قرعه کشی لیگ قهرمانان به زودی آغاز می شود و اوج هیجان در انتظار هواداران فوتبال خواهد بود.

زنده: لحظه به لحظه با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آیا دیدار مجدد بین پی‌اس‌جی و رئال مادرید یا یک مسابقه بزرگ بین لیورپول و بایرن مونیخ برگزار خواهد شد؟ تیم‌هایی که در گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا صدرنشین شدند، امیدوارند به این دو غول فرانسوی و انگلیسی برخورد نکنند. چه کسی باید جلوی مثلث لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه یا درخشش محمد صلاح را بگیرد؟ حضور پاری سن ژرمن و لیورپول و البته میلان و اینتر در رده دوم گروه های لیگ قهرمانان باعث شده قرعه های جالبی در انتظار هواداران فوتبال باشد.

البته قرعه کشی امروز محدودیت هایی نیز دارد: دو تیمی که در یک گروه در این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار داشتند و دو باشگاه از یک کشور، نمی توانند در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند. به همین دلیل، لیورپول نه با ناپولی و نه با سه تیم دیگر انگلیسی (چلسی، منچسترسیتی، تاتنهام) بازی نخواهد کرد و بایرن مونیخ، رئال مادرید، پورتو یا بنفیکا، قرعه احتمالی یورگن کلوپ هستند.

شروع فصل برای لیورپول خوب رقم نخورده و آنها علاوه بر قرار گرفتن در رتبه دو، در لیگ برتر نیز با صدر جدول فاصله زیادی دارد .با این حال دور یک هشتم نهایی در ماه های فوریه و مارس برگزار می شود و تا آن زمان تیم پر ستاره یورگن کلوپ ممکن است بالاخره ریتم بازی خود را پیدا کرده باشد.

رئال مادرید فصل گذشته یک ستاره دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و چهاردهمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد تا از این حیث بی رقیب باشد.

در واقع رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تنها باشگاه اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. بارسلونا و سویا در گروه های خود سوم شدند و در لیگ اروپا بازی خواهند کرد، همچنین اتلتیکو مادرید نیز در انتهای جدول قرار گرفته و حذف تلخی با رقابت های اروپایی داشت.

شاگردان کارلو آنچلوتی فقط نمی توانند با لایپزیش آلمان بازی کنند و امکان تقابل با هر هفت تیم دوم دیگر وجود دارد. البته قطعا بازی با لیورپول، پاری سن ژرمن، اینتر یا میلان بسیار متفاوت از تقابل با کلوب بروژ یا اینتراخت فرانکفورت است. سال گذشته رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پاری سن ژرمن مبارزه سختی داشت و این دو تیم می توانند امسال نیز دوباره به مصاف هم بروند.

تیم متمول فرانسوی علیرغم در اختیار داشتن نیمار، لیونل مسی و کیلیان امباپه، در آخرین لحظات روز پایانی صدرنشینی گروه خود را از دست دادند. با وجود برتری 2-1 یوونتوس در تورین، این بنفیکا بود که صدرنشین این گروه دشوار شد. اگر رئال مادرید تنها تیم اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی لقب گرفته، پاری سن ژرمن تنها تیم فرانسوی خواهد بود.

منچسترسیتی نیز یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی بوده و با اعجوبه نروژی خود ارلینگ هالند و البته درخشش جولیان آلوارز جوان، آنها حتی بهتر از فصل گذشته به نظر می رسند و لیگ قهرمانان، وسواس بزرگ پپ گواردیولا ممکن است این فصل بالاخره به کلکسیون افتخارات آنها اضافه شود. پورتو و بنفیکا اگرچه رقبای آسانی نیستند، اما احتمالا بهترین قرعه برای تیم گواردیولا خواهند بود.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا:

تیم های صدرنشین مرحله گروهی: ناپولی، پورتو، بایرن مونیخ، تاتنهام، چلسی، رئال مادرید، منچسترسیتی، بنفیکا 

تیم های دوم مرحله گروهی: لیورپول، بروژ، اینتر، فرانکفورت، میلان، لایپزیش، دورتموند، پاری سن ژرمن

 پوشش زنده خبری

16 آبان 1401 ساعت 13:36

فصل گذشته در جریان قرعه کشی همین مرحله اتفاقات غیرمنتظره ای رخ داد که در نهایت منجر به تکرار قرعه کشی و ایجاد حواشی فراوان شد. مسئولان یوفا قطعا تلاش می کنند آن روز عجیب این بار تکرار نشود.