نام مهدی طارمی در کنار کیلیان امباپه در ترکیب منتخب فوتبال فانتزی لیگ قهرمانان اروپا دیده می شود.

طارمی و امباپه به لطف یوفا هم‌تیمی شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دور ششم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از راه رسیده و تیم ها از فردا به مصاف هم می روند. در برخی از گروه ها هنوز تکلیف تیم های دوم مشخص نشده و در گروه D نیز اساسا چیزی مشخص نیست و همچنان هر چهار تیم حاضر، شانس صعود به دور بعد را دارند.

وب سایت یوفا و بخش مخصوص لیگ قهرمانان اروپا، امسال نیز به مانند سال های قبل، از ابتدای شروع این دوره از پیکارها، اقدام به برپایی مسابقات فوتبال فانتزی کرده بود. جایی که کاربران ترکیب 15 نفره ای از بازیکنان مدنظر خود را پیش از برگزاری هر دور از مسابقات لیگ قهرمانان انتخاب می کنند و بسته به نوع عملکرد بازیکنان انتخاب شده در آن هفته، امتیازهای مثبت یا منفی را کسب خواهند کرد.

در فوتبال فانتزی یوفا، برای هر بازیکن ارزش گذاری خاصی صورت گرفته است. به طور مثال، اکنون کیلیان امباپه 11.2 میلیون یورو ارزش دارد و یا قیمت مهدی طارمی به 7.5 میلیون یورو رسیده است. هر شرکت کننده ای، بودجه ای 100 میلیون یورویی دارد که باید این مبلغ را به نحوی بین پست های مختلف تقسیم کند که بتواند 15 بازیکن مورد نظر خود را انتخاب کند. البته در مرحله یک شانزدهم نهایی، این بودجه به 105 میلیون یورو افزایش پیدا می کند.

هر شرکت کننده قادر است که 2 دروازه بان، پنج مدافع، پنج هافبک و سه مهاجم را برای ترکیب 15 نفره فوتبال فانتزی خود انتخاب کند. ضمن اینکه سقف انتخاب نفرات مد نظر از هر تیم، سه بازیکن است. در فوتبال فانتزی، حتی انتخاب کاپیتان نیز ممکن است امتیازات بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد به شرطی که کاپیتان انتخاب شده در آن هفته، عملکرد خوبی را از خود ارائه کند.

حالا وب سایت یوفا اقدام به معرفی ترکیب نهایی مرحله گروهی لیگ قهرمانان کرده که نام مهدی طارمی نیز در این ترکیب دیده می شود. ستاره ایرانی پورتو توانست از دور سوم به بعد و دیدار رفت برابر لورکوزن، عملکرد درخشانی داشته باشد و پس از اینکه 2 پاس گل را به هم تیمی هایش داد، در هر 2 بازی برگشت برابر بایر و بروژ 2 گل زد تا شمار گل هایش را به عدد چهار برساند.

وب سایت یوفا درباره بخش مهاجمان فوتبال فانتزی نوشته است: تعداد بازیکنان پورتو و بنفیکا با در نظر گرفتن مهدی طارمی (7.5 میلیون یورو) و رافا سیلوا (8.5 میلیون یورو) در خط حمله به سه نفر افزایش یافته است. این زوج در رده بندی امتیازات فانتزی به ترتیب پنجم و ششم هستند، طارمی تمام 31 امتیاز خود را در سه بازی اخیر از جمله 14 ضربه آخر به دست آورده است، در حالی که رافا سیلوا در بازی پنجم 13 امتیاز کسب کرده و در مجموع 30 امتیاز به دست آورده است.

در رده بندی امتیازات فانتزی در میان مهاجمان پیشتاز، کیلیان امباپه (11.2 میلیون یورو) با کسب 16 امتیاز در روز پنجم، در مجموع به 49 امتیاز رسید. مهاجم پاریس سن ژرمن در چهار بازی از پنج بازی خود در گروهی، حداقل 9 امتیاز و یا بیشتر کسب کرده است، از جمله 13 امتیاز به لطف 2 گل در بازی قبل و اکنون در روز آخر و در تورین، باید با یوونتوس روبرو شود.

ترکیب نهایی مرحله گروهی فوتبال فانتزی یوفا:

دروازه بانان: دیوگو کاستا (پورتو) و تیبو کورتوا (رئال مادرید)

مدافعین: زیدو سانوسی (پورتو)، براندون مکله (بروژ)، الخاندرو گریمالدو (بنفیکا)، جووانی دی لورنزو (ناپولی) و تیاگو سیلوا (چلسی)

هافبک ها: خویچا کواراتسخلیا (ناپولی)، ژائو ماریو (بنفیکا)، وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)، و فدریکو والورده (رئال مادرید)، توسط استیون برگویس (آژاکس)

مهاجمان: مهدی طارمی (پورتو)، کیلین امباپه (پاریس)، رافا سیلوا (بنفیکا)