حسین کنعانی‌مقدم گفت: بولتون یک پیام هم به آشوبگران در ایران داده است؛ آنکه وارد فاز جدید یعنی مبارزه مسلحانه شوید.

از سوی بولتون درز اطلاعاتی رخ داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سخنان اخیر جان بولتون درباره اینکه از اقلیم کردستان عراق به مناطق کردنشین ایران اسلحه وارد می‌شود و البته سخنان لورفته مجری بی‌بی‌سی فارسی مبنی بر اینکه شبکه اینترنشال با هدایت عربستان در پی تجزیه ایران است، می‌تواند بسیار مهم باشند و خط و ربط‌های جدیدی از سیاست‌های غربی‌ها را آشکار کند.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «جان بولتون یک مهره سیاسی سوخته است و مسئولیتی در قبال ایران ندارد اما به نظر می‌رسد که از سوی او یک درز اطلاعاتی رخ داده است زیرا مدت‌هاست که شاهد ورود اسلحه به کشور بوده‌ایم و اینکه حالا یک مقام پیشین چنین سخنی می‌گوید به نظر می‌رسد یک درز اطلاعاتی اتفاق افتاده است».

او ادامه داد: «در عین حال بولتون یک پیام هم به آشوبگران در ایران داده است؛ آنکه وارد فاز جدید یعنی مبارزه مسلحانه شوید. آمریکایی‌ها از کف خیابان ناامید شده‌اند و می‌خواهند شرایط را به سمت جنگ داخلی و سوریه‌سازی ایران ببرند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «سخنان مجری بی‌بی‌سی هم نشان از این دارد که دشمنان ایران کاملا دنبال تجزیه ایران هستند. وقتی خانم رایز اعلام کرد که خاورمیانه‌ای جدید در حال زایش است و نقشه‌ای ارائه کرد که در آن ایران تجزیه شده بود، ما متوجه شدیم که غربی‌ها در پی تجزیه ایران هستند و امروز می‌بینیم همان طرح دولت اوباما در دولت بایدن هم پیگیری می‌شود. غربی‌ها تصور می‌کردند می‌توانند با دامن‌زدن به حوادث سیستان و بلوچستان و خاش در تحقق این طرح موفق شوند اما نشدند و حالا می‌خواهند با ابزارهای مسلحانه طرح تجزیه ایران را پیگیری کنند».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «طرح کلی آمریکا فشار حداکثری از بیرون و آشوب از درون است. آمریکا می‌خواهد علیه ایران یک اجماع جهانی راه بیندازد تا قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران صادر شود و در نهایت ایران را در گوشه رینگ قرار دهد. برای مقابله با این برنامه ما باید برجام را به همه‌پرسی بگذاریم تا در این صورت اگر مردم رأی به خروج از برجام دادند، ابتکار عمل برای منزوی‌کردن آمریکا دست ما باشد».