سرمربی تیم ملی ایران ۱۱ بازیکن کم نام و نشان را به اردوی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ فراخواند.

دعوت شده‌های ناشناخته کی‌روش را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دور جدید اردوی تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی از فردا یکشنبه آغاز می‌شود که در کنار ملی‌پوشان داخلی و لژیونرهای قطری، ۱۱ بازیکن جدید و جوان هم به محل اردو اضافه می‌شوند و در کنار دیگر ستاره‌ها به تمرین می‌پردازند.

امیرعلی صادقی(استقلال)، محمدمهدی احمدی(پرسپولیس)، محمدحسین اسلامی(ذوب‌آهن)، محمد قربانی(سپاهان)، محمدامین حزباوی(فولاد)، علیرضا باویه(فولاد)، مهدی هاشم‌نژاد(تراکتور)، احمد شریعت‌زاده(صنعت نفت)، سینا عبداللهی(نفت مسجدسلیمان)، آریا برزگر(نفت مسجدسلیمان) و امیرسامان تورانیان(مس کرمان) ۱۱ بازیکنی هستند که با اتفاق بزرگی در سن جوانی مواجه شده‌اند و به یکباره با تصمیم کی‌روش باید در اردوی تیم ملی بزرگسالان، آن هم در آستانه جام جهانی شرکت کنند.

اما این ۱۱ بازیکن لیگ برتری که برخی از آنها فرصت کمی برای بازی در فصل جاری لیگ برتر داشته‌اند، برای بسیاری از دنبال کنندگان فوتبال شناخته شده نیستند که در زیر به آخرین وضعیت این بازیکنان می‌پردازیم:

امیرعلی صادقی(استقلال)

زمان رفتن امیرحسین حسین‌زاده از استقلال، طوری در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل درخشان ظاهر شد و مدام گلزنی می‌کرد که گفته می‌شد ریکاردو ساپینتو یکی از مهره‌های اصلی خود و جانشین ستاره جدا شده‌اش را پیدا کرده ولی چنین اتفاقی نیفتاد. صادقی در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل برای تیم امید ایران و استقلال مقابل تیم‌هایی مثل فاتح کاراگومروک ترکیه، پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان و داماش تهران گل‌های زیبایی به ثمر رساند. او فصل قبل ۹ بار برای آبی‌پوشان به میدان رفت و امسال هم دو بار به‌عنوان یار جانشین به میدان رفته، اما نمایش فنی این ستاره ۲۱ ساله که محصول آکادمی سایپا است، کاری کرده تا کی‌روش بخواهد او را زیر نظر قرار بدهد.

محمدمهدی احمدی(پرسپولیس)

پس از دو فصل که حضور پرشمار به‌عنوان مدافع چپ یا بعضا وینگر در بازی‌های نفت مسجدسلیمان نمایش خوبی در ترکیب این تیم داشت، با انجام ۱۶ بازی در ترکیب و ۹ حضور تعویضی در مسابقات لیگ ۲۱ مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و راهی پرسپولیس شد. محمدمهدی احمدی که فصل قبل یک پاس گل در نفت MIS داده بود، امید زیادی داشت با توجه به عدم جذب مدافع چپ جدید در پرسپولیس و مصدومیت وحید امیری در ابتدای فصل فرصت بازی به دست بیاورد، اما این اتفاق برای او نیفتاد و تاکنون فقط یکبار برای سرخ‌پوشان به میدان رفته ولی عملکردش در تیم‌های پایه فوتبال ایران موجب شده حالا به اردوی بزرگسالان دعوت شود.

محمدحسین اسلامی(ذوب‌آهن)

بدون تردید یکی از شاخص‌ترین و با کیفیت‌ترین بازیکنان جوان حال حاضر لیگ برتر به شمار می‌رود که در هفته یازدهم لیگ برتر هم فوق‌العاده ظاهر شد و یک گل مقابل نفت مسجدسلیمان به ثمر رساند. محمدحسین اسلامی که از رده‌های پایه ذوب‌آهن به تیم بزرگسالان رسیده، سال گذشته ۱۵ بار در پست‌های هافبک هجومی و مهاجم برای این تیم به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند، سه پاس گل داد و دو پنالتی گرفت و در لیگ ۲۲ نیز در ۱۰ مسابقه تیمش حضور داشته است. اسلامی که نخستین بار با تصمیم مهدی مهدوی‌کیا دعوت به تیم امید را تجربه کرده بود، حالا باید همراه ملی‌پوشان بزرگسال هم تمرین کند و جزو منتخبان جوان کی‌روش باشد.

محمد قربانی(سپاهان)

پس از دو فصل حضور در نساجی مازندران و عملکرد قابل توجهی که در حضور کوتاه مدت خود در ۱۲ بازی برای این تیم و به‌ویژه دیدارهای تیم امید ایران داشت، قبل از شروع این فصل به سپاهان پیوست و شاگرد ژوزه مورایس شد و حتی به ترکیب طلایی‌پوشان هم رسید و درخشید. این نمایش از ملی‌پوش امید سپاهان که توانایی بازی در پست‌های دفاع میانی، دفاع کناری و هافبک دفاعی و میانی را دارد، او را در جمع ۱۱ بازیکن منتخب کی‌روش قرار داده و این بازیکن حالا باید در کنار ملی‌پوشان بزرگسال در دو مرحله به تمرین بپردازد.

محمدامین حزباوی(فولاد خوزستان)

محصول آکادمی فولاد خوزستان است که فصل قبل سه بار و امسال هم یک بازی به‌عنوان یار تعویضی برای این تیم انجام داده است. این مدافع جوان که تجربه کاپیتانی تیم‌های ملی جوانان و امید را دارد و یکی از بازیکنان ثابت تیم زیر ۲۳ ساله ایران در رقابت‌های کافا بود.

علیرضا باویه(فولاد خوزستان)

با وجود اینکه امسال هنوز فرصتی برای خودنمایی به‌عنوان بازیکن ثابت یا تعویضی برای فولاد خوزستان به دست نیاورده، اما فصل قبل در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان برای لحظاتی استفاده شد و علاوه بر آن در رده‌های پایه تیم ملی نیز به میدان رفته است. علیرضا باویه ۲۰ ساله که مثل حزباوی از آکادمی باشگاه فولاد بالا آمده و در پست هافبک بازی می‌کند، در جمع دعوت شده‌های کی‌روش دیده می‌شود.

مهدی هاشم‌نژاد(تراکتور)

قبل از شروع لیگ بیست و دوم، یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان جوان فوتبال ایران بود که حتی بحث حضورش در پرسپولیس وجود داشت، اما در نهایت راهی تراکتور شد و تاکنون در ۱۰ مسابقه به‌عنوان یار ثابت یا تعویضی به میدان رفته و البته هنوز نتوانسته آنطور که باید بدرخشد. مهدی هاشم‌نژاد که در لیگ یک چهار فصل برای ملوان انزلی بازی کرده و اصالتا گیلانی است، در فصل گذشته طی ۱۱ مسابقه عملکردی داشت که خواهان زیادی پیدا کرد و سه گل در این مدت کوتاه زد تا در کنار بازی‌هایش برای تیم امید، در عرصه باشگاهی نیز مورد توجه قرار بگیرد و اکنون هم شرایط دعوت به تیم ملی بزرگسالان را داشته باشد.

احمد شریعت‌زاده(صنعت نفت)

در کنار اینکه تجربه بازی برای تیم‌های جوانان و امید ایران را دارد، چهارمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند که برای یک بازیکن ۲۰ ساله قابل توجه است. احمد شریعت‌زاده که طی دو فصل اخیر بیش از ۷۰ درصد بازی‌ها را به‌عنوان بازیکن ثابت یا تعویضی به میدان رفت، تاکنون هم هشت بار در لیگ ۲۲ بازی کرده و با شرایط خوبی به اردوی تیم ملی بزرگسالان می‌رود.

سینا عبداللهی(نفت مسجدسلیمان)

این مدافع ۲۰ ساله و تبریزی که در فصل سقوط ماشین‌سازی تجربه بازی در سطح اول فوتبال ایران را به دست آورد، در تابستان امسال به نفت مسجدسلیمان پیوست و در چهار مسابقه این فصل هم بازی کرده است. سینا عبداللهی در چهار سال اخیر به تیم‌های جوانان و امید ایران دعوت شده بود که اکنون لباس تمرینی تیم بزرگسالان را هم بر تن خواهد کرد.

آریا برزگر(نفت مسجدسلیمان)

در نقل و انتقالات پیش‌فصل سال ۹۸ با توجه به درخششی که در تیم جوانان ایران داشت و آقای گل رقابت‌های کافا ۲۰۱۹ شده بود، مورد توجه استقلال و پرسپولیس قرار گرفت که در نهایت به جمع سرخ‌پوشان پیوست و در لیگ نوزدهم قهرمانی را همراه این تیم تجربه کرد، اما پس از آن راهی فجر سپاسی شد و در سال صعود این تیم به لیگ برتر بازیکن شیرازی‌ها بود. این مهاجم ۲۰ ساله که تجربه حضور در ویتبسک بلاروس را هم دارد، قبل از شروع فصل ۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر با نظر مهاجری به نفت مسجدسلیمان پیوست و در چهار مسابقه این فصل به میدان رفته که یکی از دعوت شده‌ها به تیم ملی بزرگسالان است.

امیرسامان تورانیان(مس کرمان)

مدافع- وینگر راست مس کرمان جزو معدود بازیکنان این تیم است که در همه مسابقات این فصل لیگ برتر به میدان رفته و جزو بهترین‌های تیمش بوده و حالا موفقیت بزرگی را با دعوت به تیم ملی بزرگسالان تجربه می‌کند. سامان تورانیان ۲۰ ساله که محصول آکادمی باشگاه مس کرمان است و در اردوی تیم امید ایران نیز حضور داشته، نقش زیادی در صعود نارنجی‌پوشان به لیگ برتر داشت و کم کم خودش را در فوتبال مطرح می‌کند.