رسول خطیبی از دلایل صعود نکردن تیم ۹۸ به دور حذفی و احتمال رخ دادن حواشی برای تیم ایران در جام جهانی قطر صحبت کرد.

خطیبی: تیم ملی در قطر باید حواشی را مهار کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رسول خطیبی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که این روزها به جای پست فنی مشغول کار مدیرعاملی در مس سونگون است در مورد مسائل مختلف لیگ و تیم ملی ایران با خبرنگار ما گفت‌وگو کرد. خطیبی در مورد شرایط لیگ برتر فوتبال در این فصل بیان کرد: ما در لیگ برتر ایرادات زیادی داریم ولی کیفیت زمین‌های مان خیلی خراب است. ما که سرمربی بودیم و می‌گفتیم کیفیت زمین خوب نیست و فقط از تلویزیون خوب دیده می‌شود. مربی‌های سپاهان و استقلال حرفه‌ای هستند و اولین چیزی که گفتند در مورد زمین‌های بی کیفیت بود. خواهش می‌کنم فدراسیون و وزارت ورزش، کیفیت زمین‌ها را مثل کشورهای عربی کنند، ما نمی‌گوییم اروپا؛ شما ببینید ۱۵ سال پیش در کشورهای عربی زمین را چگونه نگه‌داری می‌کردند. ما میلیاردی بازیکن می‌گیریم ولی دستگاه ۵۰۰ میلیونی برای زمین نمی‌گیریم.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد تیم ۹۸ و شرایط حال حاضر تیم ملی ایران گفت: ما ۹۸ تیم مان فوق العاده بود ولی همیشه در جام جهانی‌ها شیطنت‌هایی به وجود می‌آید. این‌سری هم احتمال می‌دهم این حواشی باشد چون ما با تیم انگلیس، امریکا و ولز بازی داریم و از نظر سیاسی مواردی بین ایران و این کشور‌ها است. امیدوارم بتوانند این حواشی را مهار کنند.

او ادامه داد: این دفعه بازیکنان دو دوره جام جهانی دیده‌اند و ۹۵ درصد در اروپا بازی می‌کنند و تجربه لازم را کسب کردند. آنها از لحاظ بدنی مشکل ندارند. بازی با اسپانیا آنگونه بازی کردیم و چه بسا اگر پنالتی دژاگه را در بازی آرژانتین می‌گرفتند می‌توانستیم برنده شویم؛ اگر آن اعتماد به نفس را داشته باشند، می‌توانیم صعود کنیم.

او در مورد علت صعود نکردن ایران در دوره‌ای که خودش بازی می‌کرد گفت: ما تیم‌مان خوب بود ولی اردوهای خوب نداشتیم و یک حاشیه‌ای هم بین بازیکنان و کادرفنی به وجود آمد و آن یکدلی لازم برای جام جهانی را نداشتیم.

رسول خطیبی در مورد فرصت خوبش برای گلزنی در جام جهانی گفت: بعضا یک توپ‌هایی را می‌زنی و خودت هم باور نمی‌کنی و گل می‌شود ولی آن توپ، ضربه آخر روی پای چپم افتاد. وقتی یحیی از یک سوم دفاعی خودمان پاس می‌دهد یک فاصله دوری بود و من از کاروالیو عقب بودم ولی از او پنج متر جلو افتادم و توپی هم که زدم از کنار تیرک رفت. یکی از مربی‌هایشان هم پس از بازی گفت اگر توپت گل می‌شد مبلغ قراردادت می‌شد ۱۰ میلیون یورو!