امید و‌ تعهد؛ دو کلمه کلیدی که همان ابتدا از زبان سرمربی تیم ملی بیرون آمد و حالا پیش از هر زمانی وجودش احساس می‌شود.

عکسهای متفاوت کی‌روش بعد از خشم صبحگاهی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” اولین پیام کارلوس کی‌روش پس از خروج از سی آی پی فرودگاه امام خمینی در روز ۲۳ شهریور ۶ کلمه‌ای بود. (پیام من امید و تعهد است).

کارلوس کی‌روش را این مرتبه ایران به جام جهانی برد و خودش هم آن را قبول دارد و طی یک مصاحبه جالب توجه به زبان آورده‌ است. همین امر هم باعث می‌شود به دنبال این باشد هر طور که شده تورنمنت جهانی را با موفقیت پشت سر بگذارد؛ آن هم برای آنکه ثابت کند راست می‌گفته و با تعهد کامل اینجاست.

او در بدو حضور دوباره‌اش در تیم ملی، اردوی اتریش را آغاز کرد و از همانجا می‌خواست نشان دهد برای موفقیت از همه چیز می‌گذرد. نتیجه‌اش هم شد انتشار عکس‌هایی از کارلوس کی‌روش که خودش مستقیم از خط دروازه تا خط حمله را زیر نظر دارد و با آمدن به وسط گود، نکات را شخصا زیر گوش شاگردانش زمزمه می‌کند.

کی‌روش در این یک ماه و اَندی روزی که به ایران آمده (منهای یک هفته بعد از اتریش) دائما کنار تیم ملی و در مجموعه پک حضور دارد و علی‌رغم گذشته، دائما می‌خندد و با روی خوش کنار شاگردانش می‌ایستد تا آن‌ امیدی که به محض ورودش به ایران از آن سخن گفت را در تار و پود تک‌ به تک ایرانی‌ها وارد کند.

اما زمانی که همه موارد خوب و خوش است باید منتظر یک تلنگر بود. درست به مانند مصاحبه مطبوعاتی صبح دوشنبه آقای سرمربی که مقداری ته دل را خالی کرد. او از روند آماده‌سازی تیم ملی ناراضی بود و احتمال این را داد با توجه به شرایط، دو ستاره تیم ملی (خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان) را خط بزند.

مصاحبه‌ای که فوتبال ایران را برای چند ساعت در شوک فرو برد و احتمال ناکامی در گروه حساس و مقابل حریفان نامی در ذهن‌ها را مرور کرد. اما تماشای عکس‌های تمرین نوبت دوم و بعد از ظهر تیم ملی بار دیگر امید را در دل‌ها به وجود آورد.

حالا کی‌روش می‌خواهد از محدودیت‌ها برای خود و تیمش موفقیت بسازد. بگذارید بار دیگر پیام سرمربی را مرور کنیم؛ (پیام من امید و تعهد است). انگار عکس‌های کی‌روش در پک به تاریخ ۹ آبان را برای همین پیام ثبت کرده‌اند.

او با ۶۹ سال سن خودش شخصا وارد کار شد و با مهدی ترابی والیبال بازی کرد؛ با بغل پا توپ را باز هم به ترابی رساند و مقابل چشمان سامان فلاح از اینور سالن به آنور سال توپ‌ با مارک مولتن را پرت کرد تا ثابت کند تعهد به کار یعنی چه. بازیکنان حالا وقتی می‌بینند سرمربی شخصا وارد کار شده، جدی‌تر از قبل پی انجام وظایف هستند تا بتوانند جزو همان ۲۶ نفری باشند که کی‌روش اسمشان را به فیفا برای جام جهانی تحویل می‌دهد.

کی‌روش وقتی به ایران آمد در مصاحبه‌ای اعلام کرد این دوره از جام جهانی غیر قابل پیش‌بینی است و می‌توان با تلاش بیشتر به موفقیت رسید. حالا او‌ امید به همان موفقیتی دارد که برایش تلاش می‌کند و آن‌ را در ذهن تک تک بازیکنان نهادینه کرده است. کسی چه می‌داند؛ شاید این دفعه توپ به نفع ایران چرخید و تاریخ تازه‌ای برای تیم ملی رقم خورد…