بازیکنان نساجی با سه کارت قرمز، بیش از بازیکنان سایر تیم‌ها در این فصل از زمین بازی اخراج شده اند.

این فصل لیگ هر هفته یک اخراجی دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فوتبال ایران در ایستگاه شماره یازده متوقف شد تا تیم ملی اردوی آماده‌سازی خود را برای حضور در جام جهانی آغاز کند. بازار آمار و ارقام در این مقطع که بازی‌ها تعطیل شده، داغ است و در این مطلب می خواهیم به یکی از همین موارد پرداخته و تعداد کارت‌های رد و بدل شده فصل را مورد بررسی قرار دهیم.

تا اینجای کار و در مجموع 354 کارت زرد در لیگ برتر از جیب داوران خارج شده است. طبق این آمار، به طور میانگین در هر بازی داوران چهار بار از کارت زرد خود برای جریمه بازیکنان استفاده کرده اند. هوادار با 31 کارت زرد، با اختلافی نسبتا زیاد، در صدر جدول پرکارت‌ترین تیم‌ها حضور دارد. استقلال، سپاهان، پرسپولیس و مس کرمان نیز با 24 کارت زرد در 11 بازی، مکان دوم مشترک را به خود اختصاص داده اند.

تا پایان هفته یازدهم، داوران لیگ برتر 14 بار نیز از کارت قرمز استفاده کرده اند. این یعنی به طور میانگین، حداقل هر هفته یک بازیکن اخراجی در بازی‌های لیگ داشته ایم. نساجی با سه کارت قرمز، بیشترین اخراجی را در بازی‌های این فصل داشته است. سپاهان، استقلال، گهر، پرسپولیس، پیکان، صنعت نفت و ملوان تیم هایی هستند که هنوز هیچ کارت قرمزی به نام آنها ثبت نشده است.