اردوهای اخیر این پنج دروازه‌بان را به اردو دعوت کرده است و قطعا از این لیست پنج نفره، 3 دروازه‌بان در قطر حاضر خواهند بود. باید دید در رقابت نهایی و در شرایطی که اخباری در اردوی آخر که ارزیابی فنی و هفتگی تیم ملی بوده دعوت شده، کدام دروازه بان در لیست نهایی قرار خواهد گرفت.

مدافعان: (16 بازیکن)

شجاع خلیل زاده (الاهلی قطر)

مجید حسینی (کایسری اسپور)

محمدحسین کنعانی زادگان (الاهلی قطر)

مرتضی پورعلی گنجی (پرسپولیس)

مهدی شیری (فولاد خوزستان)

رامین رضاییان (سپاهان)

صالح حردانی (استقلال)

میلاد محمدی (آاک یونان)

وحید امیری (پرسپولیس)

ابوالفضل جلالی (استقلال)

احسان حاج صفی (آاک یونان)

امید نورافکن (سپاهان)

عارف آقاسی (فولاد خوزستان)

آرمین سهرابیان (گل گهر سیرجان)

صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)

سامان فلاح (پیکان تهران)

این لیست 16 نفره تیم ملی در پست‌های مختلف دفاعی است که طی مدت اخیر جایگاه ثابتی در اردو داشته‌اند یا به تناوب دعوت شده‌اند. رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، وحید امیری، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، کنعانی زادگان، امید نورافکن در دوره قبلی سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی حضور داشتند و شجاع خلیل زاده و صادق محرمی نیز توانسته‌اند طی اردوها و بازی‌های تدارکاتی اخیر جایگاه ثابتی برای خود به دست بیاورند تا رقابت برای این پست بین 6 بازیکن جدیدی که طی دوره کی‌روش دعوت شده‌اند؛ افزایش یابد.

خط میانی (16 بازیکن)

امید ابراهیمی (الوکره قطر)

سعید عزت اللهی (وایله دانمارک)

میلاد سرلک (پرسپولیس)

علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)

روزبه چشمی (استقلال)

مهدی مهدی پور (استقلال)

یاسین سلمانی (سپاهان)

رضا اسدی (تراکتور)

مهدی حسینی (مس رفسنجان)

محمد خدابنده لو (گل گهر سیرجان)

سعید صادقی (پرسپولیس)

مهدی ترابی (پرسپولیس)

محمد محبی (استقلال)

سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)

احمد نوراللهی (الاهلی امارات)

علی قلی زاده (شارلوآ بلژیک)

این 16 بازیکنی است که در دوره‌های اخیر در اردوهای تیم ملی حاضر بوده‌اند یا به تمرینات ارزیابی فنی دعوت شده‌اند. از این جمع هم باید دید در نهایت کدام بازیکن قادر خواهد بود خود را به لیست نهایی سرمربی پرتغالی برساند و جواز حضور در لیست ابتدایی و نهایی تیم ملی را به دست بیاورد.

مهاجمان (5 بازیکن)

مهدی طارمی(پورتو پرتغال)

سردار آزمون(بایر لوکوزن آلمان)

کریم انصاری فرد (آمونیا قبرس)

مهدی قایدی (استقلال)

اللهیار صیادمنش (هال سیتی انگلیس)

جمع پنج نفره مهاجمانان تیم ملی این پشتوانه است. سردار آزمون که در بایرلوکوزن حضور دارد با مصدومیت مواجه است و البته گفته می‌شود شرایطش تا پیش از جام جهانی مساعد خواهد بود تا شانس تجربه دومین جام جهانی برای او میسر شود. اللهیار صیادمنش مهاجم جوان تیم ملی که در هال سیتی عضویت دارد دیگر مصدوم تیم ملی است که بعید است شرایط همراهی ایران را تا پیش از جام به دست بیاورد. از مهاجمان سرشناس دیگر ایران نیز می‌توان به علی علیپور، شهاب زاهدی، شهریار مغانلو و کاوه رضایی اشاره کرده که طی اردوهای اخیر شانس حضور در لیست کی روش را به دست نیاورده‌اند.

نکته جالب اینکه کارلوس کی روش تاکنون 42 عضو به تیم ملی طی مدت اخیر دعوت کرده است و این در حالیست که طبق قوانین فیفا او اجازه خواهد داشت که در لیست ابتدایی‌اش 55 نفر را هم قرار دهد. باید دید آیا با توجه به شرایط کنونی که فیفا به واسطه کرونا در نظر گرفته، سرمربی ایران نیز فارغ از نفراتی که پیش از این شانس حضور در تیم ملی و اردوهایش را داشته‌اند، نفرات جدیدی را در لیست قرار خواهد داد یا از این شانس خواهد گذشت و نفرات قطعی که تا اینجا عملکردشان را زیر نظر داشته، معرفی خواهند شد و در ادامه به لیست 26 نفره مدنظر خواهند رسید. به نظر شما چه نفراتی بلیت قطر را از کارلوس کی‌روش دریافت خواهند کرد؟