حضور در چمپیونزلیگ و رویارویی با فوق ستاره های فوتبال اروپا برای صادق محرمی یک تجربه فوق‌العاده ارزشمند پیش از جام جهانی خواهد بود.

ایران - آمریکا پیش از موعد در استمفوردریج!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" ماجراجویی اروپایی صادق محرمی با دیناموزاگرب در فصل 23-2022 شب گذشته رسما با حضور این ستاره فوتبال ایران در ورزشگاه استمفوردبریج و دیدار مقابل چلسی به پایان رسید.

در آخرین مسابقه دور گروهی لیگ قهرمانان شب گذشته دیناموزاگرب، قهرمان فوتبال کرواسی که از مدافع راست تیم ملی در ترکیبش به عنوان مهره ثابت بهره می‌برد، میهمان چلسی بود تا به امید توقف سالزبورگ برابر میلان، بتواند با کسب امتیاز از این بازی راهی برای حضور در رتبه سوم و صعود به مرحله حذفی لیگ اروپا پیدا کند.

اما تماشای این بازی برای فوتبال‌دوستان ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. تنه به تنه شدن صادق محرمی، مدافع تیم ملی ایران، با بازیکنان تیم ملی انگلیس در لباس آبی چلسی، به نوعی پیش‌درآمد تقابل ایران با سه‌شیرها در جام جهانی قطر بود. صادق که پس از مهار استرلینگ و چیلول، دو ستاره ملی‌پوش چلسی در ماکسیمیر و دیدار رفت، حسابی هواداران تیم ملی را به درخشش احتمالی‌اش در جام جهانی امیدوار ساخت و در ادامه با ارائه یک نمایش قابل قبول در سن‌سیرو و به تبع آن عملکرد عالی برابر اروگوئه و سنگال، جایگاهش در سمت راست دفاعی تیم ملی را به نوعی تثبیت کرد، دیشب هم شروعی رویایی مقابل آبی‌های لندن داشت.

مدافع محبوب آنته چاچیچ، سرمربی کروات دیناموزاگرب برای رقابت‌های حساس، در همان هفتمین دقیقه از مسابقه با ارسال یک سانتر دقیق به دهانه دروازه ادوارد مندی، زمینه‌ساز گل تیمش بود. سانتر کات‌دار او روی خط شش قدم با اشتباه سزار آزپلیکوئتای باتجربه پیش روی پتکوویچ قرار گرفت تا این بازیکن با یک ضربه سر دروازه چلسی، قهرمان مسابقات در سال 2021 را باز کند.

سانتر دقیق صادق به دهانه دروازه زمینه‌ساز تک گل دینامو مقابل چلسی بود.

پس از تاثیرگذاری اشتباه کاپیتان چلسی، پتکوویچ توپ برگشتی از ارسال محرمی را وارد دروازه مندی کرد.

بازی خوب محرمی که با خلق موقعیت منجربه گل تیمش آغاز شده بود، می‌رفت که با یک نجات دروازه تکمیل شود اما بدشانسی این بازیکن باعث شد تا کابوس استرلینگ در بازی رفت، این بار مقابل دنیس زکریا مغلوب شود. در صحنه گل دوم چلسی، دنیس زکریا با ضربه‌ای دقیق دروازه دینامو را هدف گرفت که با جایگیری خوب محرمی نزدیک بود این فرصت از ستاره چلسی گرفته شود اما شدت بالای این ضربه در نهایت صادق محرمی را در نجات دروازه ناکام گذاشت. هرچند گیر کردن پای محرمی به بدن لیاکوویچ، گلر تیم دینامو هم مزید بر علت بود تا یک نجات دروازه از کف صادق محرمی خارج شود.

صادق محرمی با یک جایگیری عالی این فرصت را داشت تا ضربه دنیس زکریا را دفع کند اما توپ از زیر پای او وارد دروازه شد.

در ادامه بازی، مدافع ملی‌پوش ایران نمایش کم‌افت‌و‌خیزی داشت و در برابر ستارگان پرشمار سمت چپ زمین چلسی، نمایش قابل قبولی داشت. محرمی که یک کارت زرد هم در این بازی از لتکسیر فرانسوی در آخرین دقایق مسابقه دریافت کرد، آمار 77 درصد پاس صحیح را از خودش برجای گذاشت و در مجموع یک بار هم با خطای بازیکنان چلسی مواجه شد.

در نهایت، تجربه حضور در چمپیونزلیگ به عنوان بالاترین سطح فوتبال باشگاهی دنیا برای صادق محرمی پیش از حضور در جام جهانی می‌تواند یک دستاورد فوق‌العاده ارزشمند محسوب شود. به خصوص که محرمی در لباس تیم ملی ایران هم شانس بازی برابر انگلیس و ستاره‌های ساوت‌گیت را دارد که با تعدادی از آنها در دو دیدار مرحله گروهی مقابل چلسی روبرو شده و شناخت کافی را از آنها به دست آورده است و باید دید کارلوس کی‌روش چه برنامه‌ای برای استفاده از این مدافعِ مربی‌پسند فوتبال ایران خواهد داشت.

تقابل با بن چیلول به عنوان مدافع ثابت تیم ملی انگلیس تجربه‌ای بود که در نهایت با توجه به مصدومیت این بازیکن در بازی شب گذشته و از دست دادن مسابقه برابر ایران، به صورت غیرمستقیم به کار ستاره تیم ملی ایران خواهد آمد.

میسون ماونت، ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس هم دیگر بازیکنی بود که صادق محرمی شب گذشته تقابل برابر او در جام جهانی را شبیه‌سازی کرد.

تجربه رویارویی برابر کریستین پولیسیچ، ستاره تیم ملی امریکا هم یک دستاورد ارزشمند برای محرمی پیش از جام جهانی بود. حالا دیگر محرمی برابر هیچ یک از حریفان ایران در جام جهانی استرس ناشی از کم‌تجربگی نخواهد داشت.